یاران، یاوران در این شب خاطره انگیز، آغازگر رسم خوشایندی هستیم تا زمزمه کنیم سرود زندگانی را، عشق، ورزش، ارزش و تلاش را و جامعه ایرانی گذر از ایستگاه به زیستگاه از یک ساکن به یک شهروند و اینکه همزیستی بدون در کنار هم زیستن، وحدت و مودت و یاری رساندن، هنوز همزیستی نیست بلکه همسایگی است و اما سپاس بیکران بر تک تک شما سروران  که با تلاش و حضورتان نام و نشان دوستی همانا اصالت و رسالت ورزش را شورآفرین تر و راه دختران شایسته فوتبال کانادا را در پیکارهای جهانی پربارتر می کنید تا از زندگی در این پهندشت و وادی نو، کانادا که سرزمین رنگهاست و برپاست تا رنگین کمانش برجاست بر خود ببالیم.


شهروند ۱۱۸۲ـ ۱۹جون ۲۰۰۸


 

یاران، یاوران در این شب خاطره انگیز، آغازگر رسم خوشایندی هستیم تا زمزمه کنیم سرود زندگانی را، عشق، ورزش، ارزش و تلاش را و جامعه ایرانی گذر از ایستگاه به زیستگاه از یک ساکن به یک شهروند و اینکه همزیستی بدون در کنار هم زیستن، وحدت و مودت و یاری رساندن، هنوز همزیستی نیست بلکه همسایگی است و اما سپاس بیکران بر تک تک شما سروران  که با تلاش و حضورتان نام و نشان دوستی همانا اصالت و رسالت ورزش را شورآفرین تر و راه دختران شایسته فوتبال کانادا را در پیکارهای جهانی پربارتر می کنید تا از زندگی در این پهندشت و وادی نو، کانادا که سرزمین رنگهاست و برپاست تا رنگین کمانش برجاست بر خود ببالیم. با آرزوی ایرانی آباد و آزاد و پرآوازه گشتن افزون نام کانادا در عرصه های ارزش و ورزش.


 

توفان، نسیم وارسته در وادی پیکار  و افتخار


 

گلی که نریزد

در آن بهار بجوی

آنچنان که زنان و دختران شایسته و پیکارگر همواره در طول تاریخ ملت ها نقش ارزنده ای داشته اند، نسیم همیشه بهاری وارسته، از نامداران گنجینه ورزش جامعه ایرانی ـ کانادایی بدون هیچ ادعایی پیوسته در اعتلای نام ایران و ایرانی و پر آوازه کردن نام کانادا همچنان می تازد و غرور می آفریند. نسیم وارسته نایب قهرمان جهان که در پرتو هدایتهای پدر و استاد نامی فرهاد وارسته رشد و تکامل یافته است، چشم اندازی است که می توان جان اندیشه وارسته و تندرستی تفکر و تلاش را در آن سیر کرد، این قهرمان در مسابقات  Pan Am چهره گشت و برای ششمین سال متوالی به مقام نخست دست یافت و درفش کانادا را به اهتزاز درآورد.

پیکارهای کاراته قاره آمریکا (پان ـ آمریکن) متشکل از کانادا، ایالات متحده آمریکا و کشورهای آمریکای جنوبی و . . . که از اعتبار خاصی برخوردار است در کشور ونزوئلا برگزار گردید، نسیم وارسته دگر بار پرفروغ نمود و تنها عضو تیم ملی دختران و پسران کانادا بود که توانست گردن آویز زرین را به چنگ آورد و برای ششمین بار بر قله افتخار پان آمریکن تکیه زند که خود رکورد تحسین برانگیز می باشد و در پی آن کمیته فنی قاره آمریکا تصمیم بر آن گرفت که نسیم رزم آور خستگی ناپذیر را به عنوان نماینده قاره آمریکا جهت حضور در پیکار در رقابتهای جهانی انتخاب کند که خود در خور توجه است. بازیهای جهانی مکمل مسابقات المپیک می باشد که سایر رشته های ورزشی نیز در آن شرکت می جویند و اینکه دختر طلایی و محبوب جامعه ایرانی ـ کانادایی سفیر قاره آمریکا در این مبارزات می باشد خود حائز اهمیت می باشد و غرور ساز و این مهم را باید به نسیم وارسته استاد فرهاد وارسته و دیگر تلاشگران باشگاه قهرمان پرور کاراته کان ـ ذن ـ کای شادباش گفت. 


