شهروند ۱۱۸۱ـ ۱۲جون ۲۰۰۸

“آهنی را که موریانه بخورد
نتوان برد از آن به صیقل زنگ”
سعدی

گرگها هنگامی که بره یا گوسفندی برای دریدن نمی یابند و گرسنه می مانند، گرد هم حلقه می زنند و به یکدیگر چشم می دوزند تا هر کدام را که دچار ضعف و سستی شود، بر سرش بریزند و بدرند و ببلعند. این خصلت گرگها تنها محدود به زمان فشار گرسنگی است و جز در این مورد همنوع خود را نمی درند.
تفاوت گرگ صفتانی که ۲۹ سال است بر مردم زجر کشیده میهن نگونبخت ما حکم می رانند با گرگها در این است که سیری ناپذیراند و هر چه به قطر شکم و گردنشان افزوده می شود، اشتهایشان تیزتر می گردد!
تنها در سه سال گذشته، ایران از محل فروش نفت حدود ۲۲۰ میلیارد دلار درآمد داشته است. اگر سردمداران حکومت فاسد و جنایتکار ولی مطلقه فقیه، اعم از آخوندهای آزمند و طماع و یا بازوی سرکوبشان که اینک دم درآورده و به فکر کنار زدن آنان و جانشینی شان افتاده، سیر شدنی بودند این رقم گزاف آنقدر بود که با رعایت “عدالت اسلامی” برادروار با هم بخورند و مثل گرگهای گرسنه یکدیگر را ندرند!
شوربختانه یا خوشبختانه چنین نیست و گرگهای حاکم برای دریدن یکدیگر چنگ و دندان نشان می دهند: افشاگری های آقای دکتر عباس پالیزدار ـ که خود را دبیر کمیته تحقیق و تفحص مجلس هفتم در قوه قضائیه معرفی کرده ـ نمونه ای از این چنگ و دندان نشان دادن هاست. آقای پالیزدار روز ۱۴/۲/۱۳۸۷ در جمع دانشجویان دانشگاه همدان گفته است:
“یکی از آقایان علما ـ آیت الله امامی کاشانی، عضو شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران ـ آمد گفت ـ یک پسر معلول دارم و می خواهم یک موسسه توان بخشی بسازم . . . بعد آمد گفت من ساپورت مالی می خواهم فلان معدن سنگ ده بید را که بهترین معدن سنگ دنیاست به من بدهید. بعد از چند وقت گفت کم است معدن دیگری در زنجان را هم به من واگذار کنید و تا به حال این آقا چهار معدن را تصاحب کرده”!
* “آیت الله محمد یزدی ـ رئیس سابق قوه قضائیه و دبیر جدید جامعه روحانیت حوزه علمیه قم ـ آمدند نزد مقام رهبری گفتند که می خواهیم یک دانشگاه قضایی بسازیم برای خواهران در قم، مجوز داده شد.
بلافاصله بعد از مجوز رفتند سراغ ساپورت مالی که بله کارخانه لاستیک دنا را مجوزش را بدهید. آقای نعمت زاده (وزیر صنایع و معادن) هم گفت کارخانه را در ازای ۱۲۶ میلیارد به شما واگذار می کنیم. در حالی که قیمت واقعی آن ۶۰۰ میلیارد بود. بعد نامه نوشتند به نعمت زاده که تخفیف منظور فرمایید . . . قیمت را از ۶۰۰ میلیارد واقعی به ۱۰ میلیارد رساندند . . . باز گفتند که ما پول نداریم. ۸۰ درصدش را به اقساط می پردازیم. نعمت زاده قبول کرد. دوباره گفتند بقیه را هم الان نداریم، بعد از فروش مستغلات کارخانه می پردازیم. خوب، به همین راحتی آقای آیت الله کارخانه را صاحب شد و بعد از مدتی هم این کارخانه را در بورس فروخت”!
