با حضور در نشست ۱۸نوامبر راهکارهای آینده را بررسی کنیم

بیش از شش ماه از انتخابات پرشور کنگره ایرانیان کانادا که با حضور و حمایت گسترده طیف وسیعی از جامعه ایرانیان مقیم کانادا انجام گرفت، می گذرد.

در این شش ماه جامعه ایرانی و بخصوص برای کوشندگان آن، در سطوح مختلف اجتماعی، سیاسی، و اقتصادی پنهان نمانده است که علیرغم مشکلات زیادی که کنگره با آن روبرو بود و به طور مختصر به آن اشاره خواهد شد، فعالیت های گسترده ای را آغاز و به نتایج شایسته و قابل قبولی نیز دست یافته است که اکثرا در سطح وسیعی در مطبوعات فارسی زبان تورنتو و نیز رسانه های بین المللی انعکاس یافته است، که به اختصار برمی شماریم:

۱-کنگره ایرانیان در جهت ایجاد ارتباط دائم و تنگاتنگ با سازمان ها و نهادهای مختلف ایرانی و طبیعتا جامعه ایرانی نهایت سعی خود را کرده و در چند ماه گذشته یک جلسه گردهمایی با شرکت بسیاری از سازمانها و نمایندگان جامعه ایرانی برگزار نمود که هدفش بررسی پیشنهادات و توقعات جامعه ایرانی از کنگره و ایجاد همراهی و هم آهنگی لازم با آنها بوده است.  لازم است که یادآوری کنیم دومین نشست روز یکشنبه ۱۸ نوامبر ۲۰۱۲ ساعت ۲ بعدازظهر در شهرداری نورت یورک (مل لستمن) اتاق شماره ۳ خواهد بود.

چهار تن از اعضای هیئت مدیره کنگره ایرانیان کانادا از راست: سارا تخشا، صمد اسدپور، کاوه شهروز، فرخ زندی

۲- در مورد بستن بخش ویزای سفارت کانادا در تهران، کنگره ایرانیان هم آهنگی لازم را با وزارت مهاجرت کانادا و بخصوص ملاقات با شخص وزیر آقای جیسون کنی به عمل آورد.

۳- در مورد بستن حساب های بانکی گروهی از ایرانیان مقیم کانادا نیز کنگره فعالیت های زیادی انجام داد از جمله ملاقات با گروه های مختلف جامعه، جمع آوری آمار و اطلاعات و نظرات مختلف و ملاقات های پی در پی با مسئولان بانک تی دی. و بخصوص ملاقات با رئیس هیئت مدیره بانک را می توان نام برد که نتیجه  آن حداقل به عدم گسترش بستن حساب ها و عدم پیوستن دیگر بانک ها به بانک تی دی انجامید.

۴- در مورد بسته شدن سفارت کانادا در ایران، کنگره ایرانیان فعالیت های گسترده ای از طریق خبرگزاری ها و رسانه های عمومی و همچنین ملاقات های پی در پی با مقامات ارشد دولت کانادا از جمله ملاقات با نخست وزیر، وزیر امور خارجه، وزیر امور مهاجرت و نمایندگان مجلس به عمل آورد که حاصل آن کاهش مشکلات و موانع پیش آمده برای جامعه ایرانی و همچنین ایجاد تسهیلات مطلوب و مناسب و افزایش خدمات کنسولی به جامعه ایرانی بوده است.

البته کنگره ایرانیان کانادا تأکید دارد که هیچ کدام از اقدامات فوق توسط بانک تی دی و دولت کانادا مورد درخواست کنگره نبوده است و صرفا بعد از در جریان قرار گرفتن سعی کرده است که آثار و عواقب ناشی از آن را که می توانست بر جامعه ایرانی اثرگذار باشد و مشکلاتی ایجاد کند به حداقل برساند و تسهیلات لازم را فراهم آورد.

۵- کنگره ایرانیان کانادا با دعوت از متخصصان “نشست کارشناسانه” قانون سی- ۳۱ مربوط به پناهندگان را برگزار کرد.

