شاید خود “سعید مرتضوی” آن روزهایی که به نیابت از مجتبی خامنه ای و پدرش در دستگاه آدمکشی رسمی و قانونی ایران  به عنوان “قاضی جوان و شجاع” ــ اصطلاحی که خامنه ای در تعریف او به کار برده بود ــ مشغول قلع و قمع کردن روزنامه نگاران و کشتن و شکنجه کردن فعالان سیاسی و مخالفان حکومت بود، گمان نمی کرد که روزی خودش به عنوان نماد و سمبل آدم کشی ها، شکنجه ها و اعتراف گرفتن ها و سر به نیست کردن های رژیم جمهوری اسلامی، نامش بر سر زبانها بیفتد و به چنان دردسری برای حکومت تبدیل شود که نتواند با توسل به هیچ سیاست فریب و نیرنگی از شر غائله مرتضوی و خاطره کشتن “زهرا کاظمی”ها و “محسن روح الامینی”ها و “علی کامرانی”ها و بسیاری دیگر از مخالفان جوان و معترض حکومت اسلامی در پرونده “کهریزک” و دیگر سیاهچال های قتل و شکنجه و کشتار رژیم اسلامی، خلاص شود! دردسر و “غائله سعید مرتضوی” مدتهاست که یک روز گریبان این حکومت را رها نکرده است!

 

سعید مرتضوی مسئول فجایع کهریزک

 

 پس از افشای جنایات مرتضوی در “کهریزک” و برگزاری دادگاه هایی نمایشی که با متهم کردن چند سرهنگ و یک تیمسار و تعدادی گروهبان و بیشتر، تحت فشار سه تن از خانواده های قربانیان کهریزک ــ که حداقل پدر محسن روح الامینی از متنفذان حکومت در مجمع تشخیص مصلحت نظام بود ــ صورت گرفت، ابتدا تلاش کردند با گماردن او به ریاست سازمان مبارزه با توزیع ارز و قاچاق کالا و این اواخر، با حفظ همان سمت به عنوان ریاست سازمان تأمین اجتماعی، هم پاداش آدمکشی ها و خدماتش را داده باشند و هم او را از مقابل چشمان خشمگین مردم و جوانان و زنان معترض کنار بکشند اما فشار افکار عمومی در طول سالهای اخیر موجب شد که نمایندگان مجلس در مقابل انتصاب او به ریاست سازمان تأمین اجتماعی موضع گرفته و خواستار استیضاح وزیر کار در صورت کنار نرفتن مرتضوی شوند. به همین منظور چانه زنی ها و مذاکرات پشت پرده برای خلاصی از شر مرتضوی شروع شد و بر اساس آنچه نمایندگان امضا کننده استیضاح وزیر کار می گویند، سعید مرتضوی به هیئت حکمیت که متشکل از “غلامعلی حدادعادل”، “حمید زاکانی” و “احمد توکلی” بود، “قول شرف” داد که اگر نمایندگان طرح استیضاح را کنار بگذارند، استعفا دهد و با این وجود، روز استیضاح وزیر کار سپری شد و مرتضوی همچنان بر مسند ریاست سازمان تأمین اجتماعی باقی ماند! احمدی نژاد هم در حضور خبرنگاران پارلمانی اعلام کرد که “دولت هیچ تعهدی در مورد استعفای مرتضوی به مجلس نداده است” و خود مرتضوی هم “قول شرف” خود را تکذیب و نمایندگان را دروغگو خواند!

چند روز پیش احمد توکلی، عضو “هیئت حکمیت” باند حداد عادل مدعی شد که “در صورت کنار نرفتن مرتضوی از پست خود، استیضاح وزیر کار را بار دیگر مطرح خواهند کرد”. ادعایی که از سوی “محمدرضا باهنر”، نایب رئیس مجلس اسلامی رد شد. باهنر طرح استیضاح مجدد وزیر کار را به دلیل “مشغله های کاری که مجلس در پایان کار خود دارد” منتفی دانسته بود تا اینکه بالاخره، در جستجوی راهی برای برون رفت از این وضعیت، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس بودند که به دیدار وزیر کار شتافتند تا به خیال خودشان تکلیف مرتضوی را روشن کنند. جلسه ای که نمایندگان با این پیام از آن بیرون آمدند؛ “سعید مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی ماندنی خواهد بود”!

این را “محمد قیوم دهقانی”، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در جمع خبرنگاران پارلمانی اعلام کرد و گفت “موضع وزیر کار، تعاون و امور اجتماعی نسبت به انتصاب آقای مرتضوی این است که وی در سازمان تأمین اجتماعی ماندنی خواهد بود” و در مورد قول شرف موتضوی هم اضافه کرد “وزیر کار در این راستا توضیح داد که شخصا در جریان موضوع بوده و این مسئله صحت ندارد و مرتضوی قولی نداده است و در جریان استیضاح نیز نگفته که اگر نمایندگان استیضاح را متوقف کنند، استعفا می دهد”!

