مارکهام: مجمع عمومی در مورد حمل و نقل

 شهروند- آرش عزیزی: آینده‌ی گسترش نظام حمل و نقل عمومی در منطقه‌ی یورک، که جمعیت آن به شدت رو به افزایش است، مورد بحث و جدل‌های بسیاری بوده است و با تغییرات سیاسی در سطح استان و شهر همسایه، تورنتو، هرگز خالی از تلاطم نبوده است. کارشناسان و سیاستمداران و اصحاب عمومی مدت‌ها است در مورد جزئیات و چگونگی تحول احتمالی آن صحبت می کنند. مثلا این‌که سرویس تمام روزه‌ی قطار گو (GO) داشته باشیم یا بالاخره گسترش متروی خیابان یانگ و کشیدن آن به منطقه‌ی یورک؟‌ و بسیاری سئوال‌های مشابه.

در روز ۱۲ می اما مجمعی عمومی در مارکهام برگزار می‌شود که هدفش روبرو کردن گروهی از کارشناسان با شهروندان «معمولی» تورنتوی بزرگ است تا به بحث جدی در مورد چگونگی پیشبرد طرح‌های حمل و نقل در منطقه بنشینند.

ماتی سیمیاتیکی، استاد برنامه‌ریزی در دانشگاه تورنتو، در صحبت با رسانه‌ها گفت مجامع این چنینی در ایجاد گفت و گو در مورد این مساله‌ی پراهمیت نقشی حیاتی دارند.

این دقیقاً همان علتی است که «انجمن مالیات‌دهندگان یونیون‌ویل» را به برگزاری این مجمع کشاند. رئیس این انجمن، پیتر میاسک، مبتکر مجمعی شد که قرار است با نام «به سوی جلو» (Moving Forward) با زیر عنوان «مجمعی عمومی در مورد حمل و نقل و ترابری» برگزار شود. در این کنفرانس بعضی از مهمترین کارشناسان از جمله جان هاو، نایب‌ رئیس مترولینکس، ریچارد جوی از هیئت بازرگانی تورنتو و اساتید دانشگاهی همچون سیمیاتکی و اریک میلر، رئیس مرکز شهرها در دانشگاه تورنتو حاضر خواهند بود.

«فدراسیون محلات شهری» که گروهی متشکل از سازمان‌های مالیات‌دهندگان مختلف در مارکهام، شمال تورنتو، میسیساگا و سایر نقاط است قرار است برگزارکننده‌ی اصلی مجمع باشد.

آژانس استانی مترولینکس تا اواسط سال آینده (۲۰۱۳) استراتژی خود برای بودجه‌ی حمل و نقل را اعلام می‌کند و در ماه‌های پیش از‌ آن طبیعی است که بحث در مورد جزئیات آن افزایش یابد.

در ماه‌های اخیر بحث بخصوص در مورد این‌که هزینه‌ی ساخت این خطوط چگونه باید پرداخت شود بالا گرفته است. نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد ۷۴ درصد ساکنان تورنتوی بزرگ حاضرند نوعی مالیات مشخصا برای گسترش حمل و نقل بپردازند.

میاسک در گفتگو با رسانه‌های محلی گفت نمونه‌ی رفراندوم سال ۲۰۰۸ لس آنجلس، شهری که به فرهنگ بد ماشینی‌اش معروف است، او را دلگرم کرده است. در آن رفراندوم شهروندان رای دادند مالیات فروشی اعمال کنند که ۴۰ میلیارد دلار برای گسترش حمل و نقل در اختیار شهرداری می‌گذارد. میاسک گفت ترکیبی از مالیات فروش، هزینه‌ی پارکینگ و مالیات بنزین می‌تواند هزینه‌ها را پخش کند.

«به سوی جلو» (Moving Forward) روز ۱۲ می در سالن شهرداری مارکهام از ساعت ۱ تا ۳ برگزار خواهد شد.

شرکت در آن رایگان است اما به رزرو از پیش نیاز است. برای رزرو و اطلاعات بیشتر می‌توانید از وب‌سایت urbanneighbourhoods.ca دیدن کنید.

 

 

مرگ با قطار در نیومارکت

 

شهروند- آرش عزیزی: مرد ۲۵ ساله‌ای مقیم نیومارکت صبح دوشنبه‌ی این هفته در اصابت با قطار درگذشت.

این مرد جوان در ایستگاه قطار «گو»ی نیومارکت و روی ریل بود که حدود ساعت ۶ صبح با قطار اصابت کرد و فورا درگذشت. رسانه‌های محلی جزئیات حادثه را از قول پلیس منطقه‌ی یورک نقل کرده‌اند.

به گفته‌ی پلیس شواهدی در مورد جنایی بودن مرگ این مرد موجود نیست. تحقیقات پلیس فعلا در این مورد است که این مرد جوان روی ریل چه می‌کرده است.

قطارهای صبح به خاطر این حادثه به تاخیر افتاده‌اند و از جمله قطار بین تورنتو و بری مدتی متوقف شد، اما به سرعت مجددا به راه افتاد.