سازمان بهداشتی کهن Cohan اولین کارگاه آموزشی دیابت را با حضور دکتر افشان زاهدی استاد دانشگاه و متخصص غدد و دیابت در مرکز آموزشی Cold Water برگزار کرد.

در این کارگاه آموزشی که با استقبال گرم و کم نظیر اعضای سازمان مذکور برگزار شده بود، اعضا و هیئت مدیره و بعضی از کادر پزشکی و بهداشتی این سازمان حضور داشتند. ابتدا دکتر ارسلان مهاجر استاد دانشگاه و عضو هیئت مدیره کهن که کمک های شایسته ای از جمله امکانات آموزشی و فضای فیزیکی مناسب را برای این سازمان فراهم آورده است، به دکتر زاهدی و شرکت کنندگان و داوطلبان پزشکی و بهداشتی این سازمان خوشامد گفت. دکتر مهاجر اهداف مرکز آموزشی کلدواتر را که ارتقاء سطح بهداشت و پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر از جمله جلوگیری از اختلالات ذهنی و فراموشی دوران سالمندی ست، برشمرد.

در ادامه دکتر صمد اسدپور عضو هیئت مدیره و مسئول اجرایی برنامه های سازمان کهن اهداف سازمان مذکور را برشمرد و از کمک های شایان توجه اعضاء هیئت مدیره کهن بویژه دکتر کاوه راد، دکتر ارسلان مهاجر و آقای سامان دریابیگی و همچنین کمک های داوطلبان بهداشتی و سایر کمک های کامیونیتی ایرانیان بخصوص آقای مشکاتیان مرکز چاپ سینا و Art & Design ، Padika Solution ، نشریه شهروند و رادیو صدای تورنتو و همین طور حضور چشمگیر شرکت کنندگان سپاسگزاری کرد.

در ادامه خانم دکتر افشان زاهدی استاد دانشگاه و متخصص غدد و دیابت که از مشاوران و سرپرست علمی بخش دیابت این سازمان است، برنامه ی آموزشی خود را در سه بخش پیشگیری، درمان و عوارض بیماری دیابت به صورت مشروح آغاز کرد.

خانم دکتر افشان زاهدی در مورد دیابت گفت. دکتر اسدپور و دکتر مهاجر نیز در عکس دیده می شوند

دکتر زاهدی در ابتدا اعلام کرد که علیرغم توسعه ی علم پزشکی و بهبود و ساخت داروهای جدید دیابت هنوز تعداد کثیری از افراد جامعه به این بیماری دچار هستند.

شکل و شدت بیماری و کنترل آن با توجه به وجود فاکتورهای متعدد ارثی، طرز زندگی، عدم تحرک و وجود بیماری های دیگر دوران سالمندی، برای همه یکسان نیست.

دکتر زاهدی بی تحرکی، چاقی، روش نامناسب زندگی، وجود استرس و استفاده از غذاهای چرب و پرکالری را از عواملی خواند که کنترل بیماری دیابت را مشکل می کند.

در بخش درمان، دکتر زاهدی انواع و اقسام درمان های دیابت را مورد بحث قرار دادند و از جمله به رژیم های دارویی، خوراکی، تزریق انسولین و سایر روش ها اشاره کردند.

در بخش سوم برنامه عوارض پیشرفته ی بیماری را برشمردند و سپس به سئوالات تعدادی از شرکت کنندگان پاسخ گفتند و تأکید کردند که در کارگاه های آموزشی آینده روش های غذایی و ورزش به وسیله ی کارشناسان مربوطه آموزش داده خواهد شد.