شهروند- آرش عزیزی:میشل لی، بدمینتون‌باز ساکن مارکهام که یکی از چهار عضو تیم بدمینتون کانادا در بازی‌های المپیک لندن ۲۰۱۲ است، در اولین بازی خود باید با بهترین بازیکن جهان، وانگ ییهان از چین، روبرو شود. سه‌شنبه‌ی این هفته نتایج قرعه‌کشی ها اعلام شد تا لیِ کانادایی بداند چه دیدار سختی پیش رو دارد.

جالب این‌جا است که لی خود نیز متولد هنگ کنگ است و این بازی به نوعی دیدار دو چینی نیز خواهد بود.

لی نیز مثل بقیه اعضای تیم بدمینتون کانادا مدتی پیش در اردوی تمرینی خود در دربیِ انگلستان مبتلا به ویروسی شکمی شد که باعث شده فعلا مریض و بستری باشد. اما به گزارش رسانه‌های محلی او در حال بهبود است و به زودی به تمرین باز خواهد گذاشت. مریضی آن‌ها باعث شد بازی تمرینی که قرار بود در روز ۲۱ ژوئیه مقابل بریتانیا انجام شود، لغو شود. تیم همچنان در دربی خواهد ماند و پس از چند نوبت تمرین دیگر در روز ۲۴ ژوئیه، مطابق برنامه‌، برای بازی‌ها به لندن می‌رود.

میشل لی

لی سال گذشته در بازی‌های زمستانی کانادا که در هالیفکس نوا اسکوشیا برگزار می‌شد درخشید و دو مدال طلا از آن خود کرد تا در مراسم پایانی آن بازی‌ها پرچم تیم انتاریو را به دستش بدهند. او در ضمن در بازی‌های پان آمریکن گوادالاخارای ۲۰۱۱ نیز دو مدال طلای دیگر از آن خود کرد.

المپیک لندن ۲۰۱۲ از ۲۷ ژوئیه، یعنی همین هفته، آغاز می‌شود. بازی‌های المپیک از روز ۲۸ام در استادیوم داخل سالن «ومبلی آرینا» استارت می‌خورند. رویهمرفته ۱۷۲ بدمینتون‌باز (۸۶ مرد و ۸۶ زن) در این مسابقات شرکت می‌کنند و کانادا چهار نفر را اعزام کرده است.

بدمینتون برای اولین بار در المپیک ۱۹۹۲ بارسلونا ظاهر شد. در طول چند دوره حضور آن، کشورهای آسیایی حاکم بی‌رقیب آن بوده‌اند. از ۲۴ مدال طلای بدمینتونی که تا به حال به گردن‌ها آویخته شده، ۲۳ تا را سه کشور چین، کره و اندونزی از آن خود کرده‌اند.

در المپیک امسال در پنج رشته مدال اعطا می‌شود: انفرادی مردان، انفرادی زنان، دونفره‌ی مردان، دونفره‌ی زنان و دونفره‌ی مختلط.