مرکز بین المللی حقوق بشر در کانادا در خبری به روزنامه شهروند اعلام کرد که مبالغ جمع آوری شده برای کمک به زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی را به داخل ارسال کرده است.

 به گزارش این سازمان، مبلغ ۴ هزار و ۶۶۰ دلار در تورنتو جمع آوری شده است که از طریق صرافی های معتبر به تبریز ارسال شده و از آنجا از طریق امدادرسانان مستقل برای زلزله زدگان صرف شده است. همچنین مبلغی نزدیک به ۴ هزار دلار از طریق این مرکز در اروپا و حدود ۸ میلیون تومان در ایران تهیه و برای زلزله زدگان ارسال شده است.

حسن زارع زاده اردشیر مدیر اجرائی مرکز بین المللی حقوق بشر ایران در کانادا به شهروند گفت: مبالغ جمع شده در تورنتو در نوبت اول در تاریخ ۲۸ آگوست و نوبت دوم در ۱۱ سپتامبر به تبریز ارسال شده است که به دلیل شرایط امنیتی ایران از ذکر نام گیرنده ها معذور هستیم، اما رسیدهای ارسال را در اختیار نشریه قرار می دهیم.

رسیدهای ارسال پول از تورنتو به مقصد ایران در دفتر نشریه شهروند موجود است.

مرکز بین المللی حقوق بشر علاوه بر جمع آوری کمک مالی در شهر از طریق داوطلبان خود، مراسمی نیز در روز شنبه ۲۵ آگوست در حمایت از زلزله زدگان آذربایجان در ساختمان امور شهری نورت یورک برگزار کرد.

این مراسم توسط امیر مهیم، شاعر و همچنین مشاور امور فرهنگی این مرکز، آغاز شد. ایشان با تاکید بر اهمیت همیاری و کمک به آسیب دیدگان و نیز قرائت قطعه شعری در همین زمینه خواستار مشارکت هرچه بیشتر مردم برای کمک به زلزله زدگان شد. او گفت رژیم جمهوری اسلامی از کمک به مردم دریغ می کند و تعدادی از امدادگران داوطلب را دستگیر کرده است.

در ادامه این برنامه خانم آزاده شهنواز به معرفی سخنران برنامه آقای حسین رئیسی، وکیل دادگستری در ایران و مدیر آموزش این مرکز پرداخت. آقای رئیسی در سخنان خود در خصوص ضرورت کمک به زلزله زدگان و به طور کلی روحیه همکاری و کمک های انسانی سخن گفت. آقای رئیسی در سخنان خود بر ادامه دار بودن کمک ها با توجه به نزدیک شدن فصل سرما اشاره کرد.

سپس حسن زارع زاده اردشیر مدیر اجرایی مرکز بین المللی حقوق بشر در جایگاه قرار گرفت و گزارش مالی از کمک های جمع آوری شده را به حاضران داد.

گروه هنری نیمه ها با ترکیب بهنام جهانبگلو، بهروز جهانبگلو و ارشیا به اجرای برنامه زنده موسیقی و آواز پرداختند که با تشویق حاضران روبرو شدند و سپس شرکت کنندگان با شام مورد پذیرائی قرار گرفتند.

در پایان این برنامه آقای جیم کرجیانیس نماینده مجلس کانادا حضور پیدا کرد و چند دقیقه در خصوص اهمیت کمک به زلزله زدگان و همچنین نقض حقوق بشر در ایران سخنرانی کرد.

نماینده مردم شهر اسکاربورو در مجلس کانادا از نقض حقوق بشر در ایران توسط جمهوری اسلامی انتقاد کرد و خواستار کمک دولت کانادا به مردم ایران شد.

ایشان در سخنان خود از جامعه ایرانی کانادا خواست یک نفر را برای نمایندگی مجلس کانادا معرفی تا مطالبات ایرانیان را پیگیری کند.

آقای کرجیانیس هفته گذشته کمک مالی خود را به صندوق مرکز بین المللی حقوق بشر در ایران در برابر پلازای ایرانیان انداخته بود.

مرکز بین المللی حقوق بشر ایران در کانادا علاوه بر حمایت از حقوق ایرانیان داخل، برنامه پروژه های آموزشی در حمایت از حقوق ایرانیان برون مرز را در پیش می گیرد.