رئیس جدید شورای هنرهای منطقه‌ی یورک

 

«شورای هنرهای منطقه‌ی یورک» در جلسه‌ی سالیانه‌ی خود رئیس جدیدی انتخاب کرد. کتی مورتون، عضو شورای شهر ایست گوئیلیمبری، جای جودی مکینتایر، از مارکهام، را در این سمت جدید خواهد گرفت. مورتون پیش از این رئیس کمیته‌ی برگزاری شام خیریه‌ برای هنر در سال ۲۰۱۱ بود. او از زمان بنیانگذاری این شورا در سال ۲۰۰۸ عضو آن بوده است و پیش از آن نیز سابقه‌ی طویلی در فعالیت‌های داوطلبانه و اجتماعی دارد.

ایست گوئیلیمبری از آن شهرهای منطقه‌ی یورک است که برای بسیاری، و از جمله ایرانیان که بیشتر در بخش‌های جنوبی این منطقه زندگی می‌کنند، کمتر شناخته شده است. این شهر بر رودخانه‌ی ایست هولند واقع شده و بیشتر شامل مناطق روستایی و نیمه‌روستایی متعددی است که درون این «شهرداری» گرد آمده‌اند.

رئیس شورای هنرهای یورک

مورتون پس از انتخاب تاکید کرد که در عمل به وظیفه‌ی شورا «برای رشد هنر در منطقه‌ی یورک» خواهد کوشید.

ماموریت «شورای هنرهای منطقه‌ی یورک» رقم زدن رشد بخش هنر و فرهنگ و کمک به آن برای دستیابی به پتانسیل خلاقانه، اقتصادی و اجتماعی خود است. این شورا در کنار شهرداری منطقه‌ی یورک و گروه رسانه‌ای این منطقه نقش مهمی در بازاریابی هنر، فرهنگ و در ضمن گردشگری در منطقه دارد. شورا از هنرمندان، گروه‌های هنری و کسب و کارداران محلی به طرق مختلف حمایت می‌کند.

پس از دو سال آزار و اذیت

ساکن مارکهام به اتهامات متعدد اعتراف کرد

 

ماجرا را که در دادگاه گوش کنی بیشتر شبیه داستان‌های پلیسی-جنایی می‌ماند تا واقعیت اما همه‌اش واقعیت دارد و به نظر می‌رسد بالاخره به پایان آن نزدیک شویم.

تروور ساموئل ادواردز، شهروندی از مارکهام، که دو سال است در رابطه‌ای خشونت‌آمیز با زنی به سر می‌برد که به انواع مختلف او را آزارهای جسمی و روحی داده است، دستگیر شد و به تمامی اتهامات وارده اعتراف کرد.

به گزارش اکونومیست اند سانِ مارکهام، ادواردز این هفته در دادگاه نیومارکت حاضر شد و به موارد زیر اعتراف کرد: دو مورد توقف پلیس، حمله منجر به صدمه بدنی، چهار مورد حمله، نگهداری اجباری، تهدید، اخاذی، عدم حضور در دادگاه و نقض شرایط آزادی موقت.

ادواردز زن مذکور را اولین بار در ۲۸ ژوئن ۲۰۰۸ دیدار کرد، اما  رابطه‌شان پس از سه ماه به خشونت گرایید و از آن پس ماجراهای مختلفی را طی کرده که شامل همان موارد همیشگی داستان‌های پلیس می‌شود: سکس، دروغ و مواد مخدر.

در طول این دو سال ادواردز بار‌ها پول‌های زن را گرفت، او را کتک زد، ماشینش را به زور گرفت و مواردی مشابه.

زن این اواخر در فرار از دست ادواردز به خانه‌ی دوستش در نیاگارا فالز پناه برده بود، اما در آن‌جا هم از دست ادواردز در امان نبود. این زن در ضمن توسط ادواردز وارد بسیاری از معاملات مواد مخدری شده است که خارج شدن از آن‌ها به این سادگی‌ها نیست.

ادواردز در روز ۲۸ ژوئن در دادگاه نیومارکت ظاهر خواهد شد تا مجازات خود را بشنود.

قتل در مارکهام

 

هفته‌ی گذشته شاهد وقوع قتلی فجیع در مارکهام بودیم که این شهر را تکان داده است.

به گزارش اکونومیست اند سانِ مارکهام، پلیس منطقه‌ی یورک پسرنوجوان ۱۷ ساله‌ای از ساکنان مارکهام را به خاطر این قتل، که با چاقو و پشت یکی از مراکز اجتماعی شهر در بامداد روز ۱۳ مه اتفاق افتاد، دستگیر کرده است.

این واقعه بخصوص از آن رو تکان‌دهنده بود که در منطقه‌ی مین استریت- بزرگراه ۷ اتفاق افتاده که از محلات آرام و کم‌خبر مارکهام است. محل قتل پارکینگ پشت مرکز اجتماعی «مارکهام ویلج ارنا اند کامیونیتی سنتر» بود.

حدود ساعت ۳ صبح بود که اورژانس به محل فرا خوانده شد و آلن کنستانس ۲۸ ساله را در حال نفس کشیدن اما با ضربات شدید چاقو پیدا کرد. به گفته‌ی پلیس منطقه‌ی یورک او به سرعت به بیمارستان رسانده شد اما در آن‌جا درگذشت.

پلیس گفته که مرگ او «اتفاقی» دانسته نمی‌شود.

نتایج کالبدشکافی برای تعیین دلیل مرگ تا زمان زیر چاپ رفتن شهروند در دست نبود.