مریدی هفته‌ی بسیار پرکاری را داشت و در صحن مجلس از موضوعات مختلف، از دریاچه‌ی ارومیه گرفته تا قراردادهای دولت با بومیان انتاریو، گفت.

۵ ژوئن

 در این روز مریدی به همراه نمایندگان لیبرال و نیودموکرات به «قانون مدارس پذیرا» برای مقابله با هم‌جنس‌گراستیزی و قلدری در مدارس رای مثبت داد تا اولین لایحه‌ی این فصل مجلس با رای ۶۵ به ۳۶ تصویب شود.

او سپس از وقت خود برای صحبت در مورد خطرات محیط‌زیستی متوجه دریاچه‌ی ارومیه در ایران استفاده کرد. (ترجمه سخنان او را هفته ی پیش خواندید)

***

در همین روز مریدی سپس به سئوالی رسیدگی کرد که تابی بارت، نماینده‌ی محافظه‌کار هالدیماند- نورفولک، در مورد اعطای زمین‌های جنوب کایوگا به بومیان «شش ملت» از نخست‌وزیر پرسیده بود. (ماجرای این قرارداد تاریخی قبلا در شهروند نقل شده است.)

او ابتدا به گفته‌های چند نفر از رهبران «شش ملت» اشاره کرد. از جمله یکی از روسای قبیله، بیل مونتور، که گفته بود: «این توافقنامه دستاوردی تاریخی برای شش ملت است و نشان می‌دهد وقتی همکاری «شش ملت» در میان باشد به چه موفقیتی می‌توان رسید.»

او در ضمن به توافق با «شش ملت» در مورد پروژه‌ی مشترک با شرکت سامسونگ نیز اشاره کرد.

***

۷ ژوئن

 

مریدی در این روز مهمان خود، اسماعیل پارسی‌نژاد، را به حضار معرفی کرد.

او سپس در بخش سئوال‌ها، سئوالی از وزیر مسائل زنانِ دولت خودش در مورد فقر و رابطه‌ی آن با لزوم به کارگیری زنان کرد. سئوال او در واقع، مشابه سئوال‌هایی که هم‌حزبی‌ها از هم می‌پرسند، از وزیر می‌خواست تا در مورد برنامه‌های دولتش برای کاهش فقر میان زنان توضیح دهد.

پس از پاسخ وزیر، مریدی سئوال دیگری در مورد برنامه‌های خرده‌وام های دولت به زنانی که می‌خواهند شرکت‌های جدید افتتاح کنند پرسید.

***

مریدی در این روز در ضمن به تیم ۴۰۱۱ از دانش‌آموزان دبیرستان کاتولیک سنت رابرت، از کلا‌س‌های ۹ تا ۱۱، که به مجلس آمده بودند خوشامد گفت و چند دقیقه در مورد دستاوردهایشان در مسابقات روبوتیک صحبت کرد.

این تیم متشکل از ۳۰ دانش‌آموز و معلم، روبوتی کوچک ساخته‌اند که می‌تواند از خود دفاع کند و از روی پل رد شود. به خاطر این موفقیت بود که این تیم را برای شرکت به مسابقات جهانی و رقابت با ۲۰ هزار دانش‌آموز دیگر فرستادند. این مسابقات در سن لوئیِ میسوری برگزار می‌شد و تیم ۴۰۰۱ موفق شد در آن به رتبه‌ی ۶۷ از ۴۰۰ دست پیدا کند.

***

مریدی به همراه نمایندگان لیبرال و ان دی پی علیه لایحه‌ای که محافظه‌کاران به نام «رسیدگی به بدهی انتاریو از طریق بدیلی بر اخراج کارگران بخش عمومی و قطع برنامه‌ها» به مجلس آورده بودند رای داد تا این لایحه با رای ۴۹ به ۱۸ شکست بخورد. این لایحه روی خطوط سیاست اقتصادی راست‌گرایانه و ریاضت‌کشی بود.

***

لایحه‌ی ۷۵ که هدفش ادغام سازمان‌های ناظر بر برق در انتاریو است توسط لیبرال‌ها معرفی شده و ان دی پی نیز از آن حمایت می‌کند. مریدی در این روز در مورد این لایحه نیز صحبت کرد و ضمن ابراز خوشحالی از ان دی پی، نکات مفید آن‌را بار دیگر برشمرد.

او سپس در پاسخ به جان آتول، نماینده‌ی محافظه‌کار دورهام، از کارنامه‌ی سیاه محافظه‌کاران در زمان دولت قبلی مایک هریس و ارنی ایوز گفت.

مریدی در ضمن تاکید کرد که «سوزاندن زغال‌سنگ بدترین راه تولید برق است.» و بر لزوم استفاده از انرژی‌های سبز تاکید کرد.

***

لایحه‌ای که ان دی پی برای تغییر قانونِ بیمه‌ی اتومبیل پیش گذاشته بود با رای منفی مریدی به همراه لیبرال‌ها و محافظه‌کاران با نتیجه‌ی ۱۶ به ۵۲ شکست خورد.

۱۱ ژوئن

در این روز مریدی جمعی از مهمانان خود را این‌گونه معرفی کرد: «والدین کارآموز مجلس،‌ آنجلا فنگ (مادرش، جولی سونگ؛ پدرش، الکس فنگ) و مادربزرگش، وونگ شون لان.»

او در ضمن نجوا امین، کارآموز دفتر خود، را نیز معرفی کرد. نجوا از جوانان فعال حزب لیبرال در ریچموند هیل است که قبلا نیز چند دوره در دفتر مریدی کار کرده. او را باید از نسل بعدی ایرانی‌های جوان حزب لیبرال دانست.

در همین روز دو نفر از نمایندگان لیبرال تورنتوی بزرگ، دیپیکا دامرلا و جو دیکسون، طومارهایی در حمایت از لایحه‌ای که مریدی برای تنظیم میزان رادون در انتاریو ارائه کرده، به مجلس آوردند.

خود مریدی نیز طوماری در حمایت از لایحه‌ی خودش برای انتخابی کردن رئیس منطقه‌ی یورک به مجلس آورد.