۶- در مورد زلزله آذربایجان و ارسال کمک های مالی کنگره ایرانیان کانادا با آقای جان وستون نماینده مجلس کانادا در امور ایرانیان در اتاوا ملاقات و زمینه ارسال کمک های مالی را به ایران فراهم کرد.

جالب توجه این که فعالیت های پیش گفته و موقعیت های به دست آمده  در مدت بسیار کوتاهی انجام گرفته است، و بی گمان کنگره در این دوره از زندگی کاری خود نسبت به دوره های پیشین، یکی از پرکارترین و پر تحرک ترین و نیز در ارتباط ترین با جامعه ایرانی بوده است، اما متاسفانه انگشت شماری با انواع و اقسام فشارها، کینه ورزی ها و کارشکنی ها سعی بر آن داشته اند که فعالیت های کنگره را یا قلب کنند و وارونه نشان دهند و یا به طور کلی انکار کنند.

همین جا باید تاکید کنیم در نقل و انتقال پرونده ها، حساب بانکی، تلفن، وب سایت و غیره توسط هیئت مدیره سابق کنگره دچار وقفه و مشکل شدیم و همین روند کند ارتباط مستقیم و تنگاتنگ ما را با جامعه ایرانی به تاخیر انداخت.

کنگره اعلام می کند که خوشبختانه کلیه وسائل ارتباطی بین کنگره و جامعه ایرانی به راه افتاده است و از این پس می توانید با ای میل و تلفن به آدرس های زیر با ما تماس بگیرید.

همچنین کنگره ایرانیان کانادا از پیوستن دو تن از افراد کارآمد و کاردان و فعال جامعه ایرانی خانم مریم نایب یزدی و خانم یسنا بهشتی به هیئت مدیره کنگره بسیار خرسند است و قطعا با پیوستن دوستان جدید فعالیت های کنگره دو چندان خواهد شد.

ضمنا به استحضار می رساند که کنگره ایرانیان کانادا نهادی ست کاملا انتخابی که از طرف اعضای محترم آن به صورت شفاف و با حضور نمایندگان رسانه ها و افراد شاخص جامعه ایرانی کانادایی انتخاب می گردند و فعالیت ها و وظایف آن کاملا مشخص و تعیین شده است و هیچ ارتباطی با گروهی که اخیرا توسط تنی چند به راه افتاده و با انتخاب نامی نزدیک به نام کنگره احتمالا می تواند ایجاد شبهه و اشتباه در بین ایرانیان بنماید، ندارد. تاکید می شود که هیئت مدیره کنگره ایرانیان انتخابی و نه انتصابی ست.

در پایان از همه اعضای محترم کنگره، رهبران جوامع ایرانی، رسانه های جمعی فارسی زبان که ما را در انجام فعالیت هایمان یاری می دهند سپاسگزاریم.

به امید دیدار شما عزیزان در روز یک شنبه ۱۸ نوامبر ۲۰۱۲ ساعت ۲ بعدازظهر در شهرداری نورت یورک، اتاق شماره ۳. ما اعضای هیئت مدیره کنگره ایرانیان کانادا منتظر شنیدن پیشنهادات، انتقادات و راهکارهای جدید از سوی شما عزیزان هستیم. ما اعتقاد راسخ داریم که تنها در نشست ها و برخورد عقاید و گفت وگوهاست که می توانیم پاسخگوی نیازها و مشکلات جامعه مان باشیم. دست در دست هم دهیم و کنگره ای توانمند، پرشمار، سالم و خلاق داشته باشیم.

 

هیئت مدیره کنگره ایرانیان تورنتو

فرخ زندی، کاوه شهروز، صمد اسدپور، داود کفایی، دیوید موسوی، سارا تخشا، مریم نایب یزدی، یسنا بهشتی

Tel: 647-429-1834

info@iccongress.ca

media@iccongress.ca

Mailing address:
Iranian Canadian Congress
۸۱۷۸ Yonge St
Thornhill, ON
L4J 1W5
Canada