پیرو گزارش هفته پیش در شهروند به اطلاع خوانندگان محترم شهروند می رساند تا روز دوشنبه ۲۱ جولای دقیقا ۴۵۰۰ دلار در حسابی که به همین منظور باز شده است جمع شده و عین مبالغ واریزی برای شهروند و سرکار خانم باغانی که بالاترین سپرده به نام ایشان می باشد فکس شده است.



 

گزارش درباره «آزادی یک ایرانی از زندان اداره مهاجرت»


 

هوتن گل سرخی: پیرو گزارش هفته پیش در شهروند به اطلاع خوانندگان محترم شهروند می رساند تا روز دوشنبه ۲۱ جولای دقیقا ۴۵۰۰ دلار در حسابی که به همین منظور باز شده است جمع شده و عین مبالغ واریزی برای شهروند و سرکار خانم باغانی که بالاترین سپرده به نام ایشان می باشد فکس شده است. خانم باغانی تاکید کرده اند که از ۳۶۸۰ دلار واریزی ایشان مبلغ ۲۵۰۰ دلار توسط خانم سلطانی و ۳۰۰ دلار خانم سوسن ضیایی و ۳۰۰ دلار توسط آقای اردوان خاوری در تاریخ ۱۱ جولای پرداخت شده است.

یاری دهندگان به این جوان در هفته گذشته خانم ها و آقایان:

۱۵ جولای  داریوش ـ حسین ۵۰ دلار

۱۶ جولای   مونا    ۱۰ دلار

۱۸ جولای

نامشخص    ۲۰ دلار

نامشخص    ۲۰ دلار

مهوش ندیمی ۲۰ دلار

۲۱ جولای

سوسن. ن ۲۰ دلار

AKA ۱۰ دلار

JA  ۵ دلار

لیلا ۱۰ دلار

شماره حساب کمک به این زندانی   TD Canada Trust 153-6294553 است.

ما اکنون نه تنها هنوز ۵۰۰ دلار کسر بودجه داریم، بلکه بالاترین احتیاج ما به یک همکار خانم یا آقا می باشد که به اینجانب در امر نظارت در زندگی آینده این جوان پس از آزادی کمک کند.

شخصی که نظارت این زندانی آزاد شده را قبول کند در حقیقت هیچ مسئولیت قانونی یا مالی ندارد مگر آنکه نظارت کند که آیا این آزاد شده شرایطی را که دادگاه برایش تعیین کرده است رعایت کرده است یا خیر.

این شرایط معمولا مسایلی چون مصرف نکردن الکل، اشتغال به کار، مطلع کردن اداره مهاجرت از نشانی های خود و اینکه با شخص ضامن در تماس باشد. هدف دادگاههای کانادا ایجاد اشکال برای چنین ضامن های نیکوکاری نیست، بلکه آنان به دولت و مردم کانادا در اعمال قانون کمک می کنند.

چشم انتظار یک زندانی به اقدامات ما برای آزادی اش است.

اگر قصد کمک دارید با اینجانب به شماره تلفن ۳۸۳۳ـ۴۹۳ـ۴۱۶ از ساعت ۶ تا ۹ شب تماس حاصل فرمایید.

***

بیخانمانی صدها تن در آتش سوزی در مجتمع مسکونی


 

یکشنبه ۲۱ جولای حدود ساعت ۱۰:۴۰ صبح، آتش سوزی در یک برج مسکونی در خیابان ۲ سکرد واقع در یورک جنوبی، حوالی تقاطع خیابان های دنفورت و مین منجر به بی خانمان شدن قریب به ۹۰۰ نفر شد. دود ناشی از این آتش سوزی حدود ۴۰ متر ارتفاع داشت.

