۱۳ سپتامبر تا ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۲

 

 

ایران در رده یازدهم جدول مدال های پارالمپیک ایستاد

با پایان چهاردهمین دوره بازی های تابستانی پارالمپیک لندن،کاروان ایران با ۱۰ مدال طلا، ۷ نقره و ۷ برنز در رتبه یازدهم جدول مدال ها قرار گرفت. کاروان ورزشی ایران با قرار گرفتن در رتبه یازدهم جدول کلی مدال‌های پارالمپیک، بهترین نتیجه را از زمان اولین حضور در پارالمپیک در سال ۱۹۸۸ (۱۳۶۷) به دست آورد.

رشته های دو ومیدانی با پنج و پاورلیفتینگ با ۴ طلا، ۹ مدال از ۲۴ مدال را به خود اختصاص داده اند.

ایران در پارالمپیک پکن با ۵ طلا، ۶ نقره و ۳ برنز در رده بیست و دوم قرار گرفته بود. کاروان پارالمپیک ایران با ۷۹ ورزشکار در ۱۳ رشته ورزشی در این دوره از بازی‌ها شرکت کرده بود.

 

مدال آوران ایران در پارالمپیک لندن

ورزشکار

رشته ورزشی

مدال

زهرا نعمتی

تیراندازی با کمان روی ویلچر

طلا

سیامند رحمان

پاورلیفتینگ ۱۰۰+ کیلوگرم

طلا

مجید فرزین

پاورلیفتینگ ۸۲.۵- کیلوگرم

طلا

نادر مرادی

پاورلیفتینگ ۶۰- کیلوگرم

طلا

علی حسینی

پاورلیفتینگ ۷۵- کیلوگرم

طلا

محسن کائدی

پرتاب نیزه

طلا

جلیل باقری

پرتاب وزنه

طلا

پیمان نصیری

دو ومیدانی ۱۵۰۰ متر

طلا

محمد خالوندی

پرتاب نیزه

طلا

جواد حردانی

پرتاب دیسک

طلا

روح الله رستمی

پاورلیفتینگ ۶۷.۵- کیلوگرم

نقره

محسن کائدی

پرتاب وزنه

نقره

مهرداد کرم‌زاده

پرتاب دیسک

نقره

عبدالرضا جوکار

پرتاب نیزه

نقره

سجاد نیک‌پرست

پرتاب نیزه

نقره

کامران شکری

پرتاب نیزه

نقره

تیم ملی والیبال نشسته

 

نقره

ساره جوانمردی

تیراندازی با تپانچه بادی زنان

برنز

جواد حردانی

پرتاب وزنه

برنز

علی محمدیاری

پرتاب دیسک

برنز

علی صادق زاده

پاورلیفتینگ ۱۰۰- کیلوگرم

برنز

تیم تیر اندازی با کمان ریکرو زنان

 

برنز

تیم فوتبال ۷ نفره

 

برنز

فرزاد سپهوند

پرتاب دیسک

برنز

آمار جدید ایرانیان خارج از کشور اعلام شد

بی بی سی: محسن کرمی، معاون سازمان ثبت احوال ایران، در مصاحبه با خبرگزاری مهر گفته است که یک میلیون و چهارصد هزار ایرانی در آمریکا سکونت دارند که بیشترین شمار ایرانیان ساکن یک کشور خارجی است.

به گفته کرمی، امارات متحده عربی با هشتصد هزار ایرانی در رده دوم و کشورهای بریتانیا و کانادا هر کدام با چهارصد و ده هزار، آلمان با دویست هزار، فرانسه با یکصد و پنجاه و پنج هزار، سوئد با یکصد و ده هزار ایرانی از لحاظ سکونت ایرانیان در کشورهای خارجی در رده های بعدی قرار دارند.

مهاجرت گسترده ایرانیان از پدیده هایی است که در دوره قبل از انقلاب سال ۱۳۵۷ کمتر به چشم می خورد اما طی سی و چند سال اخیر، ادامه داشته است.

معاون سازمان احوال همچنین گفته که به زودی ایرانیان خارج از کشور می توانند اطلاعات هویتی مورد نیاز خود را به صورت آنلاین دریافت کنند و از صدور کارت شناسایی طی یک ماه و تشکیل “کمیته نام” برای ایرانیان خارج از کشور هم خبر داده که ظاهرا وظیفه آن “تسریع در صدور نام برای فرزندان آنان است.”