به گفته “صمد فدایی” عضو دیگر کمیسیون اجتماعی مجلس، این جلسه دو ساعت به طول انجامیده و نمایندگان پس از صرف ناهار و نماز به بحث پیرامون برخی مسائل از جمله ماجرای قول شرف مرتضوی پرداخته اند. فدایی در مورد مباحث مطرح شده پیرامون مرتضوی در این جلسه اضافه کرده است که “وزیر کار به اعضای کمیسیون اجتماعی گفت که رحمت الله حافظی رئیس سابق صندوق تأمین اجتماعی خود علاقه ای به ادامه فعالیت در این سمت نداشته است و بنابراین پس از اتمام دوره فعالیتش اصرار کرد که فردی جایگزین او شود، بر این اساس با رئیس جمهور مشورت کردیم و احمدی نژاد، مرتضوی را پیشنهاد کرد”. فدایی ادامه می دهد که “طبق گفته آقای شیخ الاسلامی، مرتضوی پیشنهاد رئیس جمهور بوده است و با همفکری با وی این انتخاب صورت گرفته است”!

خود پدر عروس خامنه ای اما، هنوز امیدوار است! او هنوز امیدوار است که نظام اسلامی بتواند با کمترین هزینه از شر دردسر مرتضوی خلاص شود و به خاطر همین هم بود اساسا تمام تلاش ها و دست و پا زدن هایش برای به فراموشی سپردن بی سر و صدای جلاد کهریزک! حداد عادل در گفتگویی که پس از تمام این آبروریزی ها با پایگاه خبری “اعتدال” انجام داده، اعتراف کرده است که تمام این ریش گرو گذاشتن ها و قول شرف گرفتن ها را برای جلوگیری از دامن زدن به اختلاف میان قوا انجام داده است! و اینکه “ما امیدواریم قولی که آقای مرتضوی به بنده درباره استعفا داده اند، به صورت کامل عملی شود و این به سود کشور است”!

حدادعادل راست می گوید! روشن شدن تکلیف سعید مرتضوی و کنار گذاشته شدن بی سر و صدایش و تلاش برای به فراموشی سپردن جنایت ها و شکنجه ها و آدمکشی هایش، کاملا به سود منافع این به اصطلاح مقاماتی است که دارند زیر فشار اعتراض و انقلاب مردم له می شوند و راه فراری می جویند!

سعید مرتضوی حافظ دستاوردهای خونین حکومت اسلامی به زور کشتار، شکنجه و تجاوز بوده است و هم اکنون، مقامات مذهبی ایران نمی خواهند که این مهره سرکوب و کشتار خود را مقابل چشم مردم قربانی و بی آبرو کنند. تلاشی بیهوده که دیگر هیچ دستاوردی برای رژیم اسلامی ندارد.

جمهوری اسلامی با یک انقلاب و با سیل نارضایتی مردم، زنان، جوانان و کارگران جامعه در اعتراض به بیشتر از سی سال دزدی ها و شیادی هایش روبروست و دقیقا به همین دلیل و از ترس سر باز کردن این اعتراض خفته و انقلاب در کمین نشسته است که نمی تواند حتی تکلیف یکی از مهره های جنایتکار خود را روشن کند. او را خوار و ذلیل می کند و از این صندلی به آن صندلی می نشاند اما، حتی نمی تواند جوابگوی فشارهای درونی جناح های مختلف خود حکومت باشد گو آنکه سرنوشت “سعید مرتضوی” به عاقبت جمهوری اسلامی و جنایت ها و دزدی های تک تک مقاماتش گره خورده است. سعید مرتضوی در هیچ جایگاه و بر روی هیچ صندلی ریاست و صدارتی ماندنی نخواهد بود.

تمام تلاش ها و تکاپوهای این مقامات برای نجات یکی از دست پرورده ها و همکاران خونریزشان، دست و پا زدن هایی بیهوده است برای تحریف و تحمیق دوباره مردم معترض. غافل از آنکه دیگر نه باوری به هیچ بخش و جناحی از جمهوری اسلامی باقی مانده و نه مردم امیدی دارند که پرونده جنایات “کهریزک” و آدمکشی های سعید مرتضوی در چارچوب همین عزل و نصب ها و یا دادگاه های نمایشی به سرانجامی برسد.

مردم، زنان و جوانان ایران سرکوبگران و قاتلان واقعی فرزندان خود را می شناسند. می دانند که خود سعید مرتضوی به همراه بسیاری دیگر از به اصطلاح قضات و حاکمان شرع و مقامات قضایی که در طول این بیشتر از سی سال ماشین کشتار این حکومت را به کار انداخته و تا بدینجا رسانده اند، مطیع دستورات مجتهدین مذهبی و در رأس آنها خامنه ای بوده اند.  می دانند که با تکیه به خامنه ای و احمدی نژاد است که هنوز پس از این همه جنایت و تجاوز و شکنجه، سعید مرتضوی بر سر کار است و همچنان هماورد می طلبد! و چون تمام اینها را مردم می دانند، حاکمان دیگر نمی توانند به راحتی از شر مرتضوی و امثال او خلاص شوند!

پرونده جنایات مرتضوی، پرونده “کهریزک” و تمام این پرونده های شکنجه ها و تجاوزها و سر به نیست کردن ها، بسته نخواهد شد. پرونده سعید مرتضوی و امثال او همچنان باز است تا روزی که به طور واقعی در دادگاه هایی مردمی به جنایاتشان رسیدگی شود. بستن پرونده سعید مرتضوی و خلاص شدن از شر این نماد و سمبل آدمکشی های جمهوری اسلامی برای این رژیم ممکن نیست!