به گزارش تورنتو استار دلیل این آتش سوزی ایجاد اختلال در سیستم برقی ساختمان واقع در جعبه الکترونیک در زیرزمین برج بوده است. به محض اعلام این حریق بیش از ۲۸ ماشین  و حدود ۱۱۰ مامور آتش نشانی به محل وقوع حریق اعزام شده و به کار امداد رسانی و اطفای حریق مشغول شدند. ساکنان ساختمان به قدری شوک زده بودند که تنها توانستند جان خود را نجات دهند و برخی حتی فراموش کردند کیف پول یا تلفن همراه خود را خارج کنند.

تورنتو استار اعلام کرد: در جریان این حریق ۹ آتش نشان و یک نفر از سکنه ساختمان دچار جراحاتی شدند. سه نفر از این افراد دچار سوختگی درجه دو شده، چهار نفر به دلیل تنفس گاز دچار مسمومیت و یا مشکلات تنفسی شده و سه نفر دیگر نیز مجروح هستند. این ۱۰ نفر به بیمارستان منتقل شده اند و پزشکان معالج حال آنها را رو به بهبود  اعلام کرده اند.

یکی از ساکنان طبقه چهارم گفت:«من فقط می دیدم که مردم می دوند، نمی دانستم انفجاری رخ داده یا زمین لرزه شده است. هرگز آن صحنه را فراموش نمی کنم». عبدل عزیزی یکی دیگر از ساکنان می گوید:« زمان وقوع حادثه من در منزل نبودم. به رغم کنترل سیم کشی های جعبه الکترونیک ساختمان در ژانویه ۲۰۰۶،  چند نشانه در شنبه شب دیدم که اگر به آنها دقت می کردم شاید این اتفاق نمی افتاد».  عزیزی قطعی برق، حرارت زیاد آب و استشمام بویی عجیب در فضای ساختمان را نشانه های ایجاد اختلال در سیستم الکتریکی دانست. ریچارد گرانت از ساکنان ساختمان به گزارشگر سی تی وی می گوید:« من گمان کردم صدای رعد و برق است ولی دود پس از آن صدای مهیب مرا متوجه آتش سوزی کرد». 

پس از وقوع این حادثه اعضای دفتر فوریت های شهری طی ملاقاتی با ساکنان این ساختمان ۸۰ نفری را که در این شهر دوست یا فامیل نداشتند به مدرسه سکرد منتقل کردند و تسهیلاتی در اختیارشان قرار دادند. به گفته ی آتش نشانی عملیات تحقیق و تعمیر بیش از چهار هفته طول خواهد کشید.

ژانت دیویس از اعضای انجمن شهر ناحیه ۳۱ می گوید، به دنبال اسکان دادن خسارت دیدگان هستند و در این میان صلیب سرخ، مراکز خدمات اجتماعی و بهداشت عمومی در کنار آژانس بیمه کانادا سرویس های ویژه ای به این افراد می دهند.


 

***

الحاق انتاریو به برنامه محیط زیستی آمریکای شمالی


 

به گزارش آسوشیتدپرس، استان انتاریو به زودی به برنامه مبارزه با افزایش گازهای گلخانه ای می پیوندد. دالتون مک گینتی نخست وزیر انتاریو، جمعه طی نطقی اعلام کرد: انتاریو به زودی عضو طرح ابتکاری تعدیل وضعیت هوا در غرب خواهد شد. از دیگر اعضای این مجمع استانهای بریتیش کلمبیا، مانیتوبا و کبک از کانادا و هفت استان واشنگتن، آریزونا، کالیفرنیا، مونتانا، نیو مکزیکو، اورگون و یوتا از ایالات متحده هستند.

کلید این ابتکار عمل ایجاد تسهیلاتی است تا کارخانجات و واحد های تولیدی که آلودگی بیشتری در محیط زیست ایجاد می کنند، با شرایط سهل بتوانند فضای تولیدی خود را سبزتر کنند. این برنامه از سال ۲۰۱۰ اجرایی خواهد شد. هدف اصلی این برنامه  کاهش ۱۵ درصدی گازهای گلخانه ای از سال ۲۰۰۵ تا سال ۲۰۲۰ است. استانهای شرکت کننده در طرح فوق برای دستیابی به هدف یاد شده ملزم به اجرای سیاست های جدیدی هستند.


