شهروند ـ چهارشنبه سوری در چند نقطه ی تورنتو ـ نورت یورک، ریچموندهیل و … ـ چند سالی ست برگزار می شود. در تورنتو، کمیته برگزاری چهارشنبه سوری از سال ۲۰۰۷ تاکنون جشن چهارشنبه سوری را در میدان مل لستمن تورنتو برگزار کرده است. امسال هم برای هفتمین سال پی در پی این جشن سنتی در میدان مل لستمن تورنتو برگزار شد.

هزاران ایرانی و غیر ایرانی سه شنبه ۱۳ مارچ ۲۰۱۲ با رقص و پایکوبی به استقبال نوروز رفتند.

تصاویری از برنامه های هنری و حضور مقامات سیاسی بر صحنه چهارشنبه سوری

 

گرداننده برنامه فرداد کاظمی مثل هر سال این مراسم را با شور و هیجان اداره کرد. نیاز سلیمی و بهنام اصفهانی زاده از طرف کمیته برگزاری، سیاستمداران کانادایی را به فارسی و انگلیسی معرفی کردند.

خانم کاتلین وین وزیر مسکن و وزیر بومیان انتاریو، دکتر رضا مریدی نماینده ریچموندهیل در پارلمان انتاریو، دیوید زیمر نماینده ویلودیل در مجلس استانی، شریل کارول عضو شورای شهر از حوزه دان ولی ایست، جان فلیون عضو شورای شهر منطقه ویلودیل با حضور بر صحنه، چهارشنبه سوری و نوروز را به حاضران و همه ایرانیان تبریک گفتند.

 

هنرمندان شهر تورنتو در این برنامه با هنرنمایی خود شب شادی را برای مردم تدارک دیدند. سهراب بهراد خواننده و گیتاریست، گروه رقص افسون، جعفر نشاط در نقش حاجی فیروز، گروه موسیقی فریاد، خانم قمر با رقص زیبای آذربایجانی، یوسف ساوالان، دی جی پیام با نوای موسیقی های شاد شرکت کنندگان را به وجد آوردند.

مراسم اختتام این برنامه ساعت ۱۰ شب با مراسم آتش بازی و بعد از آن با آهنگ های شاد دی جی پیام بود و جمعیت پس از یک شب شاد در هوایی خوب برای استقبال از نوروز پراکنده شدند.