شهروند ـ فرح طاهری: دوشنبه ۹ جولای ۲۰۱۲، مراسمی در کوئینزپارک برگزار شد که طی آن ۲۳ تن از کوشندگان جامعه ی کانادایی که در میان آنان ۹ ایرانی نیز حضور داشتند، مورد تقدیر قرار گرفتند و مدال Diamond Jubilee به مناسبت شصتمین سالگرد جلوس ملکه الیزابت دوم، پادشاه کانادا به سلطنت، به افراد اهدا شد.

اهداکنندگان مدال، خانم کاتلین وین، وزیر امورشهری و مسکن انتاریو و وزیر امور بومیان انتاریو و دکتر رضا مریدی، نماینده ریچموندهیل در مجلس انتاریو بودند. در آغاز کیمیا قربان زاده، از کارکنان دفتر دکتر مریدی، به حاضران خوشامد گفت. سپس خانم کاتلین وین، طی سخنانی، مشارکت و تلاش های افراد برگزیده را در ساخت جامعه ای مستحکم و متنوع ستود.

در ادامه معرفی برگزیدگان به ترتیب حروف الفبا توسط خانم کیمیا انجام شد.

 پس از اهدای مدال ها، دکتر مریدی طی سخنان کوتاهی از مهمانان و نیز از دریافت کنندگان مدال به خاطر شرکت در مراسم سپاسگزاری کرد و دریافت مدال را به آنان تبریک گفت.

پس از مراسم رسمی، از حاضران پذیرایی شد.

برگزیدگان ایرانی

مهرداد آرین نژاد

آقای مهرداد آرین نژاد برای فعالیت های بشردوستانه خود و تعهد به زنده نگه داشتن فرهنگ ایران در دیاسپورا  از سوی دیوید زیمر، نماینده ویلودیل در مجلس، نامزد دریافت مدال الماس جوبیلی شده است. آرین نژاد عضو موسس و مدیر عامل جشنواره ی دوسالانه ی تیرگان است که در هاربرفرانت سنتر برگزار می شود. او عضو موسس جشنواره آتش (چهارشنبه سوری) نورت یورک و عضو هیئت مدیره و رئیس کمیته هنرهای بنیاد پریا است. از اقدامات انسان دوستانه ی آرین نژاد، برنامه ریزی برای کنسرت امداد به زلزله زدگان بم بوده است.

خانم کاتلین وین به همراه افراد منتخبش برای دریافت مدال

رضا براهنی

دکتر رضا براهنی، برای فعالیت های سیاسی خود از سوی دکتر رضا مریدی، نماینده ریچموندهیل، نامزد دریافت مدال الماس جوبیلی شده است. دکتر براهنی نویسنده مشهور جهان با بیش از ۵۰ کتاب به هر دو زبان فارسی و انگلیسی است. او برای بیش از نیم قرن در جهت ترویج حقوق بشر فعال بوده است. دکتر براهنی همچنین برنده جایزه برنامه ی محققان در معرض خطر از دانشگاه تورنتو و کالج مسی است.

ژیان قمشی

آقای ژیان قمشی به دلیل فعالیت های مستمر در حوزه ی هنر از سوی دکتر رضا مریدی، نماینده ریچموندهیل، نامزد دریافت مدال الماس جوبیلی شده است. ژیان قمشی گوینده، نویسنده، نوازنده و تهیه کننده ای است که برنده جوایزی شده است. او مجری و یکی از دو سازنده ی برنامه ی روزانه ی Q، در رادیو CBC و تلویزیون CBC است. در سال ۲۰۱۲ ژیان مدال طلای معتبر جشنواره بین المللی رادیو ی نیویورک برای بهترین مجری در حوزه ی مصاحبه  (Best Talk Show Host.) را دریافت کرد. او پیش از این در سال ۲۰۱۰ مدال طلای  بهترین مصاحبه را برای مصاحبه ی طولانی و منحصر به فرد با لئونارد کوهن دریافت کرده بود.

کریم حکیمی

آقای کریم حکیمی، برای مشارکت و اهدای عینک به کودکان نیازمند از سوی دکتر رضا مریدی، نماینده ریچموندهیل، نامزد دریافت مدال الماس جوبیلی شده است. آقای حکیمی صدها هزار عینک به افراد نیازمند اهدا کرده و در کمپین “راندن برای دیدن”  در حمایت از بنیاد مبارزه با نابینایی شرکت کرده است. آقای حکیمی Sovereign Order of Saint John اورشلیم و شوالیه های مالت را برای کمک های خود نیز دریافت کرده است. ( او همچنین لقب Sir دارد)

از راست: ساشار ظریف، رضا براهنی، مهرداد آرین نژاد، خانم کاتلین وین وزیر امور شهری و مسکن، احمد تبریزی، زرین محی الدین، رضا مریدی، حسن زرهی، کریم حکیمی، افخم مردوخی، ژیان قمشی

افخم مردوخی

خانم افخم مردوخی برای فعالیت های داوطلبانه خود در سازمان های مختلف در طول ۲۵ سال گذشته از سوی دکتر رضا مریدی، نماینده ریچموندهیل، نامزد دریافت مدال الماس جوبیلی شده است. او در حال حاضر به عنوان رئیس سازمان زنان ایرانی انتاریو خدمت می کند. خانم مردوخی به جامعه خود متعهد است و با بسیاری از گروه های فرهنگی پل های ارتباطی ساخته است. او الگویی ست برای افراد از این که چگونه می شود از فرصت های منحصر به فرد موجود در انتاریو استقبال کرد.

