شماره ۱۲۰۰ ـ پنجشنبه ۲۳ اکتبر ۲۰۰۸

پاییز بی نظیر کانادا و انتاریو را با رانندگی در پارک های اطراف انتاریو کشف کنید و لذت ببرید.

تا هوا خوب است و تا برگ های رنگارنگ پاییزی نریخته اند، اگر امکان پیاده روی ندارید، لااقل با اتوموبیل از پارک های مختلف بازدید کنید و زیباترین پاییز جهان را در استان انتاریو ببینید و کشف کنید. برای اطلاع از نقشه ی راه می توانید به اینترنت مراجعه کنید و با جستجوی نام مکان هایی که در زیر آمده از طریق گوگل مپ یا مپ کوئست دقیقا مسیر راه را دریافت کنید.


۱ـ The Rolling Hills: Northumberland

شمال شرقی Lake shore دریاچه انتاریو جاده کینگ استون حدود یک ساعتی شرق تورنتو.


۲ـ The Hills of Headwatersتپه هد واترز فاصله تا تورنتو ۳۰ دقیقه شمال بعد از خروجی نیومارکت اولین خروجی به سمت Orangeville


۳ـ جنوب شهر وینزور پارک استانی به نام Rondeau در بخش غربی دریاچه ی “اری”یکی از زیباترین پاییزها را به ساکنان این منطقه عرضه می کند.


۴ـ محل اصابت سنگ بسیار بزرگ آسمانی به کره زمین و انفجار مهیب آن در میلیونها سال پیش و به وجود آمدن دریاچه های متعدد در منطقه سادبری و پارک استانی کیلارنیKillarney شده است. موقعیت مکانی آن حدود ۴۰ کیلومتر مانده به سادبری جاده ی غربی به سمت کیلارنی است.


۵ـ راه کناره ی جنگلی کاوارتا لیکز Kawartha Lakes به نام ترنت سون واترویTrent- Seven Waterway یک ساعتی شمال شرقی تورنتو، پارک کاوارتا می باشد.


۶ـ شهرک پرنس ادوارد. “غنی و غرق در گیلاس” توصیفی ست که ساموئل دو شامپاین زمانی که تابستان ۱۶۱۵ به آن رسید، از این شهرک کرده است. ۱۷۰ سال می گذرد که اولین مهاجران که بیشتر از وفاداران به سلطنت در آمریکا بودند، در این شهرک سکنا گزیدند. پاییز زیبای این شهرک آن را مکانی ساخته نه تنها برای دیدن و لذت بردن که برای چشیدن شراب های ناب آن منطقه.


۷ـ گری بروسGrey- Bruce. برای شروع بازدید از این منطقه، دیدار از فانوس دریایی قدیمی کینکاردین نقطه ی آغاز خوبی ست. در ادامه از کناره های ساحل شن های سفید گذر می کنید. این مکان یکی از بهترین مکان ها برای دیدن پاییز است. از حوالی شبه جزیره بروس در جورجین بی شروع می شود و از شهرهای ویکتوریا، پن تن گوایشن، میدلند، گوالف، همیلتون، و … می گذرد. اگر شما در نزدیکی یکی از این تریل ها هستید می توانید بهترین لحظات پاییز را ثبت کنید.

۸ـ آلگون کوئین پارک در حدود ۲۵۰ کیلومتری شمال تورنتو از بزرگراه ۴۰۰ به سمت شمال بعد از میدلند خروجی آن سمت شمال شرقی شما را به پارک استانی آلگون کوئین می رساند. این پارک با دریاچه های متعدد و مناظر بسیار زیبا یکی از بزرگترین مجموعه های پیاده روی و کمپینگ شمال تورنتو است.

۹ـ ساحل شمالی لیک سوپریورLake Superior با صخره ها و دریاچه و جنگل و آب های خروشان، یکی از زیباترین پاییزها را دارد به طوری که همواره توجه فیلمسازان را به خود جلب کرده است.


۱۰ـ هرتیج هاملت Heritage Hamlets ـ یورک دورهام واقع در کمربند سبز انتاریو قسمت شرقی تورنتو، بین منطقه یورک و دورهام. با رانندگی در این منطقه نه تنها از منطقه ی بکر آن و پاییزش لذت می برید که می توانید محصولات تازه ی مزارع را هم خریداری کنید.

۱۱ـ Grand Adventure- Port Maitland رودخانه ی گرند از بلندی های شهر دافرین ۳۰۰ کیلومتر جنوب غربی انتاریو را تا پورت میتلند طی میکند و به دریاچه اری می ریزد. در انتهای مسیر منطقه ای طبیعی و تاریخی با دیدنی های بسیار به وجود آمده است.

۱۲ـ ساحل جنوبی انتاریو در حد فاصل مناطق نورفولک و الگین مکانی تاریخی قرار دارد که قدمت آن به ۱۸۲۵ برمی گردد. امروزه به مغازه های عتیقه فروشی، وسایل کادویی و گالری های هنری اش مشهور است.

۱۳ـ راه Rideau Heritage واقع در کینگستون ـ اتاوا

کانال۲۰۲ کیلومتری ریدو یک شاهکار مهندسی است متشکل از دریاچه ها و رودخانه های زیبا که از کینگستون آغاز و تا اتاوا گسترده شده است.

۱۴ـ دره اتاوا که از کینگستون شروع شده و تا شهر اتاوا ادامه دارد. در طول مسیر دهکده ها و شهرک های بسیاری واقع شده که نمایش دهنده ی شکل زندگی روستایی است.

در کنار آبشار اسمیت فال در دره اتاوا یکی از بدیع ترین مناظر پاییز را می توانید تجربه کنید.

۱۵ـ منطقه برادز و بونتی کنار لیک هورن در غرب تورنتو و ساحل آن به نام Shore Lineخط ساحلی دریاچه هورن.

۱۶ـ آگاوا کانیون. بین دریاچه سوپریور و هورن. مسیری که در سالهای ۱۹۱۳ تا ۱۹۲۳ ساخته شده و یکی از زیباترین پاییزها را می توانید در این منطقه ببینید. در شمال غربی تورنتو با دو ساعت رانندگی.

۱۷ـ مسیر پارک برونته در بزرگراه ۴۰۳ بعد از اوک اویل بین اوک ویل و برلینگتون خروجی ۱۰۹ شما را به پارک برونته با مناظر زیبا و دره دیدنی آن می رساند.

۱۷ـ آواندا پارک با دریاچه زیبای کتل لیک و مناظر زیبای کنار جورجین بی ـ در ۲۰۰ کیلومتری تورنتو. از بزرگراه ۴۰۰ به سمت شمال می روید و بعد از گذشتن از میدلند به بزرگراه ۶۹ وارد می شوید و سپس مسیر را ادامه می دهید تا به شهر پن تن گویشن و پارک استانی آواندا برسید. زیباترین پاییز را در سواحل جورجین بی، لافونتن بیچ، تاینی بیچ، و جنگهای اطراف این پارک و دریاچه آن می تواند مشاهده کنید.