در صورت بیش از ۱۵ دقیقه تاخیر

 شهروند آرش عزیزی: دولت لیبرال انتاریو دوشنبه‌ی این هفته اعلام کرد از پاییز امسال مسافرین قطارهای «گو» در تورنتوی بزرگ در صورت بیش از ۱۵ دقیقه تاخیر پول بلیت خود را پس می‌گیرند.

به گزارش کندین پرس از تورنتو، دولت گفته این تضمین برگرداندن پول بر تمام مسافران اثر می‌گذارد اما پرداخت آن استثناهایی خواهد داشت. مثل موارد بدی شدید آب و هوا، تحقیقات پلیس، حوادث یا مواقع اضطراری پزشکی.

برد دوگوئید، وزیر توسعه اقتصادی، گفت قطارهای «گو» تا همین الان نیز کارنامه‌ی بدی ندارند و ۹۵ تا ۹۷ درصد مواقع به موقع می‌رسند، اما در بعضی مواقع اتفاقاتی می‌افتد که خارج از کنترل سیستم است. وزیر لیبرال گفت این برنامه رویهمرفته برای استان سالی ۸ میلیون دلار خرج بر می‌دارد، اما باعث می‌شود استفاده از قطارهای «گو» بالا برود و در ضمن مدیران آن توجه بیشتری به زمان حرکت قطارها داشته باشند.

قطار بین شهری گو

آندریا هروات، رهبر ان دی پی، این‌را «قدمی در راه صحیح» دانست اما گفت خواهان نظام حمل و نقل «قابل اتکا» است و نه فقط برنامه‌های اینچینی.

تیم هوداک، رهبر محافظه‌کاران، گفت این حکم ربطی به مساله‌ی اصلی ندارد و آن اداره‌ی موثر نظام حمل و نقل و عدم تاخیر در زمان کسری بودجه‌ی ۱۵ میلیارد دلاری استان است.

تاریخ دقیق اعمال این سیستم جدید مشخص نیست، اما به گفته‌ی دوگوئید در تابستان اعلام خواهد شد.

«گو ترانزیت» که بخشی از آژانس استانی «مترولینکس» است می‌گوید در روزهای هفته به طور متوسط بیش از ۱۸۰ سفر قطار و ۲۱۰۰ سفر اتوبوس با حدود ۲۱۷ هزار مسافر را سازمان می‌دهد.