شهروند آرش عزیزی: مسافران خدمات حمل و نقل عمومی در تورنتو در سال ۲۰۱۳ با پنج سنت افزایش قیمت روبرو خواهند بود – افزایشی که از افزایشِ سال قبل کمتر است.

به گزارش گلوب اند میل، «کمیسیون حمل و نقل تورنتو»، معروف به تی تی سی، پنجشنبه‌ی هفته‌ی گذشته در این مورد رای داد.

کارن استینتز، رئیس کمیسیون، گفت این تغییر اثری روی پرداخت نقدی ندارد، اما به افزایش ۳۰ دلاری قیمت کارتِ سالیانه‌ی استفاده از تی تی سی و افزایشی اندک در قیمت ژتون‌ها منجر می‌شود.

از ژانویه پنج سنت روی توکن های قبل خواهد رفت

این افزایش کمتر از یک هفته پس از زمانی انجام شد که شهردار، راب فورد، در برنامه‌ی رادیویی خود در ماه یکشنبه وعده داد قیمت ژتون‌های تی تی سی را بالا نبرد.

استینتز گفت این کار بدون قطع بعضی خدمات یا خطوط مسافرتی غیرممکن خواهد بود و هدف اصلی او حفظ خدمات بوده است. با این‌که استینتز را نیز می‌توان جز جناح راست‌گرایان شورای شهر دانست، او و فورد بارها وارد دعوا شده‌اند.

تی تی سی هر سال از شهرداری یارانه می‌گیرد و انتظار می‌رود میزان این یارانه در سال جدید افزایش نیابد. افزایش قیمت بلیت قرار است به پوشش هزینه‌ی تورم کمک کند.

تی تی سی در پایان سال ۲۰۱۱، قیمت خود برای سال ۲۰۱۲ را ۱۰ سنت افزایش داد و رای به ۱۰ سنت افزایش در طول سه سال آینده داد. این البته رایی کلی بود و میزان مشخص افزایش در هر سال، سالیانه مشخص می‌شود.