بیمه های مسافرتی
Travel Insurance
در ادامه مقاله قبل پیرامون بیمه ویزیتور به کانادا به این مطلب رسیدیم که چگونه بتوانیم از ۱۰۰ درصد پوشش بیمه (Sum Insured Face Amount) تا سقف مبلغ قرارداد در بیمه نامه ویزیتور به کانادا و بدون پرداخت اضافی در زمان نیاز و مطالبه (Claim) استفاده کنیم؟

می بایست قبل از مراجعه به بیمارستان و یا دکتر و مراکز درمانی سرپایی (Walk in Clinic) با شماره تلفنی که در بیمه نامه (Policy) و یا کارت بیمه نامه مسافرتی جهت مواقع اضطرای (Claim) آمده است تماس گرفته شود. در غیر این صورت به یاد داشته باشیم طبق مقررات و قرارداد در متن بیمه نامه که در غالب بیمه نامه های شرکتهای بیمه آمده است، حتی با ارائه مدارک و اسناد، این حق ۱۰۰ درصد را از خود سلب می کنیم، ضمن اینکه از مشاوره و راهنمایی و کمک تیم مجرب پزشکی و پرستار و هماهنگی های لازم در صورت امکان با بیمارستان برخوردار خواهیم شد.

در صورت بستری شدن در بیمارستان در غالب شرکتهای بیمه، معمولا سقف پرداخت تا ۶۰ روز در یک اتاق نیمه خصوصی در بیمارستان خواهد بود (البته در شرکتهای مختلف این مقدار متفاوت و با توجه به قرارداد می تواند متفاوت باشد).
همچنین در صورت نیاز پس از خروج از بیمارستان، بین ۲ تا ۳ بار مراجعه به دکتر متخصص، جهت هر مورد مریضی و یا تصادفات قابل مراجعه و پیگیری است.
همچنین در صورت مراجعه به دکتر خانوادگی و پرداخت هزینه دکتر، از طرف شرکت بیمه قابل پوشش است. (در شرکتهای مختلف و محصولات مختلف این بخش می تواند دارای پوشش و یا عدم پوشش باشد)

از دیگر مواردی که شرکت بیمه در این خصوص پوشش می دهد هزینه های لابراتوار و عکسبرداری و دیگر آزمایشاتی است که جهت تشخیص بیماری توسط دکتر مورد نیاز است. در این خصوص حتی می تواند MRI هم قابل پوشش باشد.
از دیگر نکات قابل توجه در یک بیمه مسافرتی ویزیتور به کانادا، پوشش هایی نظیر فیزیوتراپیست، کایروپراکتور و دکتر مربوط به استخوان است که شرکت بیمه پرداخت می کند. (از موارد قابل توجه و متمایز در محصولات بیمه) بسیار دیده شده است که مسافران خصوصا افراد سالخورده، پس از مسافرت دچار دردهای عضلانی شده اند، لذا با توجه به تشخیص دکتر بیمه شده (Insured) می تواند از پوشش های فوق به قدر کافی و طبق بیمه نامه در صورت نیاز استفاده کند.
از دیگر موارد جالب توجه، پوشش دارو است. عمده بیمه های مسافرتی موجود در بازار این ویژگی را ندارند و یا اینکه در صورت پوشش، با شرایط سخت و داخل بیمارستان جوابگو آن خواهد بود.. در صورتی که در این مدل در صورت تشخیص پزشک حتی خارج از بیمارستان پوشش دارو تا سقف ۵۰۰ دلار قابل پرداخت است. به این معنی که در صورتی که شما از جیب خود هزینه دارو پرداخت کنید برای هر نسخه پزشک در محدوده زمانی ۳۰ روز می توانید از شرکت بیمه طبق مفاد بیمه نامه هزینه فوق را با سند (نسخه) دریافت کنید.
یکی دیگر از موارد مهم و قابل توجه، پوشش بیمه جهت پرستار خصوصی است. این مقدار پوشش، می تواند رابطه مستقیم و یکسانی با سقف مقدار بیمه ای که انتخاب می کنید (Face amount) و یا (Sum Insured) داشته باشد.
این مقدار می تواند بین حداقل ۱۰۰۰۰ دلار و تا حداکثر سقف ۱۵۰۰۰۰ دلار باشد. البته مقدار بیش از ۱۵۰۰۰۰ دلار در صورت نیاز بنابه نظر شرکت و دلایل موجه قابل رسیدگی خواهد بود.
پوشش جهت وسایل پزشکی از دیگر امکانات بیمه ویزیتور به کانادا است.
یکی دیگر از نکات مهم و قابل توجه، هزینه آمبولانس است که در صورت نیاز می توان از آن به خوبی استفاده کرد.

و اما پوشش دندانپزشکی، در این خصوص بیمه ویزیتور به کانادا در غالب شرکتها فقط هزینه اضطراری دندان ناشی از تصادفات را می دهد ولی در صورتی که فرد مسافر دندان درد داشته باشد چه باید بکند؟
لطفا به ادامه مطلب و اینکه چگونه میتوان از بیمه فوق در خصوص درد دندان استفاده کرد، توجه کنید.

* محمد رحیمیان کارشناس بیمه و سرمایه گذاری است.
ایمیل نویسنده:
info@insufin.com