 

قله های افتخار پیکارهای کاراته ممالک مشترک المنافع در

تسخیر دختران کاراته کای باشگاه کان ذن کای!


 

در پی بیش از ۲۰ سال باشگاه کاراته کان ذن کای به رهبری و درایت استاد فرهاد وارسته از بنیان گذاران کاراته ایران زمین همچنان در عرصه ورزش و رقابت قهرمان ساز است و گستره تولید استمرار دارد.

گلی خلیلی و پت گرانت (Pat Grant) دو کاراته کای صاحب نام باشگاه کان ذن کای زیرنظر استاد فرهاد وارسته جهت شرکت در پیکارهای ممالک مشترک المنافع در شهر ادینبورگ  (Edinburgh) اسکاتلند چشم ها را خیره کردند و با صید شش مدال (۲ طلا و ۲ نقره و ۲ برنز) همگان را به حیرت واداشته این ظفرمندیهای چشمگیر بر گلی خلیلی، پت گرانت و کادر ورزیده مربیان (استاد فرهاد وارسته، نسیم وارسته) خجسته و راهشان پر رهرو باد.


 


 


 

خبرهای کوتاه از ورزش جهان


 

جام ملتهای اروپا ـ  یورو ۲۰۰۸

ایتالیا و هلند صعود کردند، فرانسه حذف شد

سه شنبه ۱۷ جون وضعیت گروه مرگ مشخص شد.  ایتالیا با نتیجه ۲ بر صفر فرانسه را شکست داد و به مرحله بالاتر صعود کرد. و فرانسه از دور مسابقات کنار رفت.

بعد از شکست سنگین ۳ بر صفر ایتالیا در مقابل هلند در اولین بازی و تساوی آنها در برابر رومانی در بازی دوم، این احتمال وجود داشت که قهرمان جام جهانی در مرحله گروهی از جام ملت های اروپا خداحافظی کند.

در دقیقه ۷ فرانک ریبری، بهترین بازیکن فرانسه، مصدوم شد و دومنک مربی فرانسه مجبور شد او را تعویض کند و نسری جوان را به جای او به بازی بیاورد.

در دقیقه ۲۴ بازی، داور ابیدال مدافع فرانسه را از بازی اخراج کرد و پنالتی ایتالیا به گل تبدیل شد.

بعد از این گل و اخراج ابیدال، شیرازه تیم فرانسه تا حدودی از هم پاشید.

در نیمه دوم شوت دانیل ده روسی از فاصله سی متری با برخورد به پای تیری آنری کاملا تغییر جهت داد و داخل دروازه فرانسه جای گرفت.

سرانجام با توجه به پیروزی هلند بر رومانی ایتالیا به عنوان تیم دوم گروه به دور بعد صعود کرد و حال باید خود را برای بازی یک چهارم نهایی روز یکشنبه در برابر اسپانیا آماده کند.

البته آندره پیرلو و گنارو گاتوزو، دو هافبک اصلی تیم ایتالیا، با دریافت کارت زرد در این بازی دو کارته شدند و از بازی برابر اسپانیا محروم هستند. نکته ای که می تواند نگرانی روبرتو دونادونی مربی ایتالیا را در پی داشته باشد.

فرانسه، نایب قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶ نیز اولین قربانی بزرگ جام ملت های اروپا بود.

هلند ۲ – رومانی صفر

سه شنبه ۱۷ جون از همین گروه هلند و رومانی در حالی در برابر هم قرار گرفتند که هلندی ها با دو پیروزی ۳ بر صفر و ۴ بر یک در برابر ایتالیا و فرانسه، قهرمان و نایب قهرمان جهان، هم صعود خود را به عنوان تیم اول به دور بعد مسجل کرده بودند و هم خود را به عنوان بخت اصلی قهرمانی این مسابقات مطرح کرده بودند. در مقابل رومانی با دو تساوی در برابر فرانسه و ایتالیا برای صعود از گروه به پیروزی در برابر هلند نیاز داشت.

