تا به حال به این نکته مهم توجه کرده اید که اگر خرید بیمه در بعضی مواقع اجباری نمی شد، آیا هیچیک از ما اقدام به خریدش می کردیم؟ ضرورت وجودی این کالای نامریی در چیست؟

تا به حال به این نکته مهم توجه کرده اید که اگر خرید بیمه در بعضی مواقع اجباری نمی شد، آیا هیچیک از ما اقدام به خریدش می کردیم؟ ضرورت وجودی این کالای نامریی در چیست؟

هر یک از ما که قصد سفر داریم یا پذیرای تشریف فرمایی یکی از نزدیکانمان هستیم قطعا از هفته ها قبل خود را برای محل مناسب اقامت /نوع پذیرایی /برنامه های تفریحی و دید و بازدیدها و نشان دادن اماکن تاریخی و تفریحی آماده می کنیم.

ولی تا به حال مشاهده نشده که شخصی برای مسافری که انتظار دیدارش را دارد از مراکز پزشکی نزدیک خانه یا بیمارستان یا مرکز برگزاری مراسم ختم بازدید کرده باشد و برای این موارد مبلغی پول اختصاص و بابت دوا و درمان و آمبولانس و غیره اقدام مشابه ای انجام داده باشد. خود را ملامت نکنید این مساله طبیعی است فکر موارد بد در ذهن سالم کمتر شکل می گیرد ولی پیش بینی موارد غیر قابل کنترل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که هر فرد برای بقای خود و اطرافیانش ملزم به انجام آن می باشد.

بیمه مسافرتی پوشش اولیه ای است که قابلیت تکمیل داشته و خریدنش برای هر مسافری که قصد دیدار کانادا را دارد بسیار ضروری است. هزینه یک روز بیمارستان در بعضی موارد تا ۳ هزار دلار هم برآورد می شود و این تازه اول کار است هزینه های زیادی چون آمبولانس / اتاق اورژانس/ ویزیت دکتر/هزینه نرسینگ/ هزینه تشخیص از قبیل رادیوگرافی و سونوگرافی و مشابهات /اتاق عمل جراحی و دارو از مواردی است که هزینه بستری شدن را برای ۲ هفته بین ۱۸ تا ۳۰ هزار دلار تعیین می کند.

در یک بیمه مسافرتی معقول هزینه های آمبولانس/فوت و نقص عضو بر اثر حادثه/ دندانپزشکی بر اثر حادثه/هزینه همراه برای موارد خاص/ فیزویوتراپی/ ماساژ درمانی/ نقل و انتقال از یک مرکز درمانی به بیمارستان دیگر/ پیگیری های مجدد ویزیت دکتر بعد از بستری شدن در بیمارستان / غذا / دارو/ برگشت به محل اقامت اولیه/ برگرداندن بیمه شده متوفی/

اقدامات تروریستی تا سقف معین قابل پرداخت است.

به پوشش های بیمه ای بالا می توان در صورت نیاز خرید بیمه عمر در صورت حادثه هوایی و کنسل شدن بلیت هواپیما را اضافه کرد که نیاز به پرداخت حق بیمه اضافی دارد.

در مقابل این همه پوشش بیمه ای خریدار بیمه با پرداخت حق بیمه های تقریبی ذیل امکان آسایش خاطری را دارد که در صورت بروز حادثه یا بیماری جدید(نه قبلی) تا سقف مبالغ تعیین شده تحت پوشش بیمه خواهد بود.

 

 

مبلغ بیمه ۱۰۰ هزار دلار (حق بیمه روزانه)

مبلغ بیمه ۱۰ هزار دلار

(حق بیمه روزانه)

سن بیمه شده

۳.۱۰$

۱.۵۸$

۰-۲۵

۳.۶۲$

۱.۷۹$

۳۵-۳۹

۴.۷۸$

۲$

۵۵-۵۹

۷.۰۹$

۳.۱۵$

۶۵-۶۹

۱۱.۰۳$

۴.۷۸$

۷۵-۷۹

۱۱.۸۱$

۵.۵۱$

۸۰-۸۵

 

  پس به جای اینکه بیمه مسافرتی را یک معضل بدانیم آن را فرصتی محسوب کنیم که باعث آسودگی خیال و آرامش ما و اطرافیانمان خواهد بود.

برای خرید آن با بروکر بیمه(جنرال) یا نماینده بیمه(عمر) تماس بگیرید تا در این امر مهم و حیاتی راهنمایتان باشند.

 

* فرهاد فرسادی بروکر انواع بیمه است.

ffarsadi@sympatico.ca