تشکیل ستاد ایرانیان مقیم کانادا در وزارت خارجه ایران

بی بی سی: یک مقام بلندپایه در وزارت امور خارجه ایران به خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی گفته است که برای رسیدگی به امور ایرانیان مقیم کانادا، ستادی در این وزارتخانه تشکیل شده است.

حسن قشقاوی، معاون امور کنسولی وزارت خارجه ایران گفته که یک نفر در معاونت کنسولی، به صورت ویژه مامور رسیدگی و تسهیل امور ایرانیان مقیم کانادا شده است.

دولت کانادا هفته گذشته سفارت خود در تهران را تعطیل کرد و حکم به اخراج دیپلمات های ایرانی از کانادا داد.

سفارت ایران در کانادا از پنج روز پیش تعطیل شده و روابط دو کشور به حال تعلیق درآمده است.

مطابق آمار رسمی ایران، بیش از ۴۰۰ هزار نفر ایرانی در کانادا زندگی می کنند که دومین جمعیت مهاجر ایرانی پس از آمریکا و امارات متحده عربی است.

 

شهرداری تهران در برابر اهالی شهران وادار به عقب نشینی شد

باغ نیمایوشیج زنده ماند

شوک: در پی حصار کشیدن به دور باغ نیمایوشیج در شهران و عدم آبیاری درختان آن، مردم این منطقه در غرب تهران با ایجاد جنبش «آبیاری درختان با بطری» دست به اعتراض گسترده‌ای مقابل این باغ و سپس مقابل شورای شهر و شهرداری تهران زدند. وسعت این اعتراضات به حدی بود که در پی گزارش‌‌‌های پی در پی شوک در انعکاس خواسته اهالی منطقه شهران برای نجات درختان باغ، اعضای شورای شهر به شدت علیه عملکرد شهرداری منطقه ۵ تهران موضع گرفتند و کار به جایی رسید که حتی ارگان رسانه‌ای شهرداری نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. با توجه به برگزاری اجلاس کشور‌‌های غیرمتعهد در تهران، معترضان موقتاً‌ تجمعات خود را تعطیل کردند و با پایان این اجلاس، مجدداً اعتراضات خود را نسبت به خطر خشک شدن درختان باغ نیمایوشیج از سر گرفتند و سرانجام شهرداری را مجبور کردند نسبت به حراست از درختان این باغ واکنش نشان دهد.

مردم محله پس از پیروزی جشن گرفتند و شیرینی پخش کردند

علی‌محمد مختاری، رئیس سازمان پارک‌‌‌ها و فضای سبز شهرداری تهران، در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌‌‌ها از ابلاغ بخشنامه‌ای از سوی محمدباقر قالیباف، شهردار تهران خبر داد که طی آن اعلام شده بود درختان منطقه شهران قطعاً حفظ خواهد شد. مختاری در این گفت‌وگو با اشاره به قانون حفظ و گسترش فضای سبز تأکید کرد: «با هر فردی که عمداً فضای سبز را تخریب یا درختی را قطع کند، برخورد خواهد شد.»

اعلام خبر بخشنامه شهرداری تهران باعث شد اهالی شهران با حضور در مقابل باغ به جشن و شادی بپردازند. اعضای جنبش «آبیاری درختان با بطری» در مقابل باغ نیمایوشیج به پخش شیرینی و شربت پرداختند و از این که اعتراض آنها نتیجه داده، شادمان بودند.

اعتراض ما را منعکس نمیکرد آیا بازهم حصارها برداشته میشد؟!

 

 

 

 

 

بیش از دویست کشته در آتش‌سوزی پاکستان

بی بی سی: بامداد چهارشنبه، ۲۲ شهریور (۱۲ سپتامبر)، گزارش شد که در اثر آتش سوزی در یک کارخانه تولید پوشاک در کراچی، بزرگترین شهر و مرکز اقتصادی پاکستان، بیش از دویست نفر جان خود را از دست داده اند و ده ها تن دیگر زخمی شده اند.

براساس این گزارش ها، آتش سوزی در ساعات شب گذشته آغاز شد و به سرعت به تمامی طبقات ساختمان محل این کارخانه سرایت کرد.

