شهروند آرش عزیزی: بزرگترین بحران گوشت مسموم در تاریخ کانادا از استان غربی آلبرتا آغاز شد، اما اکنون هزاران کیلومتر به شرق سفر کرده و به تورنتو نیز رسیده است.

مزرعه‌ی «ایکس ال فودز» (XL Foods) واقع در بروکزِ آلبرتا مکان شروع این بزرگترین پخش شدن گوشت مسموم در تاریخ کشور است، اما طبیعی است که بسیاری از مردم تورنتو نیز مظنون هستند.

نتیجه آن‌که سوپرمارکت‌ها با این‌که به سرعت گوشت‌های «ایکس ال» را جمع‌آوری کرده‌اند، قیمت‌ گوشت‌های خود را به شدت پایین کشیده‌اند تا مشتری‌ها را جذب کنند.

گوشت کمپانی ایکس ال فودز به باکتری ای کول آی آلوده است

به گزارش تورنتو استار، فروشگاه «سوبیز» در کوئینز کی همه نوع گوشت گاو را به شدت ارزان کرده.

سوبیز، به همراه فودلند و آی‌جی‌ای، از سوپرمارکت‌هایی بود که از بحران نشر باکتری ای. کولای (معروف به کلای باسیل) اثر گرفتند. این بحران البته به سوپرمارکت‌های کوچک‌تر و قصابی‌های مستقل هم رسیده است. با این‌که آن‌ها به سرعت تمام محصولات خراب را جمع‌آوری کرده‌اند طبیعی است که مردم هنوز مظنون باشند. چاره‌ی کار پایین آوردن شدید قیمت‌ها است. گوشت دنده که معمولا پوندی ۱۴دلار است شده پوندی ۶ دلار. استیک‌های تی‌بون که معمولا پوندی ۱۲ دلار هستند شده‌اند پوندی ۶۹/۲ دلار.

البته خبری از گوشت چرخ‌کرده نیست. کارشناسان می‌گویند باکتری ای. کولای را با پختن مناسب گوشت می‌توان از میان برد، اما این در مورد گوشت چرخ‌کرده صدق نمی‌کند. آژانس بررسی غذای کانادا می‌گوید کسانی که از کیفیت گوشت موجود در خانه‌هایشان مطمئن نیستند یا آن‌را دور بریزند و یا با فروشگاه چک کنند که از سلامتش مطمئن شوند.

رستوران‌ها و قصابی‌های بسیاری در سراسر تورنتو با علامت‌های بزرگ نوشته‌اند که سالم و سلامت هستند و هیچ باکتری‌ای ندارند.