شهروند ـ فرح طاهری: سازمان عفو بین الملل در تورنتو شاخه ای برای ایرانیان دارد که اکثر اعضایش را فعالان ایرانی حقوق بشر تشکیل می دهند و البته تعدادی غیرایرانی نیز در آن فعالیت دارند.

این سازمان در پی برنامه ی نمادینی که یکشنبه ۱۰ جون در مقابل موزه رویال انتاریو به مناسبت سومین سالگرد جنبش مردم ایران اجرا کرد، پنجشنبه ۱۴ جون نیز در رستوران پاتوق یک گردهمایی به مناسبت تولد تعدادی از زندانیان در بند ایران برگزار کرد.

تولد خردادی های زندانی

نسرین ستوده، مجید توکلی، بهمن احمدی امویی، عبدالله مومنی، حسین نعیمی پور، سعید ملک پور، بهمن صادقی نور، مهدی خدایی و مسعود پدرام زندانیان متولد خرداد ماه هستند، که یادشان در این نشست گرامی داشته شد.

گفتنی ست، آنتونلا مگا همسر حمید قاسمی شال که شوهرش در ایران با حکم اعدام در زندان به سر می برد، نیز در این مراسم حضور داشت و در مورد تازه ترین خبرها از همسرش به شهروند گفت: از طرف سفارت جمهوری اسلامی با من تماس گرفتند و پیشنهاد دادند برای پیگیری وضعیت همسرت بهتر است به ایران بروی.

آنتونلا گفت: اول تردید داشتم ولی بعد پذیرفتم و به اتاوا رفتم و الان پنج هفته است مدارکم را به سفارت ارسال کرده ام ولی هنوز از صدور ویزا خبری نیست.

در  این مراسم شرکت کنند گان  پیام های خود  را خطاب به  زندایان سیاسی متولد ماه خرداد در  کارت تبریک هایی  که به همین منظور از قبل  فراهم  شده  بود نوشتند. همچنین پیام مریم ملک پور خواهر سعید ملک پور و  پیام خانواده حسین نعیمی پور نیز خوانده  شد.

تولد برای خردادی های زندانی در تورنتو

شرکت کنندگان در این مراسم ضمن آرزوی آزادی برای زندانیان دربند، به همراه پوسترها و عکس های این زندانیان این روز را در عکسی یادگاری ثبت کردند.