شهروند- آرش عزیزی: نه، لازم نیست آنقدرها هم هیجان زده‌ شوید! پارک معروف دیزنی‌لند، آرزوی میلیون‌ها نفر از بچه‌های جهان (و آرزوی خبرنگار شما در روزهای کودکی‌اش)‌ که در چند شهر معدود جهان موجود است قرار نیست به نیومارکتِ ما بیاید.

اما مغازه‌ی جدید «دیزنی» که در «آپر کانادا مال» واقع در این شهر افتتاح می‌شود به رسم مغازه‌های شهرهای حومه‌ی تورنتو اینقدر بزرگ و درندشت هست که خود را به عنوان نیمچه‌ دیزنی‌لندی تبلیغ کند.

شلی مک‌نامی، مدیر این فروشگاه، در گفتگو با رسانه‌های محلی گفت فروشگاه ‌اش در واقع دنبالچه‌ی دیزنی‌لند و جهان دیزنی است. او افزود:‌ «چه از دیزنی‌لند دیدار کنید چه از مغازه‌ی دیزنی به همان تجربه‌ی فوق‌العاده دست پیدا می‌کنید. ما داریم جادو را به نیومارکت می‌آوریم.»

دیزنی در نیومارکت

مغازه‌ی دیزنی صبح شنبه‌ی هفته گذشته با حضور میکی ماوس و مینی ماوس رسما افتتاح شد. خبر درگوشی این‌که ظاهرا سور و سات افتتاح مغازه هنوز چند روزی ادامه دارد.

مغازه‌ی دیزنی حدود ۳۷۰ متر مربع مساحت دارد و به شکل جنگلی طراحی شده که اگر خوب در آن بگردید گرد و خاک رد پای پری پیکسی‌های آبی را هم پیدا می‌کنید.

قرار است برنامه های مختلفی از جشن تولد تا فصل پایان مدرسه و جشن افتادن اولین دندان بچه‌ها در «دیزنی» نیومارکت برگزار شود.

مغازه‌ی «نیومارکت» یکی از ۶۰ مغازه‌ی طراحی‌شده اینچنینی در آمریکای شمالی است و در نوع خود در منطقه نظیر ندارد.

با آمدن دیزنی، «آپر کانادا مال» در حال حاضر شامل شعبه‌ی بعضی از مشهورترین شرکت‌های زنجیره‌ای جهان می‌شود، از جمله سونی، اپل، ویکتوریاز سیکرت، مایکل هیل و کوچ.

قرار است تا اواخر تابستان امسال، مایکل کورس و براون شوز نیز شعبه‌های خود را به این مرکز خرید بیاورند.