 

زرین محی الدین

خانم زرین محی الدین، برای فعالیت های خود در کمک به پناهندگان ایرانی از سوی دکتر رضا مریدی، نماینده ریچموندهیل، نامزد دریافت مدال الماس جوبیلی شده است. از سال ۱۹۷۹، او برای کمک به مهاجرت بسیاری از پناهندگان با بسیاری از سازمان ها کار  کرده است. او عضو موسس بنیاد پریا و جامعه تاریخی فردوسی است. او همچنین برای خدماتش جوایز مختلفی دریافت کرده است.

ساشار ظریف

آقای ساشار ظریف، برای فعالیت های هنری محلی و بین المللی و کار در بیش از ۲۲ کشور در زمینه تحقیقات فرهنگی، آموزش و اجرای هنری، از سوی نماینده ی حوزه ی دان ولی غرب، نامزد دریافت مدال الماس جوبیلی شده است. هنر او در سطح جهانی به دیده گرفته شده و جوایز معتبر بسیاری را ازآن خود کرده است. او در حال حاضر عضو هیات علمی دانشگاه یورک و بنیانگذار تئاتر رقص ساشار ظریف، آکادمی کانادایی رقص آذربایجانی و رقصندگان سالانه برای صلح است.

جلد شهروند ۱۳۹۴

حسن زرهی

آقای حسن زرهی، به خاطر مشارکت و کمک به روزنامه نگاری به عنوان ناشر و سردبیر شهروند ـ بزرگترین روزنامه ایرانی در شمال امریکا ـ از سوی نماینده ی حوزه ی دان ولی غرب، نامزد دریافت مدال الماس جوبیلی شده است. شهروند تعهدی دموکراتیک به آزادی بیان دارد. شهروند صدای منحصر به فرد جامعه ایرانی با نویسندگان / روزنامه نگاران با زمینه های مختلف اجتماعی، سیاسی و قومی است. شهروند همواره در درک مسائل و چالش هایی که مردم ایران در داخل و خارج از ایران در حال تجربه  کردن آن هستند، پیشقدم بوده است.

به قرار اطلاع هریک از نمایندگان پارلمان انتاریو می توانستند ۱۴ نفر را برای دریافت این مدال نامزد کنند.

در گفت وگوی کوتاهی که با دکتر رضا مریدی در این خصوص داشتیم، ایشان در توضیحی بر این مدال ها گفت: به مناسبت شصتمین سال جلوس ملکه الیزابت پادشاه کانادا به سلطنت مدال ویژه ای از طرف دفتر فرماندار کل و نایب السلطنه کانادا، عالیجناب دیوید جانستن طراحی و ضرب شده است. این مدال از طرف مقامات سیاسی کانادا به افرادی که در طول سالیان گذشته خدمات ویژه ای در زمینه های گوناگون انجام داده اند، ارائه می شود.

دکتر مریدی، انتخاب ۱۴ نفر از میان لیست بزرگ افراد واجد شرایط برای دریافت این مدال را کار بسیار دشواری خواند. در نهایت ۱۴ نامزدی که دکتر مریدی معرفی کرد عبارت بودند از: دیوید بارو (شهردار ریچموندهیل)، جین هوراکس (رئیس کتابخانه مرکزی ریچموندهیل)، گلن بیمونت ، جولی فودا، ریک سالکر و جوآن بوش ـ کیانی (هر چهار نفر عضو بنیاد خیریه بیمارستان یورک سانترال هستند)، دکتر دلخوش پنجوانی ، دکتر تونی لوک، دکتر فرگل نولان، دکتر رضا براهنی، کریم حکیمی، زرین محی الدین، افخم مردوخی، ژیان قمشی، که همگی آنها برای دریافت مدال پذیرفته شدند.

جالب اینکه هیچ یک از پنج ایرانی معرفی شده از سوی دکتر مریدی در حوزه ی انتخابیه او یعنی ریچموندهیل زندگی نمی کنند.

مراسم رسمی اهدای مدال در کوئینزپارک

علاوه بر این پنج تن، ایرانیان دیگری نیز توسط همکاران دکتر مریدی برای دریافت مدال معرفی شده بودند که همگی موفق به دریافت این مدال گردیدند.

احمد تبریزی و فریدون درویش از سوی آقای پیتر شرمن، حسن زرهی و ساشار ظریف از سوی خانم کاتلین وین، مهرداد آرین نژاد از سوی دیوید زیمر و هما سرلتی از سوی مایکل کوتو.

گفتنی ست، خود دکتر مریدی نیز از سوی نخست وزیر انتاریو، آقای دالتون مک گینتی، برای دریافت این مدال نامزد شد و با احتساب ایشان، دوازده نفر از جامعه ی ایرانی به خاطر خدمات ویژه شان موفق به دریافت مدال تقدیر شدند.

دکتر مریدی افزود: اهدای این تعداد مدال به ایرانیان انتاریو از یک طرف گویای این واقعیت است که جامعه ی ایرانی دیگر یک جامعه ی ناشناخته برای کشور انتخابی ما کانادا نیست و از طرف دیگر شایستگی ایرانیان برای دریافت این مدال افتخارآمیز نشاندهنده آن است که ایرانیان مانند ملیت های پیشروی کانادایی در سازندگی کانادا در ابعاد و جهات گوناگون سهم ارزنده ای را به عهده دارند.