آرش عزیزی: سه نماینده‌ی محافظه‌‌کار، یک نماینده‌ی نیودموکرات (ان دی پی) و یک نماینده‌ی لیبرال در کار انتخاب قاضی جدید دادگاه عالی کانادا به نخست‌وزیر کمک می‌کنند.

دولت فدرال هفته‌ی گذشته اعلام کرد ژاک گورد، کری-لین فیندلی و گرگ ریکفورد، سه نماینده‌ی محافظه‌کار، عضو این گروه کاری خواهند بود که می‌کوشد جایگزینی برای ماری دشامپِ کبکی انتخاب کند. دشامپ پس از حدود ۱۰ سال حضور در دادگاه عالی، سه‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته استعفا داد.

فرانسوا بویوین، از ان دی پی، و استفان دیان، از حزب لیبرال، دو نماینده‌ی دیگر حاضر در این گروهِ کاری هستند. بویوین از نمایندگان شاخص ان دی پی در کبک و دیان، وزیر سابق دولت کریتین و رهبر سابق حزب لیبرال، است.

دولت می‌گوید راب نیکولسون، وزیر دادگستری، فهرستی در مشورت با نخست‌وزیر، قاضی ارشد کانادا، قاضی ارشد کبک، دادستان کل کبک و گروهی از انجمن‌های وکلا تنظیم کرده است. این فهرست حالا برای بازبینی و ارزیابی به این گروهِ کار ارائه می‌شود.

راب نیکولسون، وزیر دادگستری

وزارت دادگستری می‌گوید دفتر نیکولسون برای انتخاب فهرست خود با گروه‌های عمومی دیگری نیز مشورت کرده است.

گروهِ کار حاضر سپس سه نامزد، بدون رتبه، را به نیکولسون و نخست‌وزیر ارائه می‌کنند و آن‌ها باید از میان آن سه، یک نفر را انتخاب کنند.

نامزد منتخب سپس مطابق رسم شش سال گذشته در جلسه‌ای علنی در کمیته‌ای ویژه در پارلمان حاضر می‌شود. با توجه به کنترل پارلمان توسط حزب محافظه‌کار، در آخر شکی در تایید انتخاب نماینده‌ی هارپر نیست.