مارکو فان باستن، مربی هلند، با توجه به قطعی بودن سرگروهی هلند تیم خود را با ۹ تغییر نسبت به بازی های قبلی به زمین فرستاد تا تماما بازیکنان ذخیره این تیم فرصت بازی کردن در جام ملت ها را پیدا کرده باشند.

هلند با دو گل هانتلار و فان پرسی در دقایق ۵۴ و ۸۷ در نیمه دوم مسابقه را با پیروزی تمام کرد.

به این ترتیب هلند موفق شد در گروهی که با توجه به حضور قهرمان و نایب قهرمان جهان گروه مرگ نام گرفته بود، با سه پیروزی ۹ امتیازی شود و با تفاضل گل ۸+ به دور بعد صعود کند.

حریف هلند در مرحله یک چهارم نهایی چهارشنبه شب و از میان تیم های روسیه و سوئد مشخص خواهد شد.

جدول رده بندی گروه C

۱. هلند، تفاضل گل +۸، ۹ امتیاز

۲. ایتالیا، تفاضل گل ۱-، ۴ امتیاز

۳. رومانی، تفاضل گل ۲-، ۲ امتیاز

۴. فرانسه، تفاضل گل ۵-، ۱ امتیاز


 

ترکیه صعود کرد

یکشنبه ۱۵ جون در شهر ژنو در گروه A وضعیت آنها که باید بروند و آنها که میمانند، مشخص شد. در این روز تیم فوتبال ترکیه حریف خود جمهوری چک را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داد. این یکی از پرحادثه ترین مسابقات جام سیزدهم بود.

ترکیه که تا دقیقه ۷۵ با دو گل خورده  از جمهوری چک عقب بود، در ظرف پانزده دقیقه سه گل به ثمر رساند تا راهی مرحله بعد مسابقات شود.

در همین روز سوئیس میزبان مشترک مسابقات نیز با پیروزی ۲ ـ صفر بر پرتغال اعاده حیثیت کرد. سوئیس که  اولین تیم ناکام از صعود شد تنها برای حفظ آبرو مقابل پرتغال به میدان رفت، البته در شرایطی که کسب مکان اول این گروه توسط پرتغال باعث شده بود لوئیز فیلیپ اسکولاری، مربی پرتغال بازیکنان اصلی خود را به میدان نفرستد.

با این وجود در ۵۰ دقیقه ابتدای بازی احتمال گل زنی پرتغال، تنها تیمی که در حداقل چهار دوره این تورنمنت شرکت کرده و در هر بار از مرحله گروهی مقدماتی نیز به مرحله بعد صعود کرده، بیشتر بود.

سوئیس که در تاریخ حضورش در جام ملتهای اروپا با هشت شکست و تساوی، طولانی ترین نوار مسابقات بدون برد در تاریخ این تورنمنت را به نام خود ثبت کرده، بالاخره در دقیقه ۷۰ مسابقه وقتی هاکان یاکین توپ را از میان پاهای ریکاردو دروازه بان پرتغال درون دروازه آن تیم جای داد، طلسم را شکست.

تیم سوئیس که با میانگین ۲۵ سال و ۴۴ روز جوانترین تیم حاضر در مسابقات بود، در دقیقه ۸۳ مسابقه و پس از اعلام خطای پنالتی از سوی داور به سود این تیم، کار را تمام کرد.

جدول رده بندی گروه A

۱. پرتغال، تفاضل گل ۲+، ۶ امتیاز

۲. ترکیه، تفاضل گل ۰، ۶ امتیاز

۳. جمهوری چک، تفاضل گل ۲-، ۳ امتیاز

۴. سوئیس، تفاضل گل ۰، ۳ امتیاز


 

آلمان ۱ ـ اتریش صفر

روز دوشنبه ۱۶ جون هم آلمان در مقابل اتریش قرار گرفت و با نتیجه ی یک بر صفر پیروز میدان شد.

