شهروند- آرش عزیزی: رسیدن به این مرحله بیش از یک سال طول کشید اما کلنگ اولین شهربازی لگولند کانادا بالاخره در مرکز خرید «وان میلز» واقع در شهر وان زده شد. از آن‌جا که وان میلز درست در جنب بزرگترین شهربازی کانادا، «واندرلند»، واقع شده است، این جلوه‌ی جدیدی به این مجموعه‌ی تفریحی خواهد داد.

جمعه‌ی هفته‌ی گذشته، ۱۹ اکتبر، جمعی از سیاستمداران محل به همراه نمایندگان وان میلز و لگولند در مراسمی حاضر شدند تا آغاز ساختن این مجموعه‌ی بیش از ۳۰۰۰ متر مربعی را اعلام کنند. آغاز نمادین روند ساخت و ساز با خالی کردن ۵۰ هزار قطعه لگو آغاز شد.

مایکل چان، وزیر گردشگری انتاریو، به رسانه‌ها گفت «زیبایی لگو» در این است که «هم سرگرمی است و هم آموزش.» او افزود لگو «زبان، جنسیت و نسل‌ها» را پشت سر می‌گذارد و «کودک درون همه‌مان» را بیرون می‌آورد.

شهربازی جدید لگو ۱۲ میلیون دلار خرج بر می‌دارد و هدف از آن بیشتر کودکان ۳ تا ۱۰ ساله هستند. سواری‌های تفریحی، مناطق بازی، سینمای چهار بعدی، کلاس‌‌های ویژه و بازسازی لگویی ساختمان‌های معروف تورنتو از جلوه‌های آن خواهند بود.

لگولند در بهار سال آینده افتتاح می‌شود و حدود ۱۰۰ شغل ایجاد می‌کند.

در حال حاضر هشت لگولند در سراسر جهان، در کشورهایی همچون انگلستان، آلمان، ژاپن و آمریکا وجود دارد و این اولین نمونه‌ی اینچنینی در کانادا خواهد بود.

جیمز برلی، رئیس یکی از بخش‌های شرکتی که صاحب لگولند است،‌ گفت بودن در کانادا برای شرکتش باعث افتخار است. برلی، وان را «شهری عالی» خواند. او در ضمن اعلام کرد شرکتش حدود یک ماه دیگر مسابقه‌ای برای انتخاب بهترین لگوساز برگزار می‌کند که برنده‌ی آن شغلی تمام‌وقت در این شهربازی خواهد داشت.

این مسابقه در روزهای ۲۴ و ۲۵ نوامبر در پاوزوی (Pawsway)، به نشانی شماره ۲۴۵ کوئینز کی غرب (۲۴۵ Queens Quay West) واقع در شهر تورنتو برگزار می‌شود.

کارت سالیانه‌ی لگولند از اول نوامبر به فروش می‌رسد.

برای اطلاعات بیشتر از legolanddiscoverycentre.ca دیدن کنید.