شهروند آرش عزیزی: مارکهام شاید خیلی به چینی‌هایش معروف باشد اما حالا اهالی بخش دیگری از قاره‌ی کهنِ آسیا نیز اینقدر در این شهر حضور به هم زده‌اند که وقت به نمایش گذاشتن آن باشد.

در اواخر این ماه برای دومین سال پیاپی، جشنواره‌ی آسیای جنوبی (شبه‌قاره‌ی هندوستان) در مارکهام برگزار می‌شود. روزنامه‌های محلی با ارائه گزارش هایی در مورد این جشنواره و گفت و گو با جابسون ایسو، یکی از دو رئیس آن، به استقبالش رفتند. ایسو که خود از منطقه‌ی استوایی کرالا در هند می‌آید و حدود ۲۰ سال است که در کانادا زندگی می‌کند در گفت و گوها از دشواری زمان آغاز ورودش به کشور گفته است. ایسو پیش از این عضو کمیته روابط نژادی مارکهام و رئیس جشنواره‌ی «صورت‌های بسیار» (Many Faces) در این شهر بوده است.

جشنواره‌ی آسیای جنوبی شامل حضور جوامع مختلف از کشورهای مختلف آسیای جنوبی خواهد بود:‌ هندوستان، پاکستان، سری‌لانکا، بنگلادش و حتی کشور کوهستانی و کوچک بوتان.

علاوه بر انواع و اقسام غذاهای منطقه، غرفه های مختلف محصولات متعدد دیگری از شبه‌قاره‌ی هند را نیز ارائه می‌کنند، از جمله محصولات پزشکی و بهداشتی. فضایی برای بازی کودکان موجود خواهد بود و طبیعتا نمایش‌هایی با رقص و آواز نیز اجرا می‌شود.

سازمان‌دهندگان پیش‌بینی می‌کنند بیش از ۵۰۰۰ نفر در این جشنواره‌ی یک‌روزه شرکت کنند.

جشنواره‌ی آسیای جنوبی مارکهام در روز ۲۸ ژوئیه، ساعت ۴ بعدازظهر در پارک فدراستونِ مارکهام (تقاطع میدلفیلد رود و های گلن اونیو) آغاز می‌شود.