به گزارش فارس، غلامرضا اسداللهی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، از طرح دو فوریتی نمایندگان برای تعیین تکلیف ۲۰ هزار میلیارد تومان مازاد درآمد دولت از محل مابه التفاوت نرخ ارز خبر داد.

به زبان عامیانه یعنی اینکه گران شدن ارز، ۲۰ هزار میلیارد  تومان پول بیشتر نصیب دولت کرده که حالا می خواهند بنشینند و فکرکنند که با این پول اضافی چه باید کرد.

مثل اینکه متوجه نشدید با گران شدن دلار چقدر پول نصیب دولت شده؟ حق هم دارید. با حقوقی که شما می گیرید، از کجا باید بدانید بیست هزار میلیارد تومن چند تومن میشه؟

بگذارید کمک تان کنم. حقوقی که من از شهروند می گیرم همین حدودهاست و به این دلیل با این اعداد و ارقام بیشتر از شما سر وکار دارم!

سمت چپ کاغذ یه دونه ۲ بنویسید، بعد ۱۳ تا صفر بگذارید جلوی آن. آفرین! درست نوشتید. این شکلی میشه : ۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰

این رقمی که یک وجب طول و عرضش است، از همان بلبشو وگران شدن ارزهای خارجی نصیب دولت شده است که حالا می خواهند برای خرج کردن آن فکری بکند.

لابد اگر بشار اسد قبول نکرد وگفت بانک های ما دیگر جا ندارد، باید بدهیم به دوست عزیز آقای احمدی نژاد، هوگو چاوز. طفلک چند وقتی هست که به خاطر مریضی  به ایران نیامده و الان که حالش بهتر شده و دوباره انتخاب شده، مثل آدم تشنه ای که دنبال آب می گردد، در جستجوی دلار است.

از مسئله پول اضافی که نصیب دولتمان شده دور نشویم. این خبر را حتمن در سایت پیک ایران خوانده اید:

عوض حیدرپور، نماینده شهرضا و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، بانک مرکزی را متهم کرده است که برخلاف منافع کشور روزانه بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار ارز را از طریق ۵ دلال وارد بازار کرده است.

به عبارت ساده، نماینده شهرضا معتقد است دلال بازی را خود دولت ترویج می کرده.

 روزی که آقای احمدی نژاد فرمودند روشنفکران به اندازه بزغاله هم سرشان نمی شود، به خیلی ها برخورد. حالا می فهمیم که بابا طفلک راست می گفته! کدام روشنفکری به عقلش می رسید که دولت می تواند سر مردم کشور خودش را کلاه بگذارد و برای کسب درآمد بیشتر، اول هرج و مرج ایجاد کند، عرضه ارز را متوقف کند تا قیمت آن بالا برود، و بعد با فروش ارزی که در اختیار دارد به قیمت بسیارگران، هزاران میلیارد تومان پول اضافی کسب کند؟

والا ایشان حق دارند که می خواهند جهان را مدیریت کنند. اگر دولت یونان به عنوان مثال، عقلش به چنین کاری می رسید، آیا اینطور ورشکسته می شد که کاسه گدائی دست بگیرد و از این کشور و آن کشور صدها میلیارد دلار وام بگیرد و بعد هم بگوید خدا بده. چشمتان کور می خواستید قرض ندهید؟

کی بود اون خانمه که گفته بود احمدی نژاد معجزه هزاره سوم است؟ اگر خداوند مثل آقای جنتی بهش طول عمر بدهد یک وقت دیدی شوخی شوخی معجزه هزاره چهارم هم شد!

  دیوار چین را خارجی ها ساخته اند!

نمی دانم شما تا به حال به چیزی شک کرده اید یا نه؟ چه سئوال بی معنی ای کردم. منظورم این بود که آیا مثلا شک کرده اید که ببینید دلاری که دولت ۲۸۵۰ تومان اعلام کرده پیدا می شود یا نه؟ این سئوال هم از اولی بی معنی تر بود، معلوم است که پیدا نمی شود! بگذارید راحتتان کنم. می خواستم مقدمه چینی کنم که بگویم چینی ها به استحکام دیوار چین خودشان شک کرده اند. همین.

