شهروند- علی شریفیان: بنا به گزارش رادیو کانادا و دیگر رسانه های کبک و کانادا، دکتر امیر خدیر، یکی از دو سخنگوی حزب همبستگی کبک و یکی از دو نماینده این حزب چپ گرا و سوسیالیست در مجلس کبک از مقام خود به عنوان سخنگوی این حزب استعفاء داد. دکتر خدیر در نامه ای که به این مناسبت به اعضا و کمیته مرکزی حزب همبستگی کبک نوشته، اعلام کرد او مدت زیادی این وظیفه را بر عهده داشته و اکنون باید به دیگران فرصت بدهد که در این مقام به حزب همبستگی و کبک خدمت کنند. در انتخابات چهارم سپتامبر کبک، دکتر خدیر با پیروزی قاطعی برای دومین دوره از حوزه مرسیه مونترال به نمایندگی مجلس ملی کبک برگزیده شد.  خانم فرانسواز داوید دیگر سخنگوی این حزب هم دومین کاندیدایی بود که از حزب همبستگی کبک QS با پیروزی چشم گیری به نمایندگی برگزیده شد.

امیر خدیر

دکتر خدیر بعد از انتشار خبر کناره گیری اش از مقام سخنگویی حزب در یک کنفرانس خبری گفته است:« اگر کسانی بر این گمان شده اند که من حالا دیگر یک باره ساکت خواهم شد، برایشان آرزوی صبر و حوصله فراوان می کنم!»

یادآوری این که سال گذشته در یک نظرسنجی بزرگ دکتر امیر خدیر به خاطر صداقت در رفتار و گفتارهایش،  از سوی مردم محبوب ترین سیاستمدار کبک شناخته شد.

قرار است جانشین  دکتر خدیر در کنگره حزب همبستگی کبک که از ۳۰ نوامبر تا دوم دسامبر سال جاری برگزار می شود، برگزیده شود.