چند زن و کودک هم که ظاهرا از کارگران این کارخانه بودند در میان کشته شدگان هستند.

شاهدان عینی گفته اند که با گسترش حریق، تعدادی از کسانی که در طبقات فوقانی ساختمان گرفتار آمده بودند خود را از پنجره ها به بیرون پرتاب کردند و بسیاری از آنان، به این ترتیب جان خود را از دست دادند.

به گفته برخی از کارگران کارخانه، به دلیل وجود مواد قابل اشتعال و فقدان پیش بینی های لازم، آتش به سرعت به تمامی نقاط کارخانه سرایت کرد و کارگران هنگام فرار از محل، با درهای بسته مواجه شدند.

علت بروز حریق هنوز مشخص نشده اما برخی از منابع محلی گفته‌اند که احتمال دارد استفاده از ژنراتورهای کوچک تولید برق عامل این آتش سوزی باشد.

از آنجا که سیستم برق رسانی پاکستان قادر به تامین برق مورد نیاز کارخانه ها نبوده است، بسیاری از آنها برای جلوگیری از وقفه ناشی از کمبود برق، به استفاده از ژنراتورهای بنزین یا گازوئیل سوز روی آورده‌اند.

همزمان، خبرگزاری رویترز از وقوع آتش سوزی دیگری در یک کارگاه کفش‌دوزی در شهر لاهور پاکستان خبر داده است.

براساس این گزارش، در آتش سوزی لاهور هم دست کم بیست و پنج نفر کشته و شمار دیگری زخمی شده‌اند.

منتقدان دولت پاکستان تشکیلات دولتی را به تعلل در تدوین و اجرای ضوابط مناسب ایمنی کار و نظارت بر نحوه فعالیت واحدهای تولیدی متهم می کنند.

به گفته آنان، فساد در میان برخی از کارمندان نیز باعث می شود تا کارفرمایان متخلف به سادگی بتوانند از فشار برای رعایت ضوابط موجود هم شانه خالی کنند.

یک مقام پلیس کراچی به خبرگزاری رویترز گفته است که تلاش برای یافتن و بازداشت صاحبان کارخانه پوشاک دوزی آغاز شده است.

دولت آمریکا کشته شدن سفیر و سه دیپلمات این کشور در لیبی را تایید کرد

بی بی سی: رئیس جمهوری آمریکا، کشته شدن سفیر و سه دیپلمات این کشور در جریان حمله به کنسولگری ایالات متحده در شهر بنغازی را تایید کرده و ایران نسبت به فیلم “اهانت آمیز” به اسلام واکنش نشان داد.

روز چهارشنبه، ۲۲ شهریور (۱۲ سپتامبر)، دفتر باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، بیانیه او در مورد کشته شدن جان کریستوفر استیونز، سفیر این کشور در لیبی، و سه تن از کارکنان این سفارتخانه را منتشر کرد که در آن حمله به کنسولگری ایالات متحده در بنغازی به شدت محکوم شده است.

اوباما در این بیانیه گفته است که دستور داده بود “تمامی منابع لازم برای حفظ امنیت پرسنل ما در لیبی تجهیز شود و اقدامات امنیتی در تمامی مراکز دیپلماتیک آمریکا در سراسر جهان افزایش یابد.”

رئیس جمهوری آمریکا حمله به کنسولگری آمریکا را به شدت محکوم کرده و گفته است که چهار قربانی آمریکایی این حمله “تجسم تعهد ایالات متحده به آزادی، عدالت و همکاری با تمامی ملل و تمامی مردم در سراسر گیتی هستند.”

ساعاتی پیش از صدور بیانیه اوباما، یک مقام دولت لیبی با اعلام کشته شدن سفیر ایالات متحده، گفته بود که هنگام حمله افراد مسلح به ساختمان کنسولگری، سفیر و سه تن از کارمندان سفارت آمریکا در یکی از اتومبیل های کنسولگری بودند.

این مقام لیبیایی گفت که سفیر آمریکا “در اثر خفگی ناشی از این حمله” جان خود را از دست داده هر چند جزئیات بیشتری در این مورد در دست نیست.

در جریان حمله به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی که شامگاه سه شنبه و ظاهرا در اعتراض به انتشار فیلمی در مورد پیامبر اسلام صورت گرفت، مهاجمان مسلح با استفاده از نارنجک، ساختمان سفارت را به آتش کشیدند.