 

***

سرمایه گذاری دولت انتاریو در صنایع سبز


 

بنابه گزارش سایت مارکت واچ، استان انتاریو با حمایت از مبتکران استفاده از انرژی خورشیدی و به منظور به گردش درآوردن چرخ صنایع سبز و در نتیجه اشتغال زایی در این گونه حرفه ها سرمایه گذاری می کند. دولت انتاریو یک بودجه هشت میلیون دلاری به منظور استفاده از کارگران ماهر در این بخش در نظر گرفته است. با ساخت این کمپانی در شهر وان از استان انتاریو قریب به ۸۴ موقعیت شغلی جدید خلق خواهد شد.

کمپانی مزبور علاوه بر تقویت چرخ صنعت به دلیل استفاده از انرژی ارزان وکم قیمت صرفه اقتصادی فراوانی نیز به همراه خواهد داشت. سرمایه گذاری دولت انتاریو در صنایع سبز منجر به پیشرفت تولید ماشینهای سبز، سوخت با آلودگی کمتر، تکنولوژی متناسب با محیط زیست و محصولات قابل برگشت به محیط زیست خواهد شد. از سوی دیگر اشتغال زایی در این قبیل صنایع و بکارگیری نیروهای انسانی، توسعه اقتصادی فراوانی به همراه خواهد داشت. 

ساندرا پوپاتلو وزیر اقتصاد و بازرگانی در نطق مطبوعاتی خود اعلام کرد: «نیروی کاری متخصص انتاریو در کنار حمایت های دولتی، استان را به سوی برتری روز افزون در بازارهای جهانی و پیشرفت تکنولوژی سوق می دهد». نیروی کاری متخصص، فضای رقابتی بیزینسی و حمایت های دولت انتاریو شرایطی را به وجود آورده تا صاحبان صنایع و فن آوری تمایل زیادی به انتقال و بکارگیری تکنولوژی خود در این استان داشته باشند.


 

***

اعتصاب کارکنان هتل ها


 

۸۲ تن از کارکنان هتل "هالیدی این" و ۵۰ تن از کارکنان "ردیسون" از دهم جولای در اعتصاب قانونی به سر میبرند.

این کارکنان که در هتل های فرودگاه کار می کنند در اعتراض به دستمزد پایین خود اقدام به اعتصاب کرده اند.

عبدالحسینی که با دستمزد ساعتی ۸ دلار و ۷۴ سنت در رستوران پرکینز در هالیدی این در شرق فرودگاه در خیابان دیکسی کار میکند می گوید: مردم دو یا سه شغل دارند، و دیگر وقتی ندارند تا بتوانند با خانواده شان بگذرانند.

حدود ۸۵۰ تن از کارکنان هتل فرمونت رویال یورک در حال ادامه مذاکره با بخش ۷۵ اتحادیه هستند تا در صورت به توافق نرسیدن از ۲۷ جولای به اعتصاب بپیوندند.

اندرو ویر از مقامات وزارت جهانگردی می گوید، اعتصاب کارکنان هتل ها به صنعت توریسم صدمه ای نخواهد زد. و کارکنانی که با پلاکاردهای اعتراضی در تظاهرات و اعتصاب بودند می گویند، مسئله ای نیست. تاتیانا خیوینکو، خدمتکار هتل "هالیدی این" می گوید: ما نمی خواهیم برای مهمانان مشکلی پیش بیاید، ما فقط می خواهیم فاصله ی دستمزد بین کارکنان هتل را از بین ببریم. کارکنان هتل هیلتون در خیابان بالایی ساعتی دو دلار بیشتر از ما برای شغل مشابه دستمزد دریافت می کنند.

گفتنی ست بیشتر کارکنان بخش خدمات این هتل ها از افراد مهاجر و رنگین پوست تشکیل شده اند.