* “کارخانه ایران خودرو بدون هیچ ضابطه ای به قضات قوه قضائیه ماشین پرشیا را به نصف قیمت داد و بقیه اش را هم به اقساط که همین که ماشین به نامشان شد این اقساط را هم نپرداختند، اما همین بذل و بخشش باعث شد صدای خیلی ها دربیاید. مثلا یک باره بنیادی به نام بنیاد نهج البلاغه آمد گفت که آقا ما هم ۵۰۰ ماشین با این تسهیلات می خواهیم. اعضای این بنیاد آقایان علی اکبر ناطق نوری، محسن رفیق دوست، حبیب الله عسگر اولادی مسلمان، حسین دین پرور و معزی هستند”! “بعد از این ماجرا باشگاه پرسپولیس به سرپرستی عابدینی و بنیادی به نام همگرایی اندیشه هم صدایشان درآمد که آقا ما هم از این ماشین ها می خواهیم. این بنیاد متعلق به حجت الاسلام فلاحیان وزیر اسبق اطلاعات و آیت الله علم الهدی امام جمعه حجاب پرور مشهد است”!
* “دوازده معدن بزرگ در خراسان متعلق به آیت الله واعظ طبسی است”!
* “یک سوم جزیره کیش ـ پارک جنگلی چیتگر به پرونده مفاسد اقتصادی خانواده هاشمی (رفسنجانی) برمی گردد!”
* “در حال حاضر پول هندوانه مصرفی اصطبل اسب های دختر هاشمی (رفسنجانی) روزی ۱۰۰ هزار تومان است. شرکت نفتی این خانواده به همراه عمه خانم یعنی خواهر هاشمی در کانادا را هم دیگر قابل گفتن نیست”!
این به اصطلاح “افشاگری ها” البته از یکسو چیز تازه ای نیست و پیش از این نیز موارد مستندتر و ثابت شده ای چون دریافت رشوه ۶۰ میلیون دلاری پسر هاشمی رفسنجانی از شرکت استات اوایل نروژ و دریافت کمیسیون های کلان در جریان خرید لوکوموتیو و واگن های متروی تهران افشاء شده بود. همچنین پرونده هایی چون واردات انحصاری شکر توسط آیات عظام مصباح یزدی و مکارم شیرازی که موجب به تعطیل و ورشکستگی کشاندن کارخانه های قند کشور شده را کم و بیش همه می دانند.
یک نمونه از آثار این غارتگری بی پروا بیش از سه هزار نفر کارگران نیشکر هفت تپه خوزستان هستند که بیش از پنج هفته است برای دریافت حقوق معوقه پنج ماهه خود در اعتصاب به سر می برند و هر روز نیروهای سرکوبگر نظام گروهی از آنان را بازداشت و مضروب و سرکوب می کنند.
از سوی دیگر، آنچه که آقای عباس پالیزدار نه تنها نمی گوید، بلکه می کوشد با ادعایی خلاف واقع لاپوشانی کند، حجم هنگفت غارتی است که در سه سال گذشته گروههای وابسته به سپاه پاسداران و دولت آقای احمدی نژاد به آن پرداخته اند. تنها در سال ۱۳۸۵، بیش از ۱۲ میلیارد دلار پیمانکاری های دولتی، بدون رعایت مقررات مناقصه به شرکتهای وابسته به سپاه پاسداران واگذار شده است. بنابر این، آقای پالیزدار وقتی که می گوید دولت آقای احمدی نژاد قصد مقابله با مفاسد اقتصادی را دارد، دروغ می گوید و خاک به چشم مردم می پاشد. واقعیت این است که موریانه ی فساد تا مغز استخوان نظام ولایت مطلقه فقیه اعم از رهبر معظم و همه دار و دسته ها و جناح های آن را خورده و این شامل جناح پادگانی حاکم کنونی نیز می شود. در زمینه فساد و غارت بی پروا هیچیک از اینها باجی به دیگری نمی دهد!
“افشاگری”های مردم فریبانه آقای عباس پالیزدار ـ اگرچه فاقد جوهر واقعیت نیست و گوشه کوچکی از پرده فساد نظام ولایت مطلقه فقیه را بالا زده ـ طبعا واکنش جناح رقیب قرار گرفته در معرض اتهام را برانگیخت. آنچه که در این واکنش ها درخور توجه است این است که در هیچ یک به اصل موضوع اتهامات پرداخته نشده و اصل موضوع انکار نمی شود، بلکه سعی شده که اعتبار آقای پالیزدار زیر سئوال برده شود و از راه رد صلاحیت او برای اظهارنظر مسئله لوث گردد: تارنمای اینترنتی “تابناک” ـ جانشین تارنمای “بازتاب” متعلق به سردار دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ـ در این باره می نویسد: “اظهارات نامبرده که در روزهای اخیر در اکثر سایت های ضدانقلاب و اپوزیسیون نظیر رادیو فردا، روز، پیک نت و . . . درج شده، در حالی بیان می شود که این شرکت (لاستیک دنا) به رغم گذشت سیزده سال از زمان مورد ادعا و اجرای طرحهای توسعه و همچنین بیش از ۱۵ برابر شدن قیمت زمین و تجهیزات در حال حاضر بنابر اعلام بورس، با حدود دویست میلیون سهام به ارزش هر سهم ۲۴۰ تومان، کمتر از پنجاه میلیارد تومان ارزش دارد و اگر کل این شرکت در سیزده سال پیش به قیمت ده میلیارد تومان فروخته شده باشد، حدود دو برابر قیمت واقعی به فروش رسیده است”!
