ـ به نظر من بیمه مسافرتی از همراه بردن وسایل شخصی و چمدان واجب تر است! مخصوصا ما که تقریبا به اکثر نقاط دنیا بدون ویزا سفر می کنیم فکر می کنیم ملزم به داشتن بیمه مسافرتی نیستیم!  من هفته گذشته به همراه خانواده به کوبا رفته بودم و سه ساعت به زمان ترک هتل، همسر و دخترم در استخر دچار سانحه شدند که منجر به پارگی صورت همسرم شد. پس از مراجعه به بیمارستان متوجه شدیم که هزینه ی درمان فقط برای بخیه ۹۰۰ دلار است. فکر کردم چگونه از بیمه غافل بودم. متاسفانه چاره ای جز پرداخت آن نداشتم.

مهرداد . م

ـ بیمه مسافرتی را همیشه از شرکت بیمه معتبر تهیه کرده و یک کپی در خانه و اصل و کپی را همراه داشته باشید. اگر تنها مسافرت می کنید حتما آن را در جیبتان داشته باشید. من برای سفرم بیمه گرفته، اما فراموش کرده بودم به همراه ببرم و در زمان بیماری واقعا گیج شده بودم و نمی دانستم اصلا بیمه ای دارم!

شهرزاد . ص

ـ سال پیش مادر زنم در سفری به کانادا سکته مغزی کرد و روانه بیمارستان شد که بیش از صد هزار دلار برایش خرج برداشت. البته چون پسرش ساکن آنجا بود نیمی را قسط بندی کردند و قرار شد از ایران برایش به تدریج این پول فرستاده شود و حالا با توجه به گرانی دلار، پیدا کنید دلار را در جیب پاره ما !

سعید . ظ

ـ سال گذشته به همراه دو فرزند کوچکم به آنتالیا سفر کردم. دختر ۱۰ ماهه ام دچار ناراحتی گوارشی شد که ۴۵۰ دلار هزینه اش شد و فردای آن روز پسرم بر اثر آفتاب شدید کارش به بیمارستان کشید و ۶۰۰ دلار هم آنجا پرداخت کردم. دیگر بدون بیمه هیچ جایی نخواهم رفت.

مهناز . الف

***

بر اساس گزارش سالیانه سازمان جهانگردی در سال ۲۰۱۲، تعداد ۹۸۳ میلیون نفر گردشگر در سال ۲۰۱۱ به سراسر دنیا سفر کرده اند. در سال ۲۰۰۸، ۳۵ میلیون مسافر از میدان تایمز در امریکا دیدن کردند، ۳۱ میلیون به لاس وگاس سفر کردند و به این ترتیب آمریکا رتبه اول جذب مسافر را با درآمدی معادل ۱۱۰ میلیارد دلار برای این کشور کسب کرد. بنابراین می توان دید که سفر در حال حاضر، به یک فعالیت بزرگ از خانواده انسانها مبدل شده است.

همانطور که بارها در زندگی روزمره تان تجربه کرده اید بیمه نوعی محافظت در برابر اتفاقات غیرمنتظره و ناخوشایند است. ما بر روی کامپیوترمان، آنتی ویروس نصب می کنیم یا برای بسیاری از دستگاه های مختلف از محافظت کننده استفاده می کنیم. اینها به نوعی معنای بیمه کردن لوازم ما را می دهد. بنابراین اگر در سفرهایمان بیمه را برای خودمان فراموش کنیم به نظر غیر عادی و عجیب است. بیمه دو معنای محافظت و جبران را با هم در یک کلمه دارد و راهی که برای آن برنامه ریزی و هزینه کرده ایم را تضمین می کند. خاطرات ذکر شده خوانندگان ما در مطلب فوق، به ما یادآوری می کنند که بدون بیمه سفر کردن، درست مانند این است که گم کردن چمدان، دیر رسیدن به پرواز، بیماری و حوادث پیش بینی نشده را از ابتدا فراموش کرده و با وضعیتی نامشخص و بی اعتبار، دل به تقدیر سپرده باشیم.

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی انجمن Advocis  به شماره ثبت: ۲۰۶۵۸۱۷ مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

www.insufin.com

www.youtube.com/ sherkatbime