روز یکشنبه ۲۲ جون از ساعت ۳ تا پاسی از ۷ شب گذشته، مجمع عمومی کنگره ایرانیان با حضور نزدیک به ۳۰۰ تن از ایرانیان در سالن کانسیل چمبر شهرداری نورت یورک برگزار شد.

 دکتر مهرداد حریری گردانندگی مراسم را به عهده داشت.

شهروند ۱۱۸۳

 

روز یکشنبه ۲۲ جون از ساعت ۳ تا پاسی از ۷ شب گذشته، مجمع عمومی کنگره ایرانیان با حضور نزدیک به ۳۰۰ تن از ایرانیان در سالن کانسیل چمبر شهرداری نورت یورک برگزار شد.

 دکتر مهرداد حریری گردانندگی مراسم را به عهده داشت.

ریاست و هماهنگ کننده ی کمیته برگزاری مجمع عمومی با مهندس زرشکیان بود و کمیته نظارت بر انتخابات را دکتر ارسلان مهاجر، دکتر فرخ زندی، خانم شهناز هاشمی و آقای علی غیاثی عهده دار بودند.

 نسرین جوانفر، نیاز سلیمی، مهرداد حریری و مهرداد آرین نژاد از اعضای کمیته برگزاری مجمع عمومی بودند.

در آغاز مهرداد آرین نژاد گزارش مختصری از فعالیت هایی که طی دو سال و هشت ماه برای ایجاد کنگره انجام شده را در سه دوره به طور فشرده بیان کرد.

سپس دکتر مهرداد حریری از حضور دکتر مریدی نماینده مردم ریچموندهیل در مجلس انتاریو در جمع تشکر کرد و از ایشان برای سخنرانی دعوت کرد.

دکتر مریدی ضمن ابراز خوشحالی از اینکه تعداد قابل توجهی از جامعه برای پایه گذاری یکی از تشکیلات مهم برای جامعه ایرانی جمع شده اند، گفت: ما ۳۰ سال است که در این کشور انتخابی خود جمع شده ایم. در این مملکت چندملیتی هر ملیتی وقتی می تواند خود را حفظ کند که متشکل شود. اگر به صورت فردی عمل کنیم راه به جایی نمی بریم. ما موفقیت های فردی داشته ایم ولی اگر بخواهیم جامعه مان را به صورت همگانی معرفی کنیم و به موقعیتی که جامعه مان نیاز دارد برسیم، نیاز به اتحاد داریم.

دکتر مریدی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای کنگره، گفت: من همیشه از همه نهادهای ایرانی حمایت کرده ام و هر که بخواهد حتی ده ایرانی را دور هم جمع کند من دستش را میبوسم و به این اعتقاد داشته ام.

نسرین جوانفر گزارشی از کار کنگره داد و ابراز خوشحالی کرد که نسل قدیمی تر و نسل جوان تر اینجا در کنار هم هستند و از آنها خواست که نسل آینده را درنظر داشته باشند. او افزود: ما اینجا جمع شدیم تا با استفاده از ابزارهای دموکراتیک این سرزمین هویت خودمان را به ثبت برسانیم.

جوانفر ادامه داد: برای اینکه وارد مرحله رسمی انتخاب اولین هیئت مدیره کنگره شویم خواهش میکنم به منظور موافقت با اساسنامه ی کانادا به پا خیزید.

تقریبا همه ی حاضران ایستادند و خانم جوانفر گفت تصویب شد. (البته با توجه به اینکه گفتند اساسنامه ی کانادا من متوجه نشدم آیا منظور اساسنامه ی کنگره ایرانیان کانادا بود یا قانون اساسی کانادا و یا …) نسرین جوانفر با اشاره به اینکه روی این اساسنامه ساعتها کار شده افزود: با این حال هر جا که فکر میکنید لازم است تغییر کند هیئت مدیره جدید آماده کار روی آن خواهد بود.

نیاز سلیمی ضمن تقدیر از حضور دکتر مریدی در جمع و یادآوری این نکته که ایشان پس از انتخاب شدن نه تنها به اعتمادی که جامعه ایرانی به ایشان کرده پشت نکردند بلکه بعد از انتخاب گام های بزرگتری نیز برداشتند، گزارش مالی کمیته را ارائه داد.

