وحشت در پایتخت

 شهروندـ آرش عزیزی: مثل این‌که این روزها اخبار فجیع جنایی دست از سر کانادا بر نمی‌دارد. هنوز همه در شوک ماجرای قطع بدن و تیراندازی ایتون سنتر بودند که پلیس اتاوا خبر از پرونده‌ی دهشتناک دیگری داد.

دو دختر ۱۵ ساله‌ به جرم به فحشا کشاندن دختران هم سن و سال و کوچک‌تر از خود (حتی دختری ۱۳ ساله)‌ در این شهر دستگیر شده‌اند و پلیس دنبال دختر نوجوان سوم پرونده است.

اتهام این دختران این است که دختران نوجوان را از طریق شبکه‌های اجتماعی جذب کرده و سپس آن‌ها را به فاحشه‌هایی برای مردان بزرگسال تبدیل می‌کردند.

یکی از متهمان سه‌شنبه‌ی این هفته در دادگاه ظاهر شد و دادگاه دیگری قرار است چهارشنبه (ساعاتی پس از نوشته شدن این خطوط) برگزار شود. مظنون سوم، ۱۷ ساله، همچنان مفقودالاثر است.

مامورین پلیس اتاوا این‌را یکی از بهت‌آورترین پرونده‌های قابل تصور می‌دانند.

ادعای پلیس این است که این سه نفر در سه مورد مشخص با استفاده از رسانه‌های اجتماعی به دیدار سه دختر ۱۳ تا ۱۷ ساله‌ی دیگر رفتند و سپس آن‌ها را به مکان‌هایی برای تن‌فروشی بردند.

این نوجوانان متهم به چندین و چند اتهام هستند:‌ قاچاق انسان، دزدی، فحشا، حبس اجباری، آزار جنسی، ضرب و شتم، تهدید و آدم‌ربایی. یکی از آن‌ها در ضمن متهم به تزریق مواد مضر است.

نام متهمان و قربانیان، از آن‌جا که همه زیر سن قانونی هستند، مطابق «قانون عدالت جنایی جوانان» قابل فاش شدن نیست.

در سال ۲۰۱۰، در آن سوی کشور، بریتیش کلمبیا، دختری ۱۴ ساله متهم به فروختن خود و سایر دخترها از طریق وب‌سایت مشهور «کریگزلیست» (Craigslist) شد.

آن پرونده باعث شد سیاستمداران فدرال و استانی، از جمله وزیر دادگستری وقت، راب نیکولسون، به کرگ‌لیست در مورد خطرهای آن هشدار دهند. این وب‌سایت در پاسخ تمام آگهی های مربوط به فحشا را یک ماه بعد از وب‌سایت کانادایی خود حذف کرد.