طفلکی ها تقصیری هم ندارند. می بینند اجناس چینی که خودشان می سازند، روزبه روز بنجل تر و تقلبی تراز آب درمی آید و شک کرده اند که چطور اجدادشان ۹ قرن قبل از میلاد مسیح دیوار به این محکمی ساخته اند؟

احتمالا چینی ها به خودشان می گویند اگر مسیح به دنیا آمده بود و این دیوار ساخته شده بود، آدم به استحکام آن شک نمی کرد و می گفت لابد حضرت مسیح اجداد ما را قسم داده و گفته ترا به ابوالفضل!، جنس تقلبی نسازید و مردم ساده دل هزاران سال پیش هم گوش کرده اند و دیواری ساخته اند که یکی از عجایب هفتگانه جهان است، ولی دیوار قبل از تولد حضرت مسیح ساخته شده پس چطور شده که چینی ها دیواری ساخته اند که هزاران سال است دوام پیدا کرده؟ یعنی از دستشان در رفته  یا اشتباه کرده اند؟

به همین دلایل این روزها چینی ها میلیون میلیون به دیدار این دیوار می روند که ببینند واقعن محکم است یا نه؟ زیر پایشان فرو می رود یانه؟ و خیلی هاشان پس از بازگشت به زن و بچه شان می گویند این دیوار خیلی محکمه و نمی تواند کار اجداد ما باشد، حتمن خارجی ها برایمان ساخته اند!

کمونیست تازه مسلمان

به گزارش سایت پیک ایران، حجت الاسلام ربانی رئیس موسسه اندیشه شرق در مصاحبه با خبرگزاری رسا گفته است که :

هوگو چاوز همین اواخر در دیداری که با یکی از رهبران فلسطین داشت از امام زمان(عج) نام برده بود. همچنین وی بیان کرده بود که امیدوار است حضرت مسیح و حضرت مهدی به زودی زود برای نجات جهان بیایند و دنیا را به صلح و عدالت دعوت کنند.

شایع است که هوگو چاوز، کمونیست دوآتیشه تازه مسلمان! هروقت از ایران پول می گیرد با لهجه خاص خودش اول سه تا صلوات می فرستد و به دلارها فوت می کند، بعد به حسابدارش می گوید پولها را حلالش کردم. حالا ببر بریز به حساب.

 

روز کودک…

 سازمان ملل متحد روز بیست نوامبر را روز جهانی کودک اعلام کرده است. (هول نشین، برای خرید هدیه هنوز خیلی وقت دارید)

این روز البته فقط یک اسم بیشتر نیست چون خارجی ها کودکان را نه سر پیاز حساب می کنند و نه ته پیاز.

اگر تمام کشور سوئیس یا سوئد را که می گویند کشورهای پیشرفته ای هستند بگردی، یک پسربچه یا دختربچه را نمی بینی که سرچهارراه ها آدامس و شکلات و گل بفروشند و هنر کاسبی کردن را بیاموزند.

اصولا خارجی ها از این شعورها ندارند و نمی دانند که بچه باید مرد(زن) زندگی بار بیاید، حتی اگر دختر باشد.

یک پسر بچه یا دختر بچه ایرانی که سر چهارراه خرده ریز می فروشد هم کاسبی را یاد می گیرد هم چانه زدن را و هم علم روانشناسی را.

این بچه ها وقتی بزرگ شدند اگر به مقامات عالی دست یافتند می توانند به عنوان مثال مقامات اتمی جهان را سالها سرانگشت خود بچرخانند وگرنه حداقل کاسب های خوبی خواهند شد .

خیلی از اینها نیز روانشناس های خوبی از آب در می آیند چون می آموزند که به یک حاجی آقا باید قسم ابوالفضل داد تا یک فال حافظ بخرد، به یک دختر شل حجاب باید از روح  مایکل جکسون مایه گذاشت تا یه دونه سی دی بخرد و به یک پسر جوان باید جون دوست دخترش  را قسم داد تا یک شاخه گل بخرد.

بله، همانطوری که در عکس می بیند، در حالی که خارجی ها بچه ها را نه سر پیاز حساب می کنند نه ته پیاز، ما یک وانت پیاز را در اختیار پسربچه مان می گذاریم تا برایمان بفروشد!

* میرزاتقی خان یکی از روزنامه نگاران و طنزنویسان پیشکسوت ایران و از همکاران تحریریه ی شهروند است.