شهروند ـ از زمانی که دکتر رضا مریدی به نمایندگی از مردم ریچموندهیل در پارلمان استانی انتاریو حضور یافته، این پارلمان هر ساله شاهد برپایی جشن نوروز بوده و دیگر کمتر کسی در پارلمان و کابینه ی دولت لیبرال پیدا می شود که بلد نباشد به فارسی بگوید: نوروز مبارک.

 دوشنبه پنجم مارچ، پنجمین جشن نوروزی در یکی از سالن های دولتی مجلس برپا شد و دکتر مریدی میزبان تعدادی از وزرای دولت انتاریو و مقامات سیاسی این استان و همچنین بیش از ۶۰۰ تن از ایرانیان و غیرایرانیان تورنتو شد.

طبق رسم هر ساله، سفره ی مفرح و شاد و پر گل هفت سین، کار هنرمندانه ی سازمان زنان ایرانی انتاریو، بویژه خانم ملکناز صدوقی، توجه ها را به خود جلب می کرد و همه دوست داشتند در کنار آن عکس یادگاری داشته باشند.

جشن نوروز ۹۱ در کوئینز پارک به میزبانی دکتر مریدی

 

گروه دف آراز با موسیقی شاد خود مجلس را به شور آورد و گروه های کردی و گیلکی با لباس های رنگین و رقص های محلی شاد مردم را به وجد آوردند. 

 

دکتر مریدی ضمن خوشامد به حاضران، در سال نو برای آنان سلامتی، رفاه، صلح و آرامش آرزو کرد. او همچنین از داوطلبانی که در برگزاری جشن به او یاری رساندند تشکر کرد و بویژه از افخم مردوخی رئیس سازمان زنان ایرانی انتاریو سپاسگزاری کرد.

کتلین وین وزیر مسکن و امور شهرداری ها نیز پیام دالتون مک گینتی را خواند.  نخست وزیر انتاریو  در این پیام اظهار امیدواری کرده بود که سال نو سال صلح، عشق و سالی به دور از جنگ باشد.

او همچنین از مشارکت حیاتی ایرانی تبارهای انتاریو در امور اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان سپاسگزاری کرده بود.

نمایندگان، وزرا و مقامات رسمی انتاریو که در این جشن شرکت کرده بودند دکتر مریدی را همراهی کردند عبارتند از:

دیو لواک (رئیس مجلس انتاریو)، چارلز سوسا (وزیر مهاجرت و شهروندی)، کتلین وین (وزیر مسکن و امور شهرداری)، دکتر اریک هاسکینز (وزیر خدمات کودکان و جوانان)، کریس بنتلی (وزیر انرژی)، دکتر هلنا جازک (نماینده اوک ریجز و مارکهام در مجلس)، دب ماتیوس (وزیر بهداشت)، مایکل چن (نماینده مارکهام ـ یونیون ویل) و گاد وین چن عضو شورای شهر ریچموندهیل.

 با تداوم نمایندگی رضا مریدی در مجلس انتاریو، می توان انتظار داشت که سال های بسیار دیگری، پارلمان انتاریو شاهد جشن و سرور به مناسبت نوروز باشد.