شهروند- آرش عزیزی- روز سنت پاتریک که ریشه‌های مذهبی دارد و در واقع بزرگداشت ورود مسیحیت به جزیره‌ی ایرلند است مدت‌ها است که به روزی برای بزرگداشت کل فرهنگ ایرلندی‌ها در جهان بدل شده و در این قاره این بزرگداشت بیشتر از هر چیز با مست کردن و خوشی همراه می‌شود. این خوشی هم اما مثل خیلی‌های دیگر گاهی پسامدی تلخ‌ پیدا می‌کند. 

تورنتوی بزرگ مثل لندنِ انتاریو شاهد شورش‌های خیابانی نبود اما شب سنت پاتریک با چندین مورد دعوا و چاقوکشی و تیراندازی تمام شد.

در میسیساگا مردی ۲۳ ساله و اهل برمپتون حوالی ساعت ۲ بامداد نزدیک تقاطع دانداس شرقی و هورانتاریو چاقو خورد و چند ساعت بعد در بیمارستان جان سپرد تا اولین مقتول امسال در منطقه‌ی پیل باشد.

 در همین قائله مردی ۲۵ ساله هم چاقو خورد و مردی ۲۷ ساله نیز آسیب دید اما ضربات هیچ کدام جدی نبود. 

خراب کردن وسایل نقلیه و آتش زدن آنها در روز سن پاتریک در لندن انتاریو به او ج رسید

در برمپتون، جایی در خیابان آیوی بریج درایو، حوالی ساعت چهار صبح تیراندازی صورت گرفت و پنج نفر آسیب دیدند. آن‌ها به بیمارستانی محلی منتقل شدند و بعد از چند ساعت مرخص شدند. پلیس همچنان به دنبال مظنون‌ها است. 

دور و بر نیمه‌شب حوالی تقاطع کالج و راکستون رود در تورنتو، فردی دیگر چاقو خورد و با کمک پزشک‌یاران به بیمارستان رسانده شد. کمتر از یک ساعت بعد (حوالی ۱۲:۴۵ بامداد) مردی در حوالی هاربورد و بوردن (نزدیک دانشگاه تورنتو) در دست خود چاقو خورد. 

در شرق شهر، نزدیکی تقاطع کازبرن و لوگان، حوالی ۱ صبح، دو نفر وارد دعوا و چاقوکشی شدند و هر دو سر از بیمارستان درآوردند.

تیراندازی در محله‌ی جانکشن نزدیک تقاطع سنت کلر و وستون رود منجر به گلوله خوردن جوانی ۱۹ ساله شد. گلوله به پای این جوان اصابت کرد که پس از جراحی اکنون در شرایط باثباتی است. 

حوالی ساعت ۲:۴۵ بامداد، مردی ۲۰ و چند ساله در نزدیکی کوئین و اسپاداینا چاقو خورد و به درمانگاه رسانده شد. 

حوالی همین وقت، پلیس و نیروی اضطراری پایگاهی موقتی در خانه‌ای در خیابان پلهام (نزدیک دوپان و دانداس) به پا کردند. این پس از آن بود که مردی ۲۰ و چند ساله در پا گلوله خورد. صبح یکشنبه پلیس همچنان پایگاه خود را حفظ کرده بود و دنبال مظنون ها می‌گشت. 

پلیس می‌گوید رانندگی هنگام مستی باعث تصادفی نزدیک تقاطع یانگ و کمپفورد بلوار (در جنوب فینچ و نزدیک محله‌های ایرانی‌نشین شهر) شده است. راننده در این تصادف به تیر چراغ برق زد و هم خودش و هم مسافر همراهش، که زن بود، آسیب دیدند.