حساب بانکی به نام کنگره ایرانیان کانادا در تی دی بانک شعبه یانگ و ۱۶ در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۰۷ با سه حق امضا (نیاز سلیمی، دکتر تاج دولتی و علی ظهوری) افتتاح شد.

کنگره ۴۹۲ عضو دارد. ۱۲ نفر حق عضویت نپرداخته اند. در حقیقت ۴۸۰ عضو رسمی دارد.

سلیمی با اعداد و ارقام فشرده ای از حساب و کتاب ها را برشمرد و گفت: تا امروز مخارج ۸۰۴ دلار و ۱۱ سنت بوده و موجودی در حساب بانکی ۴۷۵۷ دلار و ۱۰ سنت است و ۲۵۰ دلاری که امروز داده شده و هنوز واریز نشده که همه مدارک در اختیار کنگره انتخابی قرار میگیرد.


 

در پایان گزارش های کوتاه کمیته برگزاری مجمع عمومی، دکتر حریری اعلام کرد در اینجا فعالیت کمیته برگزاری پایان می گیرد و  به هر کاندیدا دو دقیقه وقت داده میشود تا خودش را معرفی کند.

به ترتیب حروف الفبا ۱۹ کاندیدا خود را معرفی کردند و در وقت تعیین شده از انگیزه خود و باورها و انتظاراتشان از کنگره گفتند.

علی اکبر عضدی دیلمی، سعید بدیعی، فیروزه بهرامی، بهنام اصفهانی زاده، غلامحسین قدکی، سعید حریری، وحید جابرانصاری، شعله خلیلی، مهرداد لقمانی، علیداد مافی نظام، احسان میردامادی، منوهر میثاقی، هما مدارایی، منیره محمدی، جواد مستقیمی، لادن شهروز، عباس ثابت ، محمد تاج دولتی، علی ظهوری.

پس از معرفی کاندیداها از سوی خودشان، آقای زرشکیان مسئول کمیته برگزاری انتخابات اطلاعاتی درباره رای گیری داد و گفت: ۸۵ نفر در رای گیری آنلاین شرکت کردند و تا حالا هم ۲۳۴ برگه رای توزیع شده که مجموع به ۳۱۹ نفر میرسد و از ۵۰ به علاوه یک گذشته و پس رای گیری رسمیت دارد.

رای گیری آغاز شد و بلافاصله کار شمارش آرا توسط هیئت نظارت بر انتخابات دکتر ارسلان مهاجر، دکتر فرخ زندی، خانم شهناز هاشمی و آقای علی غیاثی انجام گرفت که بعدا چند تن داوطلب نیز به آنها پیوستند.

پس از شمارش آرا دکتر ارسلان مهاجر اسامی و تعداد آرای انتخاب شدگان را به این شرح اعلام کرد:

۱ـ فیروزه بهرامی ۲۴۱

۲ـ لادن شهروز ۲۳۷

۳ـ علیداد مافی نظام ۲۲۷

۴ـ سعید حریری ۲۲۱

۵ـ منوهر میثاقی ۲۰۲

۶ـ شعله خلیلی ۱۸۵

۷ـ مهرداد لقمانی ۱۸۰

۸ـ محمد تاج دولتی ۱۶۰

۹ـ بهنام اصفهانی زاده ۱۵۵

۱۰ـ احسان میردامادی ۱۴۱

۱۱ـ سعید بدیعی ۱۳۱

این یازده تن اعضای هیئت مدیره کنگره ایرانیان کانادا خواهند بود و با توجه به خواست حاضران تعداد آرای دیگر کاندیداها نیز خوانده شد:

۱۲ـ عباس ثابت ۱۱۷

۱۳ـ دکتر مستقیمی ۱۱۵

۱۴ـ منیره محمدی ۱۱۲

۱۵ـ علی ظهوری ۷۷

۱۶ـ هما مدارایی ۴۸

۱۷ـ وحید جابر انصاری ۴۲

۱۸ـ علی اکبر عضدی دیلمی ۲۹

۱۹ـ غلامحسین قدکی ۱۳

دکتر مهاجر اعلام کرد چنانچه کسانی به رای گیری اعتراض دارند می توانند به هیئت مدیره مراجعه کنند و تقاضای بررسی کنند.