شهروند ـ آرش عزیزی

در کوئینزپارک:۲۸ مارس ۲۰۱۲

 مریدی در این روز در صحن مجلس سئوالی از وزیر توسعه اقتصادی دولت، که هم‌حزبی خودش، برد دوگوئید، باشد، در مورد ایجاد شغل در بودجه‌ی جدید و جنجالی دولت لیبرال پرسید. از آن نوع سئوال‌هایی که هم‌حزبی‌ها از هم می‌پرسند. این در حالی است که بودجه‌ی دولت لیبرال مورد حمله‌ی شدید از سوی اتحادیه‌های کارگری و طرفداران فقرا قرار گرفته است و بیشتر مشابه بودجه‌های دولت محافظه‌کار مایک هریس است که مریدی با وعده ی مقابله با آن‌ها به کوئینزپارک رفته است. این بودجه از جمله به اخراج هزاران کارگر دولتی می‌انجامد و مبالغ کمک‌های دریافتی توسط نیازمندان استان را در همان سطح ناچیزی که هست متوقف می‌کند و کمک ۱۰۰ دلاری ناچیزی که قرار بود به فقیرترین کودکان استان داده شود به تاخیر می‌اندازد. مورد آخر باعث شده که حتی روزنامه‌ی تورنتو استار این بخش از بودجه‌ی مک‌گینتی را «شرم‌آور» بخواند.

 

مریدی: آقای رئیس، سئوال من از وزیر توسعه‌ی اقتصادی و ابتکار است.

 دیروز دولت ما بودجه‌اش را با عنوان «عمل قوی برای انتاریو» منتشر کرد. وزیر دارایی در طول سخنرانی‌اش به روشنی گفت که مهمترین نکته برای انتاریو ایجاد شغل و رقم زدن رشد اقتصادی برای حذف کسری و ایجاد توازن مجدد در بودجه‌ی استان است. از وزیر توسعه اقتصادی می‌خواهم لطفا توضیح دهند چگونه این «عمل قوی برای انتاریو» به رشد مشاغل و رفاه برای خانواده‌های انتاریو خواهد انجامید.

دوگوئید توضیح داد که دولتش در همین راستا تلاش می‌کند و سپس مریدی بخش دوم سئوالش را پرسید.

 

مریدی: آقای رئیس از وزیر به خاطر اطلاعات فوق‌العاده‌ای که راجع به ایجاد شغل در استان ما، انتاریو، ارائه کردند تشکر می‌کنم. «عمل قوی برای انتاریو» دقیقا همان چیزی است که استان به آن نیاز دارد تا به توازن مالی بازگردد و کسری بودجه را از میان ببرد و در عین حال شغل نیز بسازد.

 وزیر به صندوق پیشنهادی شغل‌های جدید و رفاه اشاره کرد. اما پیش از بودجه، راجع به قانون «جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد شغل» و صندوق‌های توسعه‌ی پیشنهادی برای شرق و جنوب غرب استان بحث می‌کردیم. از وزیر می‌خواهم شفاف‌سازی کنند: آیا این صندوق‌های مهم توسعه‌ی اقتصادی منطقه‌ای هم در «صندوق شغل‌های جدید و رفاه» جای خواهند داشت یا خیر؟

 که آقای وزیر بار دیگر گفت بله و مقدار دیگری از دولت متبوعش تعریف کرد.