شهروند- آرش عزیزی- انیو استیرپ، شوهر خواهر سابق راب فورد، شهردار تورنتو، به جرم حمله با چاقو به زنی در وان که منجر به از دست رفتن یکی از چشم‌های این زن شد به ۱۸ سال زندان محکوم شد. این حکم هفته‌ی گذشته و در دادگاهی در شهر نیومارکت اعلام شد.

به گزارش تورنتو استار، استیرپ پس از شنیدن حکم زیر لب فحشی نثار قاضی، میشل فوئرست، کرد. سپس رو به وکیل خود، دیوید اشتاین‌برگ، برگشت و به گلایه ادامه داد. 

هیچ یک از اعضای خانواده یا دوستان استیرپ برای همراهی او به دادگاه نیامده بودند.

شوهرسابق خواهر راب فورد در دادگاه

قاضی در ضمن حکم داد استیرپ مجازات خود برای قتل غیرعمدی که در سال ۱۹۹۸ مرتکب شده به اتمام برساند. او در اکتبر ۲۰۰۸ که در آپارتمان زیرزمینی خود مرتکب آخرین جرمش شد در دوره‌ی مرخصی از زندان به خاطر جرم دیگری در سال ۱۹۹۸ به سر می‌برد. در آن سال در جریان تیراندازی موجب قتل دوست‌پسر خواهر راب فورد، کتی، شد. 

قاضی گفت مجازات متهم از آن‌جا بدتر می‌شود که او سعی کرده ماجرا را همچون تلاشی ناموفق برای خودکشی نشان دهد. فوئرست این را «شیوه‌ی بسیار شنیعی از فریب» خواند.

قاضی می‌گوید موفق به شناسایی انگیزه‌ی حمله نشده است. قربانی، انجلا فانتائوزی،‌ معتاد به مواد مخدر است و ظاهرا استیرپ ناراحت بوده که چرا او به قانون عدم سیگار کشیدن در خانه احترام نمی‌گذارد.

استیرپ سابقه‌ی ۱۸ حکم جنایی را دارد که اولینش به سال ۱۹۷۲ باز می‌گردد. این‌ها شامل قتل غیرعمد، سرقت و سرقت مسلحانه می‌شود. او مدت‌ها است که به هروئین معتاد است.

 استیرپ مدت‌ها با کتی فورد، خواهر شهردار،‌ رابطه داشت و با او صاحب دختری نیز شد.