شهروند: نوروز به راستی شهرتی جهانی و محبوبیتی مردمی دارد. دیگر همگان در سراسر دنیا می دانند که نوروز از  عزیزترین و فراگیرترین جشن های ما ایرانی هاست، حلقه اتصال ماست. دایره ای ست که همه ما ایرانیان را در خود می گیرد. و بی دلیل نیست هر آن کس که به نوعی با ما ایرانیان سروکار دارد می داند که فراموش کردن نوروز برای ما نابخشودنی ست، و در عوض به دیده گیری نوروز انس و سپاس و قدردانی از جانب ما نثار آن دیگری می کند.

دکتر رضا مریدی در جشن نوروز کمپانی ترایدل سخنرانی کرد. رئیس کمپانی در عکس حضور دارد

روز چهارشنبه ۱۸ مارچ  کمپانی Tridel در دفتر خود واقع در دافرین برای دومین سال، نوروز را به جشن نشسته بود و البته این بسیار طبیعی ست که این کمپانی که در منطقه نورت یورک بین ۶۰ تا ۷۰درصد خریدارانش از جامعه ایرانی هستند، و بسیاری از کارگزاران و کارمندان و نمایندگانشان ایرانی هستند، نوروز را جشن بگیرد. و ناگفته نماند که در مناطق دیگر هم بین ۲۰ تا سی درصد خریدارانش را جامعه ایرانی پوشش می دهد.

در این جشن که بیش از سیصد تن شرکت داشتند، دکتر رضا مریدی نماینده ایرانی تبار و نیز آقای لئو دلزتو (Leo Delzetto) رئیس و از صاحبان کمپانی ترایدل  هر یک به کوتاهی سخنرانی کردند و نوروز را تبریک گفتند. و سپس خانم نسیم رادخشنود مدیر روابط عمومی کمپانی که زحمت برگزاری این جشن را بر عهده داشت و از کودکی در کانادا زندگی کرده است با لهجه ای شیرین به فارسی از مدعوین تشکر کرد و نوروز را تبریک گفت.  از دیگر کسانی که صحبت کردند خانم فریال از خیریه مهر کوثر بود که به پاس پشتیبانی و حمایت های کمپانی ترایدل از این انجمن لوح یادبودی به آقای دلزتو تقدیم کرد و از کمک های مالی این کمپانی تشکر کرد.

گروه موسیقی سنتی اصیل ایرانی به راستی فضا را گرم و گوش نواز کرده بودند.

در این جشن دلپذیر انواع و اقسام خوراکی ها و دسرها و شیرینی های خوشمزه ایرانی سرو می شد. غذاها دست پخت رستوران زعفران و شیرینی ها از قنادی گل سرخ بود. و البته بازار چایخانه سنتی با آن چای خوش طعم و عطر و رنگش به همت فرزاد خان بصیری بسیار گرم بود.

سفره زیبای هفت سین را خانم ماری فغانی تزیین کرده بود.

سفره زیبای هفت سین، غذاهای خوشمزه و فراوان و استقبال بسیار ایرانیان از ویژگی های جشن نوروز ترایدل بود

لازم به یادآوری ست که کمپانی Tridel بیش از ۷۰ سال فعالیت مستمر دارد و از آنِ سه برادر ایتالیایی تبار با نام خانوادگیDelzettoاست.

نوروز مبارک