به طور معمول هنگامی که زنان روبروی آینه می ایستند حتی اگر اضافه وزن نداشته باشند، نگران ذره ذره چربی های خود هستند. این داستان بر حسب مکان زندگی، نوع کار، میزان اهمیت

به نگاه دیگران، اندازه اعتماد به نفس، سن و ارتباطات آنان متفاوت است. اگر از استرس ناشی از عدم تناسب جسمانی بگذریم به بیماری هایی می رسیم که در انتهای جاده اضافه وزن ایستاده و خیلی از ما برای رفع آن اقدامی جدی نمی کنیم. تبلیغات گوناگون، گاه بسیار وسوسه انگیز با نشان دادن تصاویری از معجزه داروهایشان یکی از مسیرهای به ظاهر راحتی شده که بسیاری با استفاده از آن به داستان کم تحرکی شان اضافه کرده و سعی می کنند تا با آن روش، خود را از شر چربی های اضافه راحت کنند و همه اینها در حالی است که بیشتر مصرف کنندگان به عوارض داروها و کم تحرکی واقف بوده و دلشان را به کلماتی همچون گیاهی، بدون عوارض، مطمئن و اثربخش خوش کرده اند.

 

آیا شما فکر می کنید چاق هستید؟ تحقیقات جدید در کنگره پیشگیری و درمان چاقی در لیون فرانسه، مشخص کرده که نسبت دور کمر به قد می تواند بیماری های قلبی و خطر ابتلا به دیابت را پیش بینی کند. بر این اساس نگه داشتن دور کمر به کمتر از نصف ارتفاع خود می تواند موجب افزایش امید به زندگی برای هر فرد شود. به طور مثال یک زن با قد ۱۶۳ سانتی متر باید دور کمر خود را زیر ۸۱ سانتی متر نگهدارد. اما آیا آنچه به دنبال آن هستیم تنها زیبایی ظاهری ماست؟ باید گفت امروزه طبق بررسی های پزشکان، کاهش تحرک جسمانی باعث افزایش احتمال ابتلا به دیابت، سرطان روده بزرگ، فشارخون بالا، سرطان سینه، اختلالات چربی خون و پوکی استخوان و بر خلاف آن فعالیت فیزیکی مناسب و استاندارد، باعث کاهش ریسک بروز بیماری های قلبی عروقی می شود و همینطور انجام فعالیت های ورزشی از نوع استقامتی مثل دوچرخه سواری، کوهنوردی و پیاده روی موجب پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی می شود. اضافه وزن خطر سکته مغزی ، نارسایی قلبی،  بیماری‌های کیسه صفرا ، آرتریت، مشکلات تنفسی، سرطان‌های سینه،  کولون و سایر سرطان‌ها را افزایش می ‌دهد. باید گفت جایگاه شرکت بیمه (Insufin) ، موشکافی بیماری ها نبوده و تنها با مطرح کردن آنها به نقش خود در میان این رویدادها اشاره می کند.

واقعیت این است که شاید مهم نباشد ما در برابر آینه نگاه دیگران چگونه به نظر رسیده و یا عینک های متفاوت انسانی ما را چگونه برانداز می کنند، مهم این است که میزان سلامتی ما با چه معیارهایی قابل جابجایی خواهد بود و ما برای روبرو شدن با عوارض مواردی چون اضافه و یا حتی کاهش غیر معمول وزن چه تدبیری اندیشیده ایم. نکته مهم دیگر این که اگر بیمه ای داریم آیا آن را با گذشت زمان، تغییرات جسمی و سلامتی مان  دوباره مرور کرده ایم؟ آیا می دانیم که با هر تغییری در زندگی مانند ازدواج، خرید خانه، بالا رفتن بدهی هایمان، اضافه شدن فرزندان، طلاق و یا فوت یکی از اعضای خانواده بهتر است مجددا با مشورت با یک بروکر با تجربه، وضعیت مالی آینده مان را بررسی کنیم؟ شاید در زمان اخذ بیمه، تعهدات مالی ما با زمان فعلی تفاوت چشمگیری داشته باشد و ما در روز claim با کمبود مالی روبرو شویم. ضمن اینکه مانند همیشه توجه شما را به نگرشی واقع گرایانه تر به سلامتی دعوت می کنیم، بیمه را یکی از مهمترین پس انداز و حافظ زندگی مالی همه افراد می دانیم. شاید مهم نباشد دیگران ما را چاق، لاغر، زیبا، بلند، جوان و یا از کارافتاده تصور کنند، اما مهم تر این است که چهارچوب سلامتی و اندازه آسایش فردایمان را امروز برای یک نفر تعیین کنیم و آن هم کسی نیست جز خودمان!

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی انجمن Advocis  به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

www.insufin.com

www.youtube.com/ sherkatbimeh