شهروند ۱۱۸۶

در مقاله قبل گفتیم که برای پوشش بیمه ویزیتور به کانادا ارقام متفاوتی وجود دارد، ولی چرا؟

دلیل وجود ارقام متفاوت پوشش بیمه جهت کسانی که از بیمه ویزیتور به کانادا استفاده می کنند می تواند به دلایل زیر باشد:

۱ـ طول زمان اقامت

۲ـ وضعیت سلامتی گذشته و وضعیت فعل متقاضی بیمه

۳ـ سن بیمه شونده

۴ـ ریسک و خطری که به لحاظ جغرافیایی و زمانی پیش بینی می شود. (مثل ریسک و خطر محیطی و زمانی در فصل زمستان)

از دیگر موارد قابل ذکر، توجه به این نکته مهم است که:

در زمان خرید بیمه ضمن توجه به مقدار پوشش (Amount)، به پوشش طول زمان توجه شود. چرا که به کرات دیده شده که شخص متقاضی بیمه جهت صرفه جویی از مقدار حداقل پوشش استفاده کرده و در طول بیمه نامه دچار کمبود مقدار پوشش شده است و یا اینکه ضمن اینکه طول مدت اقامتش را میداند، از طول زمان کوتاه تری استفاده می کند، چرا که این امر گاهی موجب می شود فرد بیمه شده قادر نباشد به لحاظ مطالبه (Claim) مجددا بیمه را تمدید نماید.

پیشنهاد می شود، از مقدار پوشش منطقی استفاده شود و همچنین در صورت امکان، برای کل مدت زمانی که قصد اقامت دارید تقاضای بیمه کنید.

افراد کمتر از ۶۵ سال در اکثر شرکتهای بیمه جهت بیمه ویزیتور به کانادا می توانند تا سقف زمانی ۳۶۵ روز بیمه اختیار کنند.

حداکثر طول دوره پوشش جهت افراد متقاضی بالای سن ۶۵ سال ۱۸۰ روز است. گرچه در این میان تنها یک شرکت امکان بیمه شدن ۳۶۵ روز را جهت افراد بالای سن ۶۵ سال مهیا می کند و افراد در صورت اقامت طولانی تر از ۱۸۰ روز بهتر است از این امکان بهره مند گردند. شرکت بیمه در صورت مطالبه (متقاضی)طبق ضوابط و اسناد قانونی تمام هزینه را پرداخت می کند. در اینجا لازم به اشاره است یکی از نکات مهم جهت رسیدن به ۱۰۰ درصد مطالبه (Claim) این است که:

حتما قبل از مراجعه به دکتر و یا بیمارستان/ اورژانس با شماره تلفن مربوط به موارد اضطراری تماس بگیرید.

این امر موجب خواهد شد که ضمن کنترل مفاد قانونی پوشش بیمه نامه و موارد برگشت ۱۰۰ درصد مطالبه فوق، شما بتوانید از مشاوره و راهنمایی و امکانات دیگر برخوردار شوید.

این امکانات و سرویس به صورت سازمان یافته شده در یک محل و تیم پزشکی شامل دکترها و پرستارها، هفت روز هفته در طول ۲۴ ساعت امکان جوابگویی به متقاضیان را دارد.

این نکته ای است که تمامی شرکتها از آن پیروی نمی کنند و این مزیت می تواند از موارد و نکات بسیار مهم و بسیار حایز اهمیت باشد.

با توجه به اینکه در بیمه نامه ای که خریداری می شود نکات و موارد پوشش در قالب Policy مشخص می شود، با این همه بد نیست به مواردی هر چند ساده اشاره شود. از جمله این موارد تعاریف و توضیحاتی است که در این خصوص می توان بدان اشاره کرد.

به طور مثال زمانی که در یک بیمه نامه مسافرتی به کودک/ کودکان اشاره می شود، چه رده ی سنی را در بر می گیرد؟

کودک به فردی اطلاق می شود که حداقل سن او ۱۵ روزه و حداکثر سن ۲۲ سال باشد و وابسته به فرد و یا زوجی باشد و ضمن وابسته بودن ازدواج نکرده باشد.

وقتی در بیمه نامه قید می شود:کشور اصلیCountry of Origin منظور کشوری است که شخص متقاضی بیمه از آن پاسپورت گرفته و با آن پاسپورت وارد کشور کانادا می شود.

بی شک دیده می شود افراد در طول زندگی خود از محل تولد تا ورود به کانادا در کشورهای مختلفی بوده اند و یا احیانا دارای چندین پاسپورت هستند.

چگونه بتوانیم از ۱۰۰ درصد پوشش و بدون پرداخت اضافی در زمان مطالبه (Claim) استفاده کنیم؟ به این موضوع در مقالات بعدی خواهیم پرداخت.



محمد رحیمیان کارشناس بیمه و سرمایه گذاری است.

ایمیل نویسنده:

info@insufin.com