وزارت خارجه آمریکا پیشتر کشته شدن یک “کارمند وزارت خارجه” آن کشور در بنغازی را تایید کرده، اما نسبت به خبر کشته شدن سفیر ایالات متحده واکنشی نشان نداده بود.

حمله به ساختمان کنسولگری آمریکا با سالگرد حملات انتحاری یازدهم سپتامبر سال ۲۰۱۱ در آمریکا مصادف بود و برخی از ناظران نسبت به کمبود اقداماتی برای حفاظت از مراکز آمریکایی از جمله در لیبی ابراز تعجب کرده اند.

 

واکنش به اهانت به اسلام

به گفته مقامات لیبیایی، گروهی از افراد مسلح پس از مسدود کردن راه های منتهی به این ساختمان و تبادل آتش با محافظان، وارد محوطه کنسولگری شدند و به تیراندازی و پرتاب نارنجک به سوی ساختمان مبادرت کردند.

رسانه های محلی افراطیون سلفی را عامل این حمله دانسته و براساس برخی گزارش ها، گروهی به نام “انصار الشریعه” مسئول این حمله بود، اما سخنگوی انصار الشریعه این گزارش را تکذیب کرده است.

شب گذشته، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، گفت: “در حالیکه ایالات متحده هر گونه تلاش عمدی برای توهین و تحقیر اعتقادات دینی سایرین را به شدت محکوم می کند اما بگذارید تصریح کنم که چنین اقداماتی هرگز توجیه کننده اقداماتی خشونت آمیز از این دست نیست.”

حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی ظاهرا واکنشی به پخش فیلمی در یوتیوب بود که توسط فردی به نام سام باسیل، شهروند پنجاه و دو ساله آمریکایی ساکن کالیفرنیا، ساخته شده و یک مصری ساکن خارج از آن کشور آن را منتشر کرده است.

گفته می شود که این دو نفر دارای دیدگاه هایی به شدت اسلام ستیز هستند. آنچه که در یوتیوب پخش شد فیلم کوتاهی برای تبلیغ این فیلم با ترجمه عربی آن است.

علاوه بر بنغازی، تظاهراتی هم علیه این فیلم در برابر سفارت آمریکا در قاهره صورت گرفت که در جریان آن، تظاهرکنندگان پرچم آمریکا را که به مناسب سالگرد یازدهم سپتامبر به حالت نیمه افراشته در آمده بود، پائین کشیدند و سوزاندند.

مطالبی هم در شبکه اجتماعی حاوی دعوت به برگزاری تظاهرات در ترابلس، پایتخت لیبی، منتشر شده بود اما این تظاهرات بدون حادثه ای خاص پایان یافت.

دولت لیبی حمله به کنسولگری آمریکا در لیبی را به شدت تقبیح کرده است.

 

واکنش جمهوری اسلامی

در خبری دیگر در همین زمینه، دولت ایران نسبت به انتشار فیلم تهیه کننده آمریکایی واکنش نشان داده است.

به گزارش ایرنا، رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه، “انتشار فیلم آمریکایی اهانت آمیز” نسبت به پیامبر اسلام را “اقدامی نفرت انگیز دانسته است.”

مهمانپرست گفته است:”جمهوری اسلامی ایران توهین به مقدسات اسلامی را قویا محکوم نموده و با احساسات جریحه دار شده امت اسلامی، ابراز همدردی می کند.”

سخنگوی وزارت خارجه ایران افزوده است: “دولت جمهوری اسلامی ایران در ادامه هشدارهای قبلی تاکید می کند سکوت سیستماتیک و مستمر دولت آمریکا نسبت به این گونه اقدامات منزجرکننده که در راستای اسلام ستیزی انجام می شود، عامل اصلی استمرار این اقدامات می باشد.

به گفته مهمانپرست،”اسناد متعدد سازمان ملل و یونسکو بر تعهدات دولت ها در زمینه پرهیز از انتشار تنفر فرهنگی تاکید می نماید و دولت آمریکا فراتر از این تعهدات حقوقی، از نظر اخلاقی هم مسئولیت مستقیمی در توقف این روند خطرناک گسترش تنفر فرهنگی و توهین به مقدسات امت عالیه اسلام را دارد.”

در این بیانیه، نسبت به حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی اشاره ای نشده است.