دو تیم آلمان و اتریش در حالی در آخرین بازی مرحله گروهی شان به مصاف هم رفتند که هر دو برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی شانس داشتند.

از همان آغاز بازی مشخص بود که قدرت آلمان بر میزبان می چربد. با این که در نیمه اول آلمانی ها کمی متزلزل عمل می کردند و بیشتر اصرار بر حفظ توپ و نگه داشتن بازی داشتند، اما اتریشی ها آن قدر قوی نبودند که از موقعیت هایی که آلمان ها در اختیار آن ها قرار می دادند استفاده کنند.

چند دقیقه پیش از پایان نیمه اول مانوئل گونزالز، داور اسپانیایی بازی، مربیان هر دو تیم را به دلیل مشاجره لفظی مداوم با یکدیگر از کنار زمین اخراج کرد تا یواخیم لو، مربی آلمان، و یوزف هیکرزبرگر، مربی اتریش، حدود ۵۰ دقیقه از بازی را از روی سکوهای ورزشگاه دنبال کنند.

آلمان ها در نیمه دوم تاکتیک کلیشه ای "بهترین دفاع، حمله است" را به کار بستند و موفق هم بودند.

در نهایت بازی با تک گل دقیقه ۴۹ بالاک به پایان رسید تا اتریش هم مثل سوئیس، دیگر میزبان بازی ها، خداحافظی زودهنگامی با جام ملت های اروپا داشته باشد.

در همین روز در اتریش کرواسی در مقابل لهستان قرار گرفت و با تک گل دقیقه ۵۲ ایوان کلاسنیچ به پیروزی رسید و اولین تیم ۹ امتیازی این مرحله شد.

اگر درخشش دروازه بان لهستان، آرتور بروتس، نبود ممکن بود این تیم شکست سنگین تری متحمل شود.

در مقابل کرواسی با ترکیبی به میدان آمده بود که نسبت به تیمی که چهار روز قبل آلمان را دو بر صفر شکست داده بود، ۹ تغییر داشت.

آلمان با این پیروزی در مرحله یک چهارم نهایی در مقابل پرتغال، تیم اول گروه یک و یکی از قدرتمندترین تیم های این مسابقات، قرار می گیرد.

جدول رده بندی گروه B

۱. کرواسی، تفاضل گل ۳+، ۹ امتیاز

۲. آلمان، تفاضل گل ۲+، ۶ امتیاز

۳. اتریش، تفاضل گل ۲-، ۱ امتیاز

۴. لهستان، تفاضل گل ۳-، ۱ امتیاز


 

جدول بازیها

پنجشنبه ۱۹ جون

یک چهارم نهایی – ۱

صدرنشین گروه یک – تیم دوم گروه دو

جمعه ۲۰ جون ـ یک چهارم نهایی – ۲

صدرنشین گروه دو – تیم دوم گروه یک

شنبه ۲۱ جون ـ یک چهارم نهایی – ۳

صدرنشین گروه سه – تیم دوم گروه چهار

یکشنبه ۲۲ جون ـ یک چهارم نهایی – ۴

صدرنشین گروه چهار – تیم دوم گروه سه

چهارشنبه ۲۵ جون ـ نیمه نهایی

برنده یک چهارم نهایی یک – برنده یک چهارم نهایی دو

پنجشنبه ۲۶ جون ـ نیمه نهایی

برنده یک چهارم نهایی سه – برنده یک چهارم نهایی چهار

یکشنبه ۲۹  جون ـ فینال


 

بوستون سلتیکز در آستانه قهرمانی NBA


 

کوبی برایانت ۲۵ امتیاز، هفت ریباند و پنج توپ ربایی به نام خود ثبت کرد و لامار اودوم هم ۲۰ امتیاز به امتیازات او افزود تا لس آنجلس لیکرز در بازی پنجم فینال فصل بسکتبال حرفه ای آمریکا (NBA) با نتیجه ۱۰۳-۹۸ بر سلتیکز پیروز شود و نتیجه بازی ها در مجموع به ۳-۲ به سود بوستون تغییر کند.

