شهروند ـ پنجشنبه ۳۰ آگوست ۲۰۱۲ طی مراسمی روز استقلال افغانستان در پارلمان انتاریو جشن گرفته شد.

در این مراسم که با حضور دکتر رضا مریدی نماینده پارلمان انتاریو و آقای محمدناصر خوشی وال سرکنسول افغانستان در تورنتو و جمعی از رهبران و اعضای جامعه ی افغان کانادا برگزار شد، ابتدا پرچم افغانستان در محوطه ی جنوبی پارلمان برافراشته شد و سرود ملی افغانستان و سپس کانادا نواخته شد.

در ادامه مراسم، حاضران به یکی از سالن های پارلمان راهنمایی شدند.

دکتر رضا مریدی پیام تبریک نخست وزیر انتاریو رابه آقای محمدناصر خوشی وال سرکنسول افغانستان تقدیم  کرد

سرکنسول افغانستان ضمن خوشامد به حاضران، شمه ای از جریاناتی که منجر به استقلال افغانستان در سال ۱۹۱۹ از امپراتوری انگلیس شد، بیان کرد و سپس دکتر مریدی طی سخنانی روز استقلال افغانستان را از طرف آقای دالتون مک گینتی نخست وزیر انتاریو تبریک گفت و مشارکت جامعه افغان انتاریو در امور اجتماعی و پیشرفت اقتصادی و فرهنگی انتاریو را ستود.

همچنین آقای مریدی با اشاره به نام بزرگان علم و ادب و فرهنگ افغانستان، از سهم این کشور در حوزه ی فرهنگ و تمدن بشریت یاد کرد.

مریدی در پایان سخنانش آرزو کرد که کشور افغانستان در آینده ی نزدیک با رسیدن به دموکراسی و استقرار حکومت قانون بتواند جایگاه ویژه خود را در میان جامعه جهانی دوباره پیدا کند و ملت افغان از نعمت آزادی، آسایش و آرامش برخوردار گردند.

دکتر مریدی همچنین پیام آقای باب ری، رهبر حزب لیبرال کانادا را که به مناسبت روز استقلال افغانستان صادر شده بود، قرائت کرد.

در این مراسم آقای تد اوپیتز نماینده مجلس عوام کانادا پیام تبریک آقای هارپر نخست وزیر کانادا را خواند.

ادامه ی مراسم با پذیرایی گرم به سبک افغان ها همراه بود.