رئیس‌جمهور اسرائیل راجع به حمله به ایران به هارپر هشدار داد

 

شیمون پرز، رئیس‌جمهور اسرائیل، در دیدار دولتی خود از کانادا در مذاکرات با هارپر در مورد حمله نظامی پیشگیرانه به ایران و تجهیزات نظامی‌اش هشدار داد.

به گزارش رسانه‌ها پرز ضمن تاکید بر این‌که ایران از خطرهای جدی برای جهان (و نه فقط اسرائیل) است گفت تمدید فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی باید اولویت داشته باشند.

شیمون پرز و استفان هارپر دیدار کردند

کارشناسان این موضع را مغایر با موضع سفت و سخت ناتانیاهو، نخست‌وزیر راست‌گرای اسرائیل، در حمایت از دخالت نظامی دانستند. پرز، که برنده‌ی جایزه‌ی نوبل صلح است، به گلوب اند میل گفت: «خوب حالا بگوییم کسی می‌خواهد به ایران حمله کند، خیلی خوب. اما بعد از حمله چه اتفاقی می‌افتاد؟ بعضی‌ها می‌گویند ایران را تا دو سه سال بی‌قدرت می‌گذارد. این کافی نیست.»

ایران پس از تعطیلی بخش ویزای سفارت کانادا تلافی می‌کند

 

ایران سه‌شنبه‌ی هفته‌ی پیش اعلام کرد امکان دارد پس از بستن بخش ویزای سفارت کانادا در تهران دست به جبران بزند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی، رامین مهمان‌پرست، گفته: «هر کس علیه منافع ملی ما دست به عمل بزند ما مقابله به مثل می‌کنیم.»

وزیر امور خارجه کانادا: ایران چند ماه بیشتر تا بمب اتمی فاصله ندارد

 

جان برد، وزیر امور خارجه‌ی کانادا، این هفته در گفتگو با سی بی سی گفت ایران اگر بخواهد می‌تواند ظرف کمتر از یک سال به بمب هسته‌ای برسد. او البته گفت ایران هنوز این تصمیم را نگرفته، اما اگر بگیرد می‌تواند «خیلی سریع» این کار را انجام دهد.

وزیر امور خارجه‌ی دولت هارپر گفت چنین چیزی برای منطقه قابل تحمل نیست و اسرائیل را همانقدر نگران می‌کند که دولت‌های عرب را.

ونکوور: آمیزش سنت‌های ایرانی و اسپانیایی

 

روزنامه‌ی ونکوور سان گزارش مفصلی در مورد پیروز عبادی‌پور منتشر کرده است، هنرمندی ایرانی‌تبار که امسال برای هشتمین سال پیاپی جشنواره‌ی «هوندو فلامنکو» را برگزار می‌کند که بنیان آن تلفیق و آمیزش موسیقی ایرانی و اسپانیایی است.

در این گزارش داستان عبادپور را می‌خوانیم که در دانشگاه سیمون فریزر دانشجوی علوم کامپیوتر بوده که صدای گیتار زدن یکی از همکارانش در دانشگاه را شنیده و چنان شیفته‌ی آن شده که موسیقی فلامنکو را دنبال کرده است.

چند سال بعد او بنیانگذار فستیوال «هونتو فلامنکو» (فلامنکوی تلفیقی)‌ شد که امسال هشتمین سالگرد خود را از سر می‌گذراند.

عبادپور متولد تهران است و پنج سالش بود که مادرش او را در کلاس موسیقی غربی ثبت نام کرد.

او در جریان جنگ ایران و عراق از ایران به ترکیه گریخت و پس از یک سال زندگی در استانبول در سال ۱۹۸۸ به کانادا آمدند. او به خبرنگار گفته یکی از اولین کارهایی که پس از آمدن به کانادا انجام داد، خرید گیتار بود.

عبادپور در این گزارش از ارتباطات تاریخی کولی‌ (جیپسی)های اسپانیا، مبدعین موسیقی فلامنکو، و ایران گفته است که به گفته‌ی او در اسپانیا بیشتر شناخته شده است تا ایران. در گزارش از این می‌خوانیم که اولین جیپسی‌ها به درخواست شاه ایران از شمال هند به ایران آمدند و چند صد سال آن‌جا بودند تا این‌که به سمت غرب حرکت کردند و با خود سنت‌های موسیقی ایرانی را به اروپا آوردند و در آن‌جا، یعنی در آندلسِ اسپانیا، بود که فلامنکو پا گرفت.

پناهگاه سگ‌های آواره‌ی تهران در تورنتو استار

 

والری هاچ، خبرنگار تورنتو استار، گزارش جالبی در مورد پناهگاه سگ‌های آواره در تهران، وفا، منتشر کرده است که شهروند اخیرا پوشش مفصلی از فعالیت‌های آن منتشر کرده. در این گزارش از رسیدن اولین سگ‌های وفا به کانادا می‌خوانیم.

جایزه‌ی شبنم اسداللهی، فعال حقوق بشر در اتاوا

شبنم اسداللهی

 

در رسانه‌ها خبر جایزه‌ای را خواندیم که یکی از شهروندان ایرانی-کانادایی، شبنم اسداللهی، از دست رویال گالیپو، نماینده اتاوا- اورلئان در مجلس فدرال، و نماینده شورای شهر، باب مونت، به خاطر تلایش‌هایش در کار حقوق بشر و کمک به تازه‌واردین و پناهجویان دریافت کرده است.