نرگس محمدی، احمد زیدآبادی، مهدی محمودیان، بهاره هدایت، حسن اسدی، علی ملیحی به مرخصی آمدند

رادیو فردا: نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر، با وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی به مرخصی آمده است.

به گزارش ایسنا، سهراب سلیمانی، مدیرکل زندان‌های استان تهران، گفت: با اعطای مرخصی به خانم محمدی به مدت ۱۰ روز موافقت شد.

نرگس محمدی پس از آزادی از زندان دوقلوهایش را در آغوش گرفته.

نرگس محمدی که به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر به شش سال زندان محکوم شده است، از حدود دو ماه و نیم پیش در زندان زنجان به سر می برد.

به گزارش سایت کلمه، احمد زیدآبادی و مهدی محمودیان، دو روزنامه نگار زندانی در زندان رجایی شهر کرج، نیز روز سه شنبه به مرخصی آمدند.

زیدآبادی روزنامه نگار و فعال سیاسی، که از روز ۲۳ خرداد سال ۸۸ زندانی است، از زمستان سال ۸۸ همراه با تعدادی دیگر از زندانیان سیاسی در زندان رجایی شهر کرج نگهداری می شود.

وی توسط دادگاه انقلاب به شش سال زندان، پنج سال تبعید و محرومیت مادام العمر از هرگونه فعالیت سیاسی و شرکت در احزاب و هواداری، و همچنین مصاحبه و سخنرانی و تحلیل حوادث، به صورت کتبی یا شفاهی محکوم شده است.

محمودیان که در خصوص وقایع بازداشتگاه کهریزک اطلاع رسانی کرده بود، در شهریور سال ۸۸  در منزلش بازداشت و به اتهام اجتماع و تبانی علیه نظام به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

بهاره هدایت در کنار همبندی های سابقش از راست: نازنین خسروانی، مهدیه گلرو، بهاره هدایت، نازنینِ حسن نیا، عاطفه نبوی

در عین حال، به نوشته سایت کلمه، مهدی محمودیان به علت آنچه «شرایط نامساعد زندان» نامیده شد، بخشی از ریه خود را از دست داد و به همین دلیل، سال پیش با انتقال وی به بیمارستان موافقت شد و برای مدتی تحت معالجه پزشکی قرار گرفت. پیش از اینها، سه زندانی سیاسی دیگر؛ بهاره هدایت، حسن اسدی زیدآبادی و علی ملیحی، سه فعال دانشجویی، به مرخصی آمده اند.