شهروند- نسرین خاتم: سومین سمینار بهداشتی مرکز مشاوره های بهداشتی جامعه نگر (کهن) روز شنبه ۳ نوامبر ۲۰۱۲ از ساعت ۲ تا ۵ بعداز ظهر برگزار شد.

مرکز مشاوره های بهداشتی جامعه نگر (کهن) یک سازمان غیرانتفاعی با هدف ارایه اطلاعات و توصیه های بهداشتی به جوامع برای بهبود و ارتقا سلامت است. خصوصا در این زمان که پزشکان زمان کافی‌ برای مقابله با بسیاری از مسائل مهم بهداشتی از طریق مدیریت و پیشگیری بیماریها را ندارند.

این سمینار به بحث آرتریت و دردهای مفصلی و روش‌های کنترل آن اختصاص داشت.

سخنران این سمینار دکتر کاوه راد متخصص بیماری های مزمن بود. دکتر راد مشاور مرکز تورنتو پلی کلینیک در زمینه بیماری های مزمن است و در سال ۲۰۰۸ به عنوان پزشک برگزیده کانادا انتخاب شد. در ضمن دکتر راد ریاست “کهن” را نیز به عهده دارد.

قبل از شروع برنامه پوشه‌ای حاوی اطلاعاتی در زمینه  موضوع مورد بحث در اختیار همه شرکت کنندگان که بیش از ۸۰ نفر بودند و مشتاقانه منتظر شنیدن سخنان دکتر راد در زمینه آرتریت یا همان آرتروز بودند، قرار گرفت.

دکتر کاوه راد درباره آرتروز صحبت کرد

دکتر راد توضیحاتی در زمینه ساختار اسکلت بدن انسان و چگونگی اتصال استخوان ها به وسیله مفاصل داد. در ادامه به انواع مشکلات و بیماری های شایع مفاصل و چگونگی ایجاد این بیماری ها توضیحاتی داد.

به گفته ی دکتر راد تغذیه، وضعیت فیزیکی، وزن اشخاص و میزان تحرک می تواند از جمله عوامل موثر در ایجاد مشکلات مفصلی شمرده شوند. ایشان در ادامه درباره مراحل مختلف درمان انواع بیماری آرتریت و تاثیر این درمان ها در افراد مختلف صحبت کرد.

مرکز مشاوره های بهداشتی جامعه نگر (کهن) با تشکیل کلاب های بهداشتی مختلف همچون دیابت، حافظه، آرتریت و بسیاری دیگر و تهیه پرسشنامه هایی از مشکلات مراجعان خود سعی در ارایه هر چه بهتر اطلاعات در جهت پیشگیری و بهبود بیماری های متفاوت به جوامع را دارند. سمینار بعدی مرکزکهن روز شنبه اول دسامبر با موضوع بیماری های قلبی خواهد بود.