دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۱ فراخوان ضد جنگ توسط ۹ نفر از فعالان سیاسی و مدنی داخل کشور با عنوان « به خاطر صلح و آزادی» انتشار یافت که در آن با خطاب قرار دادن حاکمان جمهوری اسلامی، از مردم ایران می خواست تا با شرکت در این کمپین و رساندن پیام آن به حاکمان و پیام صلح خواهی به جهانیان از بروز یک فاجعه جبران ناپذیر برای کشور جلوگیری شود.

متن این فراخوان و نام امضاکنندگان اولیه آن را در زیر می خوانید.

هموطنان، مردم صلح دوست ایران

 بار دیگر سایه سنگین جنگ بر سرمان افتاده، جنگی بسیار زیان بارتر و مخوف تر از جنگ هشت ساله. ما که هنوز زخم های ناشی از آن جنگ را بر جسم و جان داریم؛ ما که هنوز خسارت های مادی و معنوی آن جنگ را بر دوش می کشیم؛ ما که در آن جنگ صدها هزار کشته و مجروح و میلیون ها آواره، صدها شهر و روستای تخریب شده و به روایتی هزار میلیارد دلار خسارت مادی و دهها برابر خسارت معنوی تحمل کردیم؛ ما که امروز در جای جای میهن عزیزمان با فقر و فساد و فحشا و اعتیاد و دزدی و فاصله طبقاتی که همه از آثار آن جنگ است دست و پنجه نرم می کنیم؛ وقتی این روزها دوباره صدای طبل جنگ به گوشهایمان میرسد، بر خود می لرزیم.

می خواهیم و باید به هر قیمتی، عفریت هستی خوار جنگ را از کشورمان برانیم.

ما صلح و دوستی می خواهیم، نه جنگ و خشونت. ما جنگ را نه نعمت که نقمت می دانیم. ما می خواهیم با برپایی کارزار (کمپین) «به خاطر صلح و آزادی» و ابراز نفرت از خشونت و کشتار، به حاکمان کشورمان بگوییم، اعمال تشنج زا و خشونت آفرین بس است؛ اعمالی که منجر به تحریم های کمرشکن علیه ملت ما گردیده و بهانه ای برای تصویب سه قطع نامه علیه مردم ما شده تا هر بار فشار بیشتری را بر ما تحمیل کنند.

ما ازحاکمان ایران می خواهیم هر نوع بهانه ای برای جنگ و فشار و تحریم اقتصادی را متوقف و خنثی کنند تا جنگ افروزان ناامید شوند. ما می خواهیم به جهانیان بگوییم که صلح و آزادی و حقوق بشر حق مسلم ماست.

 هموطن با شرکت در این فراخوان کشورمان را از یک فاجعه جبران ناپذیر نجات دهیم.

 امضا کنندگان فراخوان:  بابک احمدی، نویسنده و مترجم ـ  مه لقا اردلان، استاد دانشگاه و مسئول سازمان استادان و پژوهشگران جبهه ملی ایران ـ علیرضا جباری، نویسنده و عضو کانون نویسندگان ایران ـ  احمد صدر حاج سید جوادی، حقوق دان، فعال سیاسی و وزیر دادگستری دولت موقت ـ پیمان عارف، فعال سیاسی و عضو سازمان دانش آموختگان جبهه ملی ـ محمد علی عمویی، فعال سیاسی چپگرا ـ  اسماعیل مفتی زاده، فعال سیاسی ـ  محمد ملکی، فعال سیاسی و رییس اسبق دانشگاه تهران ـ  محمد نوری زاد، نویسنده، روزنامه نگار و فیلم ساز.

گفتنی ست تا کنون هموطنان بسیاری با ارسال نام و پیام خود از این کمپین اعلام حمایت کردند. همچنین بسیاری از فعالان سرشناس با ارسال پیام هایی حمایت خود را اعلام کردند که این پیام ها در صفحه فیس بوک کمپین منتشر شده است.

در میان فعالانی که با ارسال پیام از کمپین حمایت کرده اند، نام رضا علیجانی، مهران براتی، نیره توحیدی، احسان منصوری، مهرداد درویش پور، رویا طلوعی، بابک امیرخسروی، کاظم علمداری، مهدی خزعلی، مهدی عربشاهی، لیلی فرهادپور، حسن شریعتمداری، اجلال قوامی، اکبر امینی، مهدی جامی، منصوره شجاعی، مهرداد عمادی، بیژن حکمت، نوشابه امیری، حسین زمان، علی عبدی، علی افشاری، تقی رحمانی، رامین جهانبگلو، آرش هنرور شجاعی، بهزاد مهرانی، فرخ نگهدار، اشکان ذهابیان، علی طایفی، امیرحسین گنج بخش، بورقان نظامی، حسن یوسفی اشکوری، عبدالکریم لاهیجی، عبدالعلی بازرگان، مرضیه وفامهر و بسیاری دیگر از فعالان سیاسی، مدنی، دانشجویی و فرهنگی دیده می شود.

برای اطلاعات بیشتر و اضافه کردن امضای خود به صفحه ی “به خاطر صلح و آزادی” در فیس بوک مراجعه کنید http://www.facebook.com/karzar.solh.azadi و یا با ایمیل karzar.solh.azadi@gmail.com تماس بگیرید.