“تابناک” آقای محسن رضایی برای محکم کاری از رهبر معظم انقلاب نیز مایه می گذارد و نقل می کند که او در جریان سفر اخیر خود به شیراز گفته است:”مصداق سازی نکنید. وقتی شما روی یک مصداق تکیه می کنید، اولا احتمال دارد اشتباه کرده باشید. من می بینم دیگر، . . . که روی یک مصداق خاصی تکیه می کنند، یا به عنوان فساد، یا به عنوان کجروی سیاسی، یا به عنوان خط و خطوط غلط، بنده مثلا اتفاقا از جریان اطلاع دارم و می بینم اینجوری نیست و آن کسی که این حرف را زده از قضیه اطلاع نداشته است!”
توضیح اینکه اشاره رهبر معظم به گفته های حدود دو ماه پیش آقای احمدی نژاد است که گفته بود همین سردار دکتر محسن رضایی از فردی که خواهان واردات سیگار بوده پنج میلیارد باج خواسته است!
همین تارنمای “تابناک” در مطلبی دیگر با عنوان “اظهارات نمایندگان درباره جنجال اخیر” از قول نمایندگان مجلس هفتم، اعتبار گفته های آقای پالیزدار را زیر سئوال می برد: محمد دهقان، مخبر کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هفتم می گوید: “اطلاعات مختلفی ممکن است به هیات تحقیق و تفحص برسد، اما ما نسبت به آنچه در مجلس قرائت کردیم، پاسخگو هستیم و برای آنها سند داریم. تمام ادعاهای این شخص کذب محض است. حرفهایی که پالیزدار مطرح کرده مربوط به گزارش نمایندگان نیست.”
سعید ابوطالب نماینده تهران در مجلس هفتم و عضو کمیته تحقیق و تفحص نیز می گوید: “ما سمتی به عنوان دبیر هیات تحقیق و تفحص نمی شناسیم. اظهارات پالیزدار به هیچ وجه قابل استناد نیست، به دلیل آنکه اگر نمایندگان چنین مستنداتی را در اختیار داشتند در گزارش خود به آن اشاره می کردند. پالیزدار در حالی علیه برخی مسئولان و روحانیون ارشد اتهام هایی را مطرح کرد که به دفاع از عملکرد دولت در مبارزه با مفاسد اقتصادی پرداخته و گفته است: “احمدی نژاد می خواهد دست مفاسد اقتصادی را از امکانات دولتی کوتاه کند. در حال حاضر دولت به تنهایی به مبارزه با مفاسد اقتصادی برخاسته و هیچ کس دولت را حمایت نمی کند”!
سعید ابوطالب در واکنش به این ادعاها خواستار برخورد قضایی با پالیزدار شده و می گوید: “یک آدمی تحت هر عنوانی در هیات نفوذ کرده و گزارش های فاقد سند را تحت عنوان سند یاد کرده است. این فرد باید تحت پیگرد و برخورد قضایی قرار گیرد. متهم کردن ذخایر انقلاب توسط فردی با اظهارات بدون سند به نظام ضربه می زند و باید مورد تعقیب قرار گیرد”!
ظاهراً دولت آقای احمدی نژاد نیز دریافته که “افشاگری” های آقای پالیزدار زیاده روی شده است. خبرگزاری “فارس” حامی دولت نهم که هفته گذشته برای زهر چشم گرفتن از دیگران به مدت سه روز در ایام تعطیلات ارتحال امام ـ که لطیفه پردازان آن را “ارتحالیدی” نامیدند ـ تعطیل شد، در گزارشی مشروح عنوان می کند که آقای پالیزدار خود برای یک شرکت متعلق به خویش: “شرکت لبنیات ورامین” بیش از ۶ میلیارد تومان وام از بانکها دریافت و از بازپرداخت اقساط آنها خودداری نموده است!
