شهروند آرش عزیزی: وقتی نخست‌وزیر استان تصمیم می‌گیرد با استفاده از یکی از آن رسم‌های عجیب و غریب غیردموکراتیک،‌ مجلس را چند ماهی تعطیل کند،مضرات بسیاری اتفاق می‌افتد. یکی از این مضرات که در نگاه اول به چشم نمی‌آید کنار رفتن همه‌ی لوایحی است که در صحن مجلس بودند.

یکی از این لوایح که با تصمیم مک‌گینتی مبنی بر تعطیلی مجلس اکنون به کلی از دستور کار پاک می‌شود، لایحه‌ی ۱۲۹ است که شری دی‌نوا، نماینده‌ی تورنتوی ان د پی، به عنوان لایحه‌ی خصوصی پیش گذاشته بود.

تازه همین چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته، یعنی کمتر از یک هفته پیش از تعطیلی پارلمان به دست نخست‌وزیرِ لیبرال، بود که دی‌نوا به دوربین‌های تلویزیونی در کوئینز پارک خیره شد تا ورود این لایحه به مجلس را اعلام کند.

لایحه‌ی ۱۲۹ می‌کوشد به کارگرانی کمک کند که به خاطر وظایف حساس خود از «استرس پس از سانحه» (Post-traumatic stress disorder) رنج می‌برند. در حال حاضر آن‌ها باید مدت‌ها کاغذبازی کنند تا شرایط خود را به اثبات برسانند و از حقوق مربوطه‌ی آن بهره‌مند شوند. این لایحه می‌کوشد وجود این اختلال در بعضی مشاغل را فرض بگیرد.

این سومین تلاش دی‌نوا برای وارد کردن این لایحه به مجلس بود و او این دفعه نمایندگانی از پلیس، آتش‌نشان‌ها و پزشک‌یاران را در دفاع از آن به مجلس آورده بود.

حالا با تصمیم مک‌گینتی تمام این تلاش‌ها باید از ابتدا شروع شود.

دی‌نوای ۶۲ ساله که به سرسختی خود معروف است اما گفت مأیوس نمی‌شود و به کار خود برای تصویب این لایحه ادامه می‌هد.

پیش از این لایحه‌ای مشابه در سال ۲۰۰۷ تصویب شد که به آتش‌نشان‌هایی که سرطان‌هایی خاص می‌گیرند اجازه دهد دعوی خود را سریع‌تر پیش ببرند.

لایحه‌ی دی‌نوا چند روز پس از این وارد مجلس شد که مجموعه‌ مقالاتی در تورنتو استار خبر از افسران سابق پلیسی داده بود که گفته بودند پلیس استانی انتاریو برخورد مناسبی با اختلال‌های حاصل از شغل آن‌ها ندارد.

دی‌نوا در اعلام قصد خود برای وارد کردن دوباره‌ی لایحه به مجلس در دوره‌ی بعدی تاکید کرد که هیچ دلیلی وجود نداشته که مک‌گینتی به خاطر استعفای خودش، کل پارلمان را تعطیل کند.

او اما در ضمن گفت از این زمان تعطیلی استفاده می‌کند تا لایحه‌ی خود را با استفاده از مشورت افراد درگیر مختلف بهبود دهد