مجید پهلوان روزنامه نگار مستقل و تحلیلگر مسائل سیاسی است که در سه دهه اخیر در خارج از ایران، صدها مقاله و مطلب در اکثر مجلات و گاهنامه های مطرح به چاپ رسانده است. تحصیلات آکادمیک او در رشته های حقوق، علوم سیاسی و روابط بین الملل است.

او اخیرا دو کتاب به زبان انگلیسی به چاپ رسانده. مجموعه اشعار او به زبان انگلیسی با عنوان Canadian Poems by an Iranian مجموعه شعری ست که تصاویر و جنس مسائل آن از دریچه ی فرهنگ زبان انگلیسی مطرح شده اند.

مجید در کتاب خاطرات خود به نام Canada through my window به مسائل و مشکلات جامعه شناختی کانادا می پردازد که در نوع خود بسیار آموزنده و در عین حال چالش برانگیز است. او تاریخ قدیم و معاصر کانادا را در قالب کمبودهای جامعه مطرح می کند و نقش مهاجران را در جای جای کار خود آشکار می کند.

ستاره باران، مجموعه اشعار مجید پهلوان به زبان فارسی، تنها بخشی از کارهای اوست که در دسترس بوده اند. پهلوان در مقدمه ی کتاب، اشعارش را به مبارزان و خلق قهرمان ایران تقدیم کرده است؛ به صدها هزار زندانی و جانباخته ی راه آزادی. او کتابش را به محمدعلی پرتوی، یکی از مبارزان همراهش تقدیم کرده است.

ستاره باران توسط انتشارات کانادایی روجا در سال ۱۳۹۱ در ۱۲۰ صفحه در تورنتو به چاپ رسیده است.

برای تهیه کتاب و تماس با نویسنده به پایگاه اینترنتی او مراجعه کنید.

www.majidpahlavan.com