بنابر گزارش خبرگزاری فارس: “عباس پالیزدار که اتهاماتش در حال پیگیری است، برای اینکه سخنانش را موجه جلوه دهد، اقدام به جعل عناوینی همچون عضو ستاد انتخاباتی احمدی نژاد، دبیر کمیته تحقیق و تفحص مجلس و معاون مرکز پژوهش های مجلس کرده است.”
مسعود زریبافان، دبیر سابق دولت نیز به “فارس” می گوید: “پالیزدار با دولت نهم هیچ نسبتی ندارد و عضویتی در ستادهای انتخاباتی دکتر احمدی نژاد و رایحه خوش خدمت نداشته و مواضع افراد بازی خورده را نباید به حساب دولت گذاشت.”
در همین حال، بنابر گزارش “شهاب نیوز” عباس پالیزدار کاندیدای ستاد مردمی حامیان دکتر احمدی نژاد در جریان انتخابات شوراها، روز دوشنبه ۲۰ خرداد به رادیو فردا پناه برد و تاکید کرد که به افشاگری های خود ادامه خواهد داد. . . وی در پاسخ به سئوالات رادیو فردا گفت:”اگر اجازه بدهید من به موقع، بیشتر این مسائل را باز خواهم کرد. تاکنون مسایل را به صورت کلی گفته ام تا ببینم عکس العمل جامعه چگونه است!”
کوتاه سخن، بیشتر واکنش ها پیرامون آنچه که عباس پالیزدار گفته، به جای آنکه گرد محور درستی یا نادرستی این ادعاها بگردد و یا افراد در معرض اتهام، آنها را تکذیب و یا رد کنند، بر این مدار می گردد که گوینده آدم معتبری نیست و بنابر این حرفهایش نیز اعتباری ندارد!
و اما بشنوید از رهبر معظم که خواه ناخواه متهم ردیف اول در این “افشاگری هاست زیرا افرادی که از آنها نام برده شده: آیت الله امامی کاشانی، آیت الله محمد یزدی، هاشمی رفسنجانی، علی اکبر ناطق نوری، واعظ طبسی، حجت الاسلام دین پرور و معزی از نزدیکان بلافصل رهبر معظم هستند و اگر فسادی هست ـ که هست ـ منشا و ریشه آن را باید در بیت رهبری جست، انگار که در سیاره ای دیگر به سر می برد، در دیدار با نمایندگان مجلس هشتم در روز سه شنبه ۲۱ خرداد ماه می گوید: “در جمهوری اسلامی هیچ کس و هیچ مسئولی نباید به شکل گیری یک طبقه جدید اشرافی کمک کند. به همین علت همه مسئولان از جمله نمایندگان مجلس باید پاک وارد میدان شوند و پاک بمانند!”
رهبر معظم، که عملا ثابت کرده به علت ضعف دید حتی قادر به دیدن آنچه که در سرای خودش می گذرد نیست ـ یا دست کم ریاکارانه چنین وانمود می کند ـ باز هم گناه را به گردن “دشمن” موهوم می اندازد و می گوید: “در اوج اعمال وظایف نظارتی مجلس، باید کاملا مراقب و هشیار بود که این امر، به وسیله ای برای معارضه قوا تبدیل نشود.
ایجاد اختلاف میان قوا و رخنه در بافت یکپارچه و مجموعه قوای سه گانه که فرماندهی کل کشور را برعهده دارند، از آرزوهای بزرگ و دیرینه دشمنان اسلام و ملت ایران است که گاه علنا و هم اکنون به طور غیرعملی، اما کاملا جدی پیگیری می شود و باید مراقب آن بود!”
برغم تکذیب های ظاهری مقامات دولت نهم در وابستگی آقای پالیزدار به آن، کاملا آشکار است که این “افشاگری” ها اگر نه به دستور، دست کم با موافقت آقای احمدی نژاد بوده است. رهبر معظم نیز که از سویی تاکنون بارها از “رایحه خوش خدمت” ی دولت نهم حمایت کرده و از سوی دیگر افراد مورد اتهام از نزدیکترین یارانش هستند، نمی تواند وانمود کند که این بوی گند عفونت ساخته و پرداخته “دشمن” است!