شهروند- در طی سال های اخیر در اثر کوشش های دکتر رضا مریدی نماینده ریچموندهیل در پارلمان انتاریو و برنامه های دولت لیبرال آقای دالتون مک گینتی بیمارستان یورک سانترال توسعه ی قابل توجهی پیدا کرده است. این بیمارستان که برای ارائه ی خدمات پزشکی برای جمعیتی حدود ۵۰هزار نفر طراحی شده بود، هم اکنون به حدود ۵۰۰ هزار نفر از ساکنان منطقه ی یورک جنوب غربی که شامل شهرهای ریچموندهیل و وان می شود، خدمات بهداشتی ارائه می کند.

سالانه حدود ۸۵ هزار نفر به بخش فوریت های پزشکی این بیمارستان مراجعه می کنند. قابل توجه است که این رقم افزایش مستمر سالانه ای معادل ۵ هزار نفر را شامل می شود و این نشان دهنده ی افزایش جمعیت پیوسته ی این منطقه می باشد.

پروژه دو بیمارستان مکنزی در ریچموندهیل و وان قرار دارد

در طی دو سه سال اخیر و در اثر کوشش های رضا مریدی نماینده ریچموندهیل و گِرگ سوربارا نماینده ی وان، دولت انتاریو رسماً تعهد کرد که ساختمان بیمارستان دوم منطقه ی یورک جنوب غربی را در دستور قرار دهد. در ماه می سال گذشته وزیر بهداری انتاریو رسما اعلام کرد که شعبه ی دوم بیمارستان یورک سانترال در خیابان میجرمکنزی در تقاطع خیابان جین (شمال واندرلند واقع در شهر وان) که در فاصله ی هشت کیلومتری بیمارستان فعلی یورک سانترال در ریچموندهیل است، ساخته خواهد شد.

این بیمارستان هزینه ای معادل یک میلیارد دلار در بر خواهد داشت که در سال ۲۰۱۹ به مرحله ی بهره برداری خواهد رسید و شامل حدود ۵۰۰ تختخواب خواهد بود.

با شروع پروژه ی بیمارستان وان مدیریت بیمارستان یورک سانترال با چالش جدیدی روبرو می شود و برای اجرای این پروژه ی بزرگ و سپس مدیریت دو بیمارستان ـ یکی در ریچموندهیل و دیگری در وان ـ هیئت امنای بیمارستان یورک سانترال تصمیم گرفت که در سازماندهی و نیز نام گذاری این بیمارستان ها تجدیدنظر کند. پیرو این تصمیم، بیمارستان مشورت با مردم و کارکنان را در این مورد شروع کرد و نتیجه آن منجر به تغییر نام و ایجاد سازمان جدید برای این بیمارستان گردید.

این تغییرات طی مراسم ویژه ای که روز جمعه ۲۲ جون صبح در محل شهرداری وان و بعدازظهر در محل شهرداری ریچموندهیل برگزار گردید رسماً اعلام شد. در این مراسم جان لانگ(John Lang) رئیس هیئت امنای منطقه ی بهداشتی مرکزی، الطاف استیشن والا(StationWala) رئیس بیمارستان، دکتر رضا مریدی نماینده ریچموندهیل، گرگ سوربارا نماینده ی وان، دیوید بارو شهردار ریچموندهیل، موریتسیو بویلاکوا (Maurizio Bevilacgua) شهردار وان، بیل فیش (Bill Fisch) رئیس شهرداری منطقه ی یورک، نمایندگان انجمن شهرهای ریچموندهیل و وان، اعضای هیئت امنای بیمارستان، اعضای هیئت امنای بنیاد خیریه بیمارستان و روزنامه نگاران حضور داشتند.

سخنرانی دکتر رضا مریدی نماینده ریچموندهیل به هنگام افتتاح پروژه ی بیمارستان مکنزی وان

در این مراسم اعلام شد که از آن تاریخ سازمانی به نام Mackenzie Health تأسیس می شود که مدیریت دو بیمارستان به نام های Mackenzie Richmond Hill Hospital و Mackenzie Vaughan Hospital  و موسسات بهداشتی کوچکتر را به عهده می گیرد.

بیمارستان Mackenzie Richmond Hill  همان بیمارستان یورک سانترال است که تغییر نام داده است و بیمارستان Mackenzie Vaughan بیمارستان جدیدی است که با هزینه ی حدود یک میلیارد دلار در شهر وان و در تقاطع خیابان های میجرمکنزی و جین ساخته خواهد شد.

تشکیلات بنیاد خیریه بیمارستان و نیز انجمن داوطلبان بیمارستان به نام های بنیاد خیریه مکنزی Mackenzie Health Foundation و انجمن داوطلبان مکنزی Mackenzie Health Volunteered Association تغییر نام داده اند.  به طور خلاصه هر دو بیمارستان زیرنظر یک هیئت امنا و مدیریت اجرایی واحد اداره خواهند شد و به منظور افزایش بازدهی و ارائه خدمات بهتر، بعضی خدمات تخصصی پزشکی خاص در یک بیمارستان و یا دیگری متمرکز خواهد شد و بقیه خدمات پزشکی را هر دو بیمارستان ارائه خواهند داد. به علاوه هر دو بیمارستان یک بنیاد خیریه و یک انجمن داوطلبان خواهند داشت.

جالب توجه است که نامMackenzie    بدین سبب انتخاب شده است که هر دو بیمارستان در خیابان میجرمکنزی و در فاصله ی ۸ کیلومتری همدیگر قرار گرفته اند. میجر(سرگرد) مکنزی که خیابان میجر مکنزی به نام وی است یکی از قهرمانان نظامی کاناداست. به علاوه سه نخست وزیر سابق کانادا نام Mackenzie  داشته اند. لذا مسئولان بیمارستان با توجه به نشانه های فوق انتخاب نام Mackenzie Health را برای این تشکیلات مناسب تشخیص دادند. در مراسم مذکور از نام و نشانه (لوگو)ی جدید بیمارستان در میان شور و حال حاضران پرده برداری شد.

دکتر رضا مریدی طی سخنانی که بدین مناسبت ایراد کرد از هیئت امنای بیمارستان، مدیریت اجرایی، هیئت امنای بنیاد خیریه، انجمن داوطلبان و نیز از کسانی که به بیمارستان کمک های مالی کرده اند، تشکر کرد. او همچنین از پزشکان، پرستاران و کارکنان حرفه ای و اداری بیمارستان قدردانی کرد که جهت ارائه خدمات پزشکی به ساکنان منطقه ی یورک جنوب غربی شبانه روز کوشش می کنند.

دکتر مریدی اظهار امیدواری کرد که با گشایش بیمارستان وان خدمات پزشکی با کیفیت بالا و هر لحظه در اختیار ساکنان این منطقه قرار خواهد گرفت.