شهروند ۱۱۸۲
جوانند. تحصیل کرده اند. با فرهنگ و زبان آبا اجدادی خود آشنایند و به آن می بالند. به هر دو زبان فارسی و انگلیسی مسلطند. مشکلات و معضلات جامعه خود را می دانند. با جامعه کانادایی و نحوه عملکرد آن بخوبی آشنایند. هر کدام در مرکزی معتبر، در بخش دولتی یا خصوصی مشغول بکارند. هر کدام در چندین فعالیت فرهنگی، هنری، اجتماعی و یا انجمن های خیریه مربوط به جامعه ایرانی و یا کانادایی فعالیت کرده اند. برای آینده جامعه ایرانی آرزوها دارند و حاضرند برای برآوردن این آرزوها در کنار یکدیگر به بحث و گفتگو و تبادل نظر بپردازند. می خواهند که با استفاده از دانش و ارتباطات خود امکانات و امتیازهایی را که جامعه ما تا به حال از دست داده است را به دست آورند. با قواعد کار گروهی آشنایند. به نظر نمی رسد تکرو باشند و خود را مرکز عالم تصور کنند. از جنگ قدرت برای ارضای خواسته های فردی خود بری هستند. از خلال صحبت هایشان می توان دریافت که به کار گروهی معتقدند. نه تنها به کار گروهی معتقدند بلکه طی سالها اقامت در کانادا در فعالیت های گروهی متعددی شرکت کرده اند و می دانند که تنها راه پیشبرد اهدافشان اعتماد به گروه، تقسیم کار و شرکت فعال در تصمیم گیری های گروهی است. آنها فرزندان من و شما هستند که چون من و شما دلشان برای ایران و ایرانی می تپد، خواهان داشتن جامعه ای موفق برای خود، خانواده خود و دیگران هستند. آنها رسیدن به هدف را با توسل به ابزارهای دموکراتیک در این دیار دنبال می کنند. آنها قدم در راه تاسیس کنگره ایرانیان کانادا گذاشته اند. باید به خود ببالیم که چنین فرزندانی داریم. آنها شجاعانه خود را برای اولین دور انتخابات هیئت مدیره کنگره ایرانیان کانادا کاندید کرده اند.
اجازه دهید آنها را به حضورتان معرفی کنم:

فیروزه بهرامی: فارغ التحصیل رشته علوم از دانشگاه تورنتو، دارای مدرک وکالت از دانشگاه اتاوا. دارای سابقه کار با قوه قضاییه در اتاوا و وزارت بهداشت کانادا در تورنتو، عضو هیئت مدیره کانون وکلای ایرانیان کانادا، مشاور حقوقی فستیوال تیرگان، مشاور حقوقی تنظیم اساسنامه کنگره ایرانیان با تجربه طولانی کار داوطلبانه در دیگر ارگانهای کانادایی.

مهرداد لقمانی: دارای لیسانس ریاضیات از دانشگاه واترلو، با بیش از ۱۸ سال سابقه کار در کامپیوتر، آشنا به فن پرواز و دارای مدرک خلبانی. یکی از فعالین جامعه ایرانی

لادن شهروز: دارای لیسانس علوم سیاسی و مطالعات خاورمیانه از دانشگاه تورنتو و مدرک وکالت از دانشگاه یورک. عضو فعال انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه تورنتو و یکی از برگزارکنندگان فستیوال زیر گنبد کبود. در حال حاضر به عنوان دادستان قوه قضاییه در بخش امور مهاجرت مشغول به کار است.

احسان میردامادی: دارای لیسانس امور کامپیوتر از دانشگاه یورک. یکی از جوانان فعال ما در زمینه کمک رسانی به کودکان یتیم در ایران. یکی از فعالان و پیام آوران پیام صلح و دوستی مردم ایران به دیگر مردم دنیا. یکی از برگزارکنندگان تور دور دنیای دوچرخه سواران صلح و دوستی.

بهنام اصفهانی زاده: مهندس مکانیک، عضو هیئت مدیره گروه ایرانیان تورنتو، یکی از برگزارکنندگان مراسم ناهار نوروزی در پارلمان انتاریو، یکی از فعالان جمع آوری کمک برای زلزله زدگان بم

علیداد مافی نظام: دارای لیسانس روانشناسی و فلسفه از دانشگاه وسترن انتاریو، با دکترای رشته سیاست گذاری از دانشگاه Rutgers ایالت نیوجرسی در آمریکا، عضو فعال انجمن دانشجویان دانشگاه تورنتو، از فعالان برگزاری برنامه زیر گنبد کبود، یکی از اعضای گروه بنیانگزار کنگره ایرانیان کانادا. ناشر مقاله های متعدد علمی در مورد سیاست های خارجی آمریکا، جایگاه ایران در میان سایر ملل دنیا، و…. استاد دانشگاه تورنتو بخش اسکاربرو.

بسیاری از ما آن زمان که به عنوان داوطلب به گروه بررسی کنندگان اساسنامه پیشنهادی این کنگره پیوستیم، شیفته ایده کنگره بودیم. حال که مدتهاست در میان جوانان و جاافتادگان جامعه ایرانی تورنتو به بحث و گفتگو پیرامون چگونگی شکل گیری این نهاد پرداخته ایم، آرزوی پاگرفتن این نهال تازه رسته را داریم. نهالی که قرار است به همت جوانانمان با همراهی افراد با تجربه تری چون محمد تاج دولتی، سعید حریری، شعله خلیلی و…. آبیاری شود تا پربار شده و به میوه نشیند.
همانطور که می دانید روز یکشنبه ۲۲ جون اولین مجمع عمومی کنگره به منظور انتخاب اعضای اولین هیئت مدیره کنگره ایرانیان کانادا برگزار خواهد شد. امیدوارم همه آنها که تا قبل از ۷ ماه جون برگه های عضویت را پر کرده اند در این روز در ساعت ۲ بعدازظهر در مرکز نورت یورک سیویک سنتر حضور بهم رسانند تا با انتخاب ۱۱ نفر از میان ۲۰ نفر کاندیدای انتخاباتی، کنگره ایرانیان کانادا واقعیتی انکار ناپذیر گردد. به امید دیدار.