بی بی سی: تنها یک روز به مراسم افتتاحیه مسابقات المپیک لندن باقی مانده است و آخرین تمرین‌های آماده‌سازی برای این مراسم نیز برگزار شده است.

از چگونگی برگزاری مراسم افتتاحیه هنوز چیزی فاش نشده است، اما بی‌بی‌سی موارد زیر را در مورد این مراسم می‌داند:

۱) مقامات برگزار کننده المپیک حتی در عصر توئیتر توانسته اند تا روز برگزاری مراسم، شکل دقیق و کیفیت اجرای آن را مخفی نگاه دارند.

۲) قرار است از هشتاد هزار نفری که در استادیوم حاضر خواهند بود، دعوت شود که در بخشی از مراسم افتتاحیه، در یک پانتومیم دست‌جمعی شرکت کنند.

۳) در تمرینات مقدماتی، بخش‎‌هایی از مراسم تمرین نشد تا شکل نهایی مراسم از پیش لو نرود.

۴) دنی بویل، که به‌خاطر کارگردانی فیلم میلیونر زاغه‌نشین جایزه اسکار را دریافت کرد، مسئول طراحی و اجرای برنامه افتتاحیه المپیک است. او گفته که اگر مردم مراسم او را با مراسم افتتاحیه “بازی‌های مردمی” در مسابقات المپیک سیدنی در هشت سال پیش مقایسه کنند، بسیار خوشحال و مفتخر خواهد شد.

۵) در این مراسم باید منتظر اشاراتی هم به نظام بهداری عمومی بریتانیا و حتی حضور چند پرستار بود.

۶) ورزشکارانی از ۲۰۴ کشور و سرزمین در مراسم افتتاحیه رژه خواهند رفت. هر تیم در پشت پرچم کشورش حرکت خواهد کرد. رژه یک ساعت و نیم طول خواهد کشید.

۷) هزینه این مراسم افتتاحیه بیست و هفت میلیون پوند (حدود ۴۳ میلیون دلار) خواهد بود. با این حال همه بلیت‌های استادیوم محل برگزاری به فروش نرفته اند. اگر کسی ۱۶۰۰ پوند (حدود ۲۵۰۰ دلار) یا ۲۰۱۲ پوند (حدود ۳۲۰۰ دلار) پول اضافی داشته باشد، هنوز می تواند بلیت مراسم افتتاحیه را تهیه کند.

نگاهی به نسبت جنسیتی در المپیک از ابتدا تاکنون

بیش از ده هزار ورزشکار در حالی خود را برای شرکت در المپیک لندن آماده می کنند که انتظار می رود میزان شرکت زنان ورزشکار بازهم افزایش پیدا کرده و به ۴۰ درصد کل شرکت کننده ها برسد. زیر فشار کمیته بین المللی المپیک، سه کشور مسلمان که پیش از این در برابر تغییرات مقاومت می کردند، نشانه هایی از آمادگی برای فرستادن زنان به این مسابقات نشان دادند. این نقطه اوج تلاش هایی است که در یک قرن اخیر برای کاهش شکاف جنسیتی انجام شده و بر روی المپیک مدرن از زمان برگزاری در سال ۱۸۹۶ تاثیر گذاشته است. گشتی در تصاویر این صفحه بزنید تا اطلاعات بیشتری درباره مبارزات زنان علیه تبعیض در المپیک به دست آورید.