آرش عزیزی: حساب توئیترِ شهردار اوکویل کمتر اینقدر پر از درخواست‌های مشابه می‌شود.

اما وقتی آدام فان کووردن، قایق‌ران اهل اوکویل و برنده‌ی مدال نقره‌ی المپیک امسال، در توئیتر از او خواست رژه‌ای عمومی برای دایانا مته‌سون، فوتبالیست تیم زنان که گل سرنوشت‌سازی زد تا مدال برنز را تقدیم کانادایی‌ها کند، برگزار کند، هزاران نفر با این قایق‌ران همراه شدند. راب برتون، شهردار، به سرعت پذیرفت و حالا اوکویل قرار است جشنی نه فقط برای مته‌سون که برای تمام قهرمانان المپیکی شهرش برگزار کند.

دایانا مته‌سون، فوتبالیست تیم زنان

جشن اوکویل برای المپیکی‌ها در یکی از اولین روزهای پاییز، احتمالا شنبه ۱۲ اکتبر، در شهرداری این شهر برگزار خواهد شد.

سه نفر از ساکنان اوکویل در المپیک ۲۰۱۲ لندن مدال گرفتند.

علاوه بر کووردن و مته‌سون، داگلاس سیسما، اهل اوکویل، نیز جزو تیم قایق‌رانی هشت نفره‌‌ی کانادا بود که مدال نقره را به گردن آویخت.

به اضافه یکی از مدال‌آوران از اهالی برلینگتون بود که تمرینات ورزشی خود را در اوکویل انجام می‌دهد. مارک آلدرشا، برنده‌ی مدال برنز در قایق‌رانی با کانوی تک‌نفره‌ی ۱۰۰۰ متره، در «باشگاه کانوی برلوک» در اوکویل تمرین می‌کند. یعنی همان باشگاه فان کووردنِ کایاک‌کار.

علاوه بر این مدال‌آوران دو اوکویلی دیگر نیز در لندن مسابقه دادند. یکی کایل جونز در ورزش سه‌گانه و ترا فان بایلن در سه رشته‌ی شنای کرال (۱۰۰ متری، ۲۰۰ متری و ۴ بار ۱۰۰ متری.)

برتون گفت شهرداری اوکویل امیدوار است این‌را به جشنی نه فقط برای اوکویل که برای کل المپیک بدل کند. او گفت شهرداری دنبال داوطلبانی برای کمک در کار سازمان دادن این جشن است. علاقمندان می‌تواند با دفتر شهرداری یا با خود شهردار با آدرس

oakvillemayor@gmail.com تماس بگیرند.