آرش عزیزی: بازی‌های تابستانی انتاریو جمعه‌ی این هفته در شهر تورنتو برگزار می‌شود. با توجه به این‌که بازی‌های المپیک تازه همین هفته‌ی پیش به اتمام رسیده‌اند، به نظر امسال اشتیاق بیشتری برای شرکت در این بازی‌ها موجود است.

این مجموعه مسابقات از ۱۶ تا ۱۹ اوت برقرار خواهند بود. در طول آن‌ها ۲۵۰۰ ورزشکار در ۲۸ رشته در ورزشگاه‌های مختلفی در تورنتو و شهرهای اطراف به مصاف یکدیگر می‌روند. ۳۸۶ مربی، ۱۱۳ مدیر، ۲۸۱ مسئول، نمایندگان ۲۱ سازمان ورزشی استانی و بیش از ۱۰۰۰ داوطلب و البته هزاران نفر از تماشاچیان در کار برگزاری این بازی‌ها نقش خواهند داشتند.

بازی های تابستانی انتاریو

این بازی‌های استانی خیلی شناخته‌شده نیستند، اما در سال‌های اخیر تلاش بیشتری برای معرفی آن‌ها به جامعه بوده است. خیلی از ورزشکاران این بازی‌ها (به همراه «بازی‌های زمستانی انتاریو» که چند ماه قبل برگزار شد) معمولا به «بازی‌های سراسری کانادا» و رقابت‌های وسیع‌تر ملی و بین‌المللی، مثل المپیک، راه پیدا می‌کنند.

بازی‌های تابستانی انتاریو اولین بار در سال ۱۹۷۰ به عنوان جایگاهی برای ورزشکاران آماتور افتتاح شد. این مسابقات در حال حاضر اما بزرگترین رویداد ورزشی چند رشته‌ای در استان هستند.

بازی‌ها در ورزشگاه‌های متعددی در تورنتو و شهرهای اطراف برگزار می‌شود. برای اطلاعات بیشتر و دیدن برنامه‌ی بازی‌ها به ontariosummergames.ca مراجعه کنید.