رضا مریدی، نماینده مجلس چه می‌کند؟

آرش عزیزی

۲۴آوریل

در این روز تاریخی مریدی به همراه بقیه نمایندگان حزبش به بودجه‌ی جدید دولت لیبرال رای مثبت داد. این بودجه با امتناع ان دی پی از رای دادن و رای مخالف محافظه‌کاران با نتیجه‌ی ۵۲ به ۳۷ ناکام ماند (گزارش کامل در هفته‌ی قبل). جالب توجه است که این بودجه شامل بسیاری از قطع بودجه‌هایی است که مریدی هنگام نامزد شدن برای انتخابات وعده داده بود دولت لیبرال جلوی آن‌ها را می‌گیرد.

او در این روز در ضمن با معرفی دو نفر از مهمانانش در مجلس گفت: «افتخار دارم دو دانشجوی کارآموز از حوزه‌ی من، ریچموند هیل، به نام‌های یوسف فینکل و الیوت یبوآ، را معرفی کنم که در جایگاه عمومی نشسته‌اند.»

 

۲۵ آوریل:

 مریدی در این روز عریضه‌ای به مجلس ارائه کرد:

«توماری برای ارائه به مجلس قانونگذاری انتاریو آورده‌ام.

«از آن‌جا که «قانون حفاظت از تششعات پزشکی» پودیاتریست‌ها (متخصصین بیماری‌های پا) را وا می‌دارد رادیوگراف بگیرند و تجویز کند،

از آن‌جا که آگاهیم که این قانون و مقررات آن بسیار از فن‌آوری عقب مانده‌اند

من به عنوان رئیس انجمن پزشکان پودیاتریست از طرف این انجمن خواسته‌های زیر را از مجلس قانونگذاری انتاریو دارم:

اعلام حمایت از قرار مربوط به تاریخ ۱۷ آوریل ۲۰۱۲ که نماینده‌ی ریچموند هیل ارائه کرده و از وزارت بهداشت و مراقبت طولانی‌مدت می‌خواهد کمیته‌ای متشکل از کارشناسان برای بازرسی «قانون حفاظت از تشعشعات پزشکی» (۱۹۹۰) و مقررات آن تشکیل دهد و پیشنهادهایی برای چگونگی جدیدسازی این قانون و هماهنگ کردن آن با موازین قرن ۲۱ام انجام دهد تا پاسخگوی امنیت بیماران و مردم باشد و شامل تمام انواع تشعشعات که در حال حاضر در بخش خدمات درمانی برای مصارف تشخیص و درمان استفاده می‌شود بشود.»

مریدی گفت: «من کاملا با این تومار موافقم و آن‌را به مامور مجلس، رنبیر، تحویل می‌دهم.

 

۲۶ آوریل:

 در این روز مریدی به همراه نمایندگان حزب خودش و ان دی پی به «قانون کاهش نرخ بیمه‌ی رانندگان جدید» رای مثبت داد. محافظه‌کاران رای ممتنع دادند تا قانون به راحتی تصویب شود.

 

 

اول می ۲۰۱۲

نامه رضا مریدی به وزیر شهروندی، مهاجرت و چندفرهنگی

جناب جیسون کنی، عضو مجلس عوام کانادا و عضو شورای ملکه

وزیر شهروندی، مهاجرت و چندفرهنگی

این نامه را در واکنش به تصمیم شما برای تعطیل‌کردن بخش ویزای سفارت کانادا در تهران می‌نویسم. مردم بسیاری از جامعه  ایرانی کانادایی در مورد این تصمیم به من مراجعه کرده‌اند و من مایلم  نگرانی و مخالفت عمیق‌مان به این تصمیم را با شما در میان بگذارم.

از راست رضا مریدی نماینده مجلس انتاریو و جیسون کنی وزیر شهروندی و مهاجرت

در حالی‌که من به انجمن بین‌المللی‌ای که رژیم ایران و برخورد سرکوبگر و خشن‌اش را با شهروندان ایرانی محکوم می‌سازد پیوسته‌ام، بستنِ بخش ویزای سفارت کانادا در تهران هیچ فشاری را بر رژیم اعمال نمی‌کند تا مطابق با قوانین بین‌المللی رفتار کند. ایرانیان، هم در کانادا و هم در خارج از ایران، از آشفتگیِ وضعیت میهن‌شان سخت رنج کشیده‌اند. من با اقدام سریع دولت شما در واکنش‌ به رفتار سرکشانه‌ی رژیم ایران موافق هستم، و اساسا باور دارم که این اقدام دولت کانادا، رژیم ایران را متقاعد خواهد ساخت که دست از اقدامات غنی‌سازی اورانیوم بردارد.

همان‌طور که من متوجه شده‌ام، تصمیم به بستن اداره‌ی ویزا اقدامی جهت صرفه‌جویی در هزینه‌ها بوده است. پولی که دولت کانادا از این طریق ذخیره می‌سازد هیچ تناسبی با ناراحتیِ عمیقی که برای بستگانِ ایرانیان کانادایی ایجاد می‌شود؛ ندارد. حالا آن‌ها مجبور هستند به کشور دیگری سفر کنند و درخواست ویزا بدهند تا بتوانند به خانواده و دوستان‌شان در کانادا ملحق گردند.

من تمایل دارم شما این تصمیم را از نو بررسی کنید، و اقدام دیگری برای صرفه‌جویی هزینه‌های وزارت خود پیدا کنید.

با احترام

رضا مریدی

عضو مجلس شواری آنتاریو

ترجمه: حمید پرنیان