در تیم مقابل پال پیرس ۳۸ امتیاز و هشت ریباند کسب کرد، اما ری آلن و کوین گارنت با ۱۶ و ۱۳ امتیاز نتوانستند کمک چشمگیری به او انجام دهند.

به این ترتیب فینال در بوستون ادامه پیدا خواهد کرد که اگر میزبان بتواند سه شنبه شب در مسابقه ششم فینال بر لیکرز پیروز شود، نیازی به برگزاری بازی هفتم نخواهد بود.


 

نادال فاتح تنیس کوئینز

 

رافائل نادال، تنیسور اسپانیایی، سید ۲ مردان جهان روز یکشنبه ۱۵ جون در مرحله فینال تنیس انفرادی مردان کوئینز لندن توانست نوواک جوکوویچ، تنیسور صرب، سید ۳ مردان جهان را شکست دهد تا مهارت خود را ثابت کند.


 

«اسکولارى» آرامش پرتغالى ها را به هم زده است


 

پس از اعلام خبر انتخاب «لوئیس فیلیپه اسکولارى» به عنوان سرمربى جدید تیم فوتبال چلسى، به نظر مى رسد آرامش اردوى تیم ملى پرتغال در یورو ۲۰۰۸ به هم ریخته است. اسکولارى خبر سرمربیگرى خود در چلسى را در حالى اعلام کرد که درست چند روز پیش از آن به بازیکنان هشدار داده بود تا درباره مسائل باشگاهى خود در اردوى تیم ملى پرتغال صحبت نکنند.


 

خبرهای کوتاه از ورزش ایران


 

استقلال برای پنجمین بار قهرمان جام حذفی شد


 

استقلال تهران با جبران شکست در بازی رفت فینال، به مقام قهرمانی جام حذفی دست یافت.

در بازی برگشت که در استادیوم آزادی تهران برگزار شد، استقلال در وقت قانونی بازی با نتیجه یک بر صفر پگاه گیلان را شکست داد.

اما از آنجا که بازی رفت با نتیجه مشابه به سود پگاه خاتمه یافته بود، بازی به وقت اضافه کشیده شد که استقلال با زدن دو گل در وقت اضافه اول، و با وجود اخراج امیرحسین صادقی در وقت اضافه دوم، نتیجه را در مجموع به ۳-۱ تغییر داد.

در این بازی علیرضا منصوریان، بازیکن ۳۷ ساله استقلال، بازی آخر خود را با این تیم انجام داد و همزمان با پنجمین قهرمانی استقلال در جام حذفی ایران، از فوتبال خداحافظی کرد


 

ایران بر سکوى چهارم بوکس بین المللى ترکیه


 

تیم بوکس ایران در پایان رقابت هاى بوکس بین المللى ترکیه جام احمد کومرت یک مدال طلا، دو نقره و دو برنز کسب کرد و پس از تیم هاى ترکیه، اوکراین و قزاقستان در مکان چهارم ایستاد. على اکبر حسینى فرد تنها طلاى ایران را کسب کرد. مهدى قربانى و هومن کرمى نقره گرفتند و دو نشان برنز هم به محمد مهدى پور و احسان روزبهانى رسید.


 

امضای قرارداد ۳ ساله با علی دایی

على کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد: با على دایى سرمربى تیم ملى فوتبال ایران به صورت رسمى قرارداد ۳ ساله امضا کردیم. این قرارداد به صورت توافقى است و هر ساله با توافق طرفین تمدید مى شود. وى به میزان مبلغ قرارداد اشاره اى نکرد و افزود: پس از مدتها توانستیم قرارداد را منعقد کنیم اما اعلام مبلغ آن به عهده سرمربى تیم ملى است. وى از ما درخواست کرده که میزان مبلغ قرارداد را اعلام نکنیم.


 

اعلام برنامه مرحله نهایى مسابقات مرحله مقدماتى جام جهانى

کنفدراسیون فوتبال آسیا روش قرعه کشى چهارمین و آخرین مرحله انتخابى جام جهانى ۲۰۱۰ را که روز هفتم تیر در کوالالامپور برگزار خواهد شد اعلام کرد. تیم هاى برتر ۵ گروه فعلى مرحله سوم که روز ۲ تیر به پایان مى رسد به مرحله چهارم صعود خواهند کرد. فیفا، رنکینگ تیم هاى مرحله چهارم را قبل از قرعه کشى در ۵ سید قرار مى دهد که سیدبندى بر مبناى نتایج تیم ها در جام جهانى ۲۰۰۶ است. به شرطى که تیم هاى زیر بتوانند از گروه هاى فعلى خود صعود کنند سید بندى به شرح زیر است:

۱- استرالیا

۲- کره جنوبى

۳- ایران

۴- عربستان و ژاپن

اگر هر ۵ تیم فوق بتوانند صعود کنند آن وقت بنا بر تصمیم کمیته مسابقات و کمیته اجرایى کنفدراسیون فوتبال آسیا بین عربستان و ژاپن قرعه کشى خواهد شد تا تیم چهارم و پنجم مشخص شود. اگر عراق بتواند به مرحله چهارم صعود کند آنها در رده پنجم جدول گروه قرار مى گیرند و در روز دهم مسابقات استراحت خواهند داشت. این تصمیم براى جلوگیرى از بازى همزمان عراق در جام کنفدراسیون هاست.


 

سفر پرسپولیس به کانادا و آمریکا به تأخیر افتاد


 

به گزارش ایران اسپورت، باشگاه پرسپولیس اعلام کرد تاریخ سفر به کانادا و آمریکا تغییر کرده است. طبق برنامه ریزى هاى هیأت مدیره کاروان تیم ۱۰ تا ۲۰ تیر اردویى در کیش برگزار مى کنند و بعد از آن اول مرداد راهى کانادا خواهند شد. پرسپولیس ۶ روز در این کشور اردو مى زند و طبق قرارهاى قبلى ۲ بازى دوستانه با تیم هاى محلى انجام خواهند داد. کاروان تیم بعد از آن ۴ روز در آمریکا اردو خواهد زد. پرسپولیس روز ۱۰ مرداد به ایران بازخواهد گشت تا ۵ روز باقى مانده به شروع لیگ تمرینات را در تهران پیگیرى خواهند کرد.


 

تیم ملی فوتبال ایران با دو گل سوریه را شکست داد

تیم ملی فوتبال ایران با شکست سوریه به دور دوم رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ صعود کرد. گل اول تیم ملی ایران در بازی توسط غلامرضا رضایی در دقیقه ۶۴ به ثمر رسید و محسن خلیلی در وقت های اضافه بازی گل دوم را به ثمر رساند.


 

آندرانیک تیموریان به باشگاه فولام پیوست


 

آندرانیک تیموریان، هافبک تیم ملی فوتبال ایران، با امضای قراردادی دو ساله به تیم لیگ برتری فولام انگلستان پیوست.

آندرانیک تیموریان دو سال پیش و بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان به باشگاه بولتون انگلستان پیوست.

او در فصل نخست حضور خود در بولتون و تحت مربیگری سام آلاردایس چندین بازی برای این تیم انجام داد و چند گل حساس هم به ثمر رساند.

او در فصل گذشته تنها ۹ بار برای بولتون به میدان آمدکه ۵ بار آن در رقابت های جام یوفا بود.

در هفته های پایانی فصل قبل باشگاه بولتون اعلام کرد تیموریان را به همراه سه بازیکن دیگر در لیست فروش قرار داده است.

فولام در فصل گذشته لیگ برتر به مقام هفدهم رسید و در هفته آخر از سقوط به دسته پایین تر نجات یافت. بولتون در این فصل به مقام شانزدهم رسید.

آندرانیک تیموریان ۲۵ ساله پیش از آمدن به لیگ برتر انگلستان در تیم های عقاب تهران و ابومسلم خراسان بازی کرده است. او ۲۸ بار برای تیم